Nové stránky

Nové stránky
Skryť registrované uživatele | Zobraziť boty | Zobraziť přesměrování
  • 20:17, 9. máj 2024Zbierka - Skrutka (história | upraviť) ‎[7 256 bajtov]Admin (diskusia | príspevky) (Vytvorená stránka „<div class="worksheet"> 356x356px|left|norotate=0 <h1>Parametrická skrutka</h1> <div class="section"> <div class="lesson-plan-text"> <div><div>Trvanie:</div><span>1 hod</span></div> <div><div>Náročnosť:</div><span>pokročilý</span></div> <div><div>Zručnosti:</div><span>[https://kempelen.dai.fmph.uniba.sk/design/index.php/Transform%C3%A1cie transformácie], [https://kempelen.dai.fmph.uniba.sk/d…“)
  • 20:16, 9. máj 2024Inštrukcie - Parametrická skrutka (história | upraviť) ‎[3 090 bajtov]Admin (diskusia | príspevky) (Vytvorená stránka „Stručné definície a linky ku konceptom obsahujúce teóriu nájdete na odkaze [https://kempelen.dai.fmph.uniba.sk/design/index.php/Te%C3%B3ria Teória].<br> Odkaz na stiahnutie všeobecného hodnotiaceho hárku, ktorý môžete využiť na ohodnotenie študentov: hodnotiaci hárok<br> <h3>'''Odkaz na hárok'''</h3> {{ Odkaz_harok |difficulty_class=medium |image_name=Parametric_screw_1 |alt=obrázok modelu skrutky |link=…“)
  • 05:45, 9. máj 2024Inštrukcie - Generovanie objektov (história | upraviť) ‎[2 610 bajtov]Admin (diskusia | príspevky) (Vytvorená stránka „Stručné definície a linky ku konceptom obsahujúce teóriu nájdete na odkaze [https://kempelen.dai.fmph.uniba.sk/design/index.php/Te%C3%B3ria Teória].<br> Odkaz na stiahnutie všeobecného hodnotiaceho hárku, ktorý môžete využiť na ohodnotenie študentov: hodnotiaci hárok<br> <h3>'''Odkaz na hárok'''</h3> {{ Odkaz_harok |difficulty_class=medium |image_name=Blender_object_generator |alt=obrázok generovania mod…“)
  • 05:07, 9. máj 2024Inštrukcie - Rekurzívne guličky (história | upraviť) ‎[2 819 bajtov]Admin (diskusia | príspevky) (Vytvorená stránka „Stručné definície a linky ku konceptom obsahujúce teóriu nájdete na odkaze [https://kempelen.dai.fmph.uniba.sk/design/index.php/Te%C3%B3ria Teória].<br> Odkaz na stiahnutie všeobecného hodnotiaceho hárku, ktorý môžete využiť na ohodnotenie študentov: hodnotiaci hárok<br> <h3>'''Odkaz na hárok'''</h3> {{ Odkaz_harok |difficulty_class=medium |image_name=Recursive_cubes |alt=obrázok modelu rekurzívnych koci…“)
  • 04:35, 9. máj 2024Inštrukcie - Rekurzívne kocky (história | upraviť) ‎[2 725 bajtov]Admin (diskusia | príspevky) (Vytvorená stránka „Stručné definície a linky ku konceptom obsahujúce teóriu nájdete na odkaze [https://kempelen.dai.fmph.uniba.sk/design/index.php/Te%C3%B3ria Teória].<br> Odkaz na stiahnutie všeobecného hodnotiaceho hárku, ktorý môžete využiť na ohodnotenie študentov: hodnotiaci hárok<br> <h3>'''Odkaz na hárok'''</h3> {{ Odkaz_harok |difficulty_class=medium |image_name=Koch_cube |alt=obrázok modelu kochovej kocky |link=[h…“)
  • 04:24, 9. máj 2024Inštrukcie - Kochova kocka iteratívne (história | upraviť) ‎[2 617 bajtov]Admin (diskusia | príspevky) (Vytvorená stránka „Stručné definície a linky ku konceptom obsahujúce teóriu nájdete na odkaze [https://kempelen.dai.fmph.uniba.sk/design/index.php/Te%C3%B3ria Teória].<br> Odkaz na stiahnutie všeobecného hodnotiaceho hárku, ktorý môžete využiť na ohodnotenie študentov: hodnotiaci hárok<br> <h3>'''Odkaz na hárok'''</h3> {{ Odkaz_harok |difficulty_class=medium |image_name=Parametric_screw_1 |alt=obrázok modelu šróbu |link=…“)
  • 04:03, 9. máj 2024Inštrukcie - Valec z polygónov (história | upraviť) ‎[2 665 bajtov]Admin (diskusia | príspevky) (Vytvorená stránka „Stručné definície a linky ku konceptom obsahujúce teóriu nájdete na odkaze [https://kempelen.dai.fmph.uniba.sk/design/index.php/Te%C3%B3ria Teória].<br> Odkaz na stiahnutie všeobecného hodnotiaceho hárku, ktorý môžete využiť na ohodnotenie študentov: hodnotiaci hárok<br> <h3>'''Odkaz na hárok'''</h3> {{ Odkaz_harok |difficulty_class=easy |image_name=Twist_cylinder |alt=obrázok modelu rotovaného valca z…“)
  • 03:30, 9. máj 2024Inštrukcie - Točené schody (história | upraviť) ‎[2 663 bajtov]Admin (diskusia | príspevky) (Vytvorená stránka „Stručné definície a linky ku konceptom obsahujúce teóriu nájdete na odkaze [https://kempelen.dai.fmph.uniba.sk/design/index.php/Te%C3%B3ria Teória].<br> Odkaz na stiahnutie všeobecného hodnotiaceho hárku, ktorý môžete využiť na ohodnotenie študentov: hodnotiaci hárok<br> <h3>'''Odkaz na hárok'''</h3> {{ Odkaz_harok |difficulty_class=easy |image_name=Twisted_stairs |alt=obrázok modelu točených schodov |…“)
  • 03:16, 9. máj 2024Inštrukcie - Mandala (história | upraviť) ‎[2 655 bajtov]Admin (diskusia | príspevky) (Vytvorená stránka „Stručné definície a linky ku konceptom obsahujúce teóriu nájdete na odkaze [https://kempelen.dai.fmph.uniba.sk/design/index.php/Te%C3%B3ria Teória].<br> Odkaz na stiahnutie všeobecného hodnotiaceho hárku, ktorý môžete využiť na ohodnotenie študentov: Media:Vseobecny hodnotiaci harok.pdf<br> <h3>'''Odkaz na hárok'''</h3> {{ Odkaz_harok |difficulty_class=easy |image_name=Mandala OpenSCAD |alt=obrázok modelu mandaly |link=[https://kempelen.dai.…“)
  • 02:33, 9. máj 2024Inštrukcie - Rotovaný objekt (história | upraviť) ‎[2 567 bajtov]Admin (diskusia | príspevky) (Vytvorená stránka „Stručné definície a linky ku konceptom nájdete na odkaze [https://kempelen.dai.fmph.uniba.sk/design/index.php/L-syst%C3%A9my Teória - L-systémy]. <br>'''Zapojenie (Engage):'''<br> * na začiatok porozprávajte o 3D modelovaní ako takom * predstavte nástorje Tinkercad, BlocksCAD, OpenSCAD * ukážte príklady vytvorených jednoduchých 3D modelov * vysvetlite základné pojmy pri modelovaní v CAD nástorjoch, ktoré využivame * predstavte model zobrazen…“)
  • 10:33, 6. máj 2024Platypus (história | upraviť) ‎[2 635 bajtov]Admin (diskusia | príspevky) (Vytvorená stránka „[https://platypus.readthedocs.io/en/stable/index.html Kižnica Platypus]“)
  • 09:07, 6. máj 2024Zbierka - Viacúčelová optimalizácia 3D modelov (história | upraviť) ‎[17 142 bajtov]Admin (diskusia | príspevky) (Vytvorená stránka „<div class="worksheet"> 360x360px|left|norotate=1 <h1>Voronoiove objekty - Blender</h1> <div class="section"> <div class="lesson-plan-text"> <div><div>Trvanie:</div><span>1.5 hod</span></div> <div><div>Náročnosť:</div><span>ťažký</span></div> <div><div>Zručnosti:</div><span>[https://kempelen.dai.fmph.uniba.sk/design/index.php/Cykly cykly], [https://kempelen.dai.fmph.uniba.sk/design/index.php/Podmienky…“)
  • 13:39, 4. máj 2024Inštrukcie - L-systém (história | upraviť) ‎[2 676 bajtov]Admin (diskusia | príspevky) (Vytvorená stránka „Stručné definície a linky ku konceptom nájdete na odkaze [https://kempelen.dai.fmph.uniba.sk/design/index.php/L-syst%C3%A9my Teória - L-systémy]. <br>'''Zapojenie (Engage):'''<br> * na začiatok porozprávajte o výskyte l-systémov a čo to vlastne je * povedzte ako súvisia s fraktálmi * uveďte 2D a 3D vizuálne príklady l-systémov * povedzte študentom nech si prezrú, prípadne naštudujú informácie o l-systémoch * požiadajte študentov aby por…“)
  • 15:13, 3. máj 2024Blender Python API (história | upraviť) ‎[1 998 bajtov]Admin (diskusia | príspevky) (Vytvorená stránka „ [https://docs.blender.org/api/current/index.html Dokumentácia - Blender Python API]<br>“)
  • 15:10, 3. máj 2024Funkcie (história | upraviť) ‎[1 686 bajtov]Admin (diskusia | príspevky) (Vytvorená stránka „Funkcie v programovaní sú bloky kódu, ktoré vykonávajú určitú činnosť alebo operáciu. Tieto bloky kódu môžu byť opakovane použité na rôzne miesta v programe, čo uľahčuje znovupoužiteľnosť a zlepšuje prehľadnosť kódu. '''Parametre:''' Funkcie môžu prijímať parametre, čo sú hodnoty alebo premenné, ktoré sú predané funkciám na spracovanie. Parametre umožňujú dynamicky meniť správanie funkcie v závislosti od vstupných hodn…“)
  • 14:54, 3. máj 2024CSG operácie (história | upraviť) ‎[750 bajtov]Admin (diskusia | príspevky) (Vytvorená stránka „ CSG (Constructive Solid Geometry) operácie v 3D modelovaní sú metódou tvorby komplexných 3D objektov pomocou kombinácie jednoduchých geometrických útvarov a operácií akými sú:<br> *'''zjednotenie'''<br> *'''rozdiel'''<br> *'''prienik'''<br> Tieto operácie umožňujú vytváranie zložitých modelov kombinovaním a modifikovaním základných geometrických prvkov, akými sú kvádre, valce, gule a kužeľe. CSG operácie sú dôležitým nástrojom…“)
  • 12:59, 3. máj 2024Zbierka - L-systém (história | upraviť) ‎[9 318 bajtov]Admin (diskusia | príspevky) (Vytvorená stránka „<div class="worksheet"> 360x360px|left|norotate=0 <h1>L-systém</h1> <div class="section"> <div class="lesson-plan-text"> <div><div>Trvanie:</div><span>1.5 hod</span></div> <div><div>Náročnosť:</div><span>pokročilý</span></div> <div><div>Zručnosti:</div><span>transformácie, množinové operácie, podmienky, rekurzia</span></div> <div><div>Nástroj:</div><span>[https://www.blockscad3d.com/…“)
  • 10:21, 3. máj 2024Voronoiove objekty (história | upraviť) ‎[2 889 bajtov]Admin (diskusia | príspevky) (Vytvorená stránka „Voronoiove objekty sú 3D geometrické tvary vytvorené z konvexných vrcholov a hrán, ktoré sú vzájomne spojené. Tieto objekty majú charakteristický vzhľad, ktorý je definovaný ich konvexnými stenami a plochami, ktoré nedovolia, aby sa z hocijakej pozície v priestore videl vnútorný priestor objektu. To znamená, že žiadna časť objektu nie je "vnútri" nejakej inej časti. Voronoiove objekty sa často používajú v 3D modelovaní a vizualizácii…“)
  • 10:20, 3. máj 2024Fraktály (história | upraviť) ‎[2 131 bajtov]Admin (diskusia | príspevky) (Vytvorená stránka „Fraktály sú fascinujúcim konceptom v programovaní a matematike, ktoré umožňujú vytvárať zložité a detailné vzory pomocou jednoduchých pravidiel a opakovaní. Pre učiteľa je dôležité vysvetliť, že fraktál je geometrický útvar, ktorý má rovnakú alebo podobnú štruktúru na rôznych mierkach. '''V matematike:''' V matematike sú fraktály definované pomocou jednoduchých matematických vzorcov a pravidiel. Typické príklady fraktálov za…“)
  • 10:20, 3. máj 2024Rekurzia (história | upraviť) ‎[2 098 bajtov]Admin (diskusia | príspevky) (Vytvorená stránka „Rekurzia je dôležitý koncept v matematike a programovaní, ktorý sa používa na opakovanie procesu alebo funkcie, ktorá volá sama seba. Pre učiteľa je dôležité vedieť, že rekurzia je základným stavebným kameňom mnohých algoritmov a umožňuje elegantné a efektívne riešenia mnohých problémov. '''V matematike:''' V matematike môžeme rekurziu definovať ako proces, pri ktorom je riešenie problému vyjadrené pomocou opakovania rovnakého po…“)
  • 10:19, 3. máj 2024Podmienky (história | upraviť) ‎[1 167 bajtov]Admin (diskusia | príspevky) (Vytvorená stránka „Podmienky v programovaní sú koncepty, ktoré umožňujú riadiť tok programu. Programovanie s podmienkami umožňuje rozhodovať o tom, ktoré časti kódu sa vykonajú. Existujú dva hlavné typy podmienok: '''Podmienky typu IF:''' Tento typ podmienok umožňuje vykonávať určité časti kódu iba vtedy, ak je určitá podmienka splnená. Napríklad, "ak je teplota vyššia ako 30 stupňov, zapni klimatizáciu."<br> '''Podmienky typu IF-ELSE:''' Tento typ p…“)
  • 10:18, 3. máj 2024Cykly (história | upraviť) ‎[1 959 bajtov]Admin (diskusia | príspevky) (Vytvorená stránka „Cyklus je základný koncept v programovaní, ktorý umožňuje opakované vykonávanie určitých inštrukcií alebo operácií. Pre učiteľa je dôležité vysvetliť, že cyklus je nástroj, ktorý umožňuje automatizovať opakované úlohy a zjednodušuje programovanie tým, že eliminuje potrebu opakovať rovnaký kód viackrát. '''V matematike:''' V matematike môžeme cyklus chápať ako opakovanie matematických operácií alebo procesov na množine č…“)
  • 10:17, 3. máj 2024Transformácie (história | upraviť) ‎[1 980 bajtov]Admin (diskusia | príspevky) (Vytvorená stránka „Transformácie v 3D modelovaní sú kľúčovými operáciami, ktoré umožňujú manipuláciu s objektmi a modelmi v trojrozmernom priestore. Medzi hlavné transformácie patria škálovanie (scale), rotácia (rotate) a posunutie (translate), no stretnúť sa môžeme aj s viacerými inými - to závisí najmä na nástroji, ktorý pužívame. '''Škálovanie (Scale):''' Škálovanie je transformácia, ktorá mení veľkosť objektu v priestore. Objekt môže by…“)
  • 10:14, 3. máj 2024L-systémy (história | upraviť) ‎[2 020 bajtov]Admin (diskusia | príspevky) (Vytvorená stránka „L-systémy sú fascinujúcim nástrojom v matematike a programovaní 3D modelov, ktoré sa často používajú na generovanie fraktálov, rastových štruktúr a iných komplexných geometrických vzorov. Pre učiteľa je dôležité vedieť, že L-systém (skratka pre Lindenmayerov systém) je formálny model, ktorý popisuje rast a správanie sa biologických buniek alebo rastlinných štruktúr pomocou jednoduchých pravidiel. Tieto pravidlá sú často reprezen…“)
  • 00:07, 3. máj 2024Teória (história | upraviť) ‎[2 762 bajtov]Admin (diskusia | príspevky) (Vytvorená stránka „<div class="teachers-section-container"> <h2>'''Koncepty'''</h2> V tejto časti nájdete odkazy na koncepty obsahujúce stručné definície a ďalšie odkazy, ktoré sa týkajú daných modelov zo zbierky. *[https://kempelen.dai.fmph.uniba.sk/design/index.php/U%C4%8Ditelia_-_Transform%C3%A1cie Transformácie]<br> *[https://kempelen.dai.fmph.uniba.sk/design/index.php/U%C4%8Ditelia_-_Cykly Cykly]<br> *[https://kempelen.dai.fmph.uniba.sk/design/index.php/U%C4%8Diteli…“)
  • 11:03, 29. apríl 2024Zbierka - Generovanie objektov - Blender (história | upraviť) ‎[8 979 bajtov]Admin (diskusia | príspevky) (Vytvorená stránka „<div class="worksheet"> <h1>Voronoiove objekty - časť: Blender</h1> <div class="section">alt=Generátor objektov|320px<br><br> <div class="lesson-plan-text"> <div><div>Trvanie:</div><span>1 hod</span></div> <div><div>Náročnosť:</div><span>pokročilý</span></div> <div><div>Zručnosti:</div><span>cykly, podmienky, funkcie, práca s knižnicou bpy</span></div> <div><div>Nástroj:<…“)
  • 15:00, 27. apríl 2024Zbierka - Voronoiove objekty - Blender (história | upraviť) ‎[9 741 bajtov]Admin (diskusia | príspevky) (Vytvorená stránka „<h1>Voronoiove objekty - časť: Blender</h1> <div class="section">alt=Voronoiov objekt 4|256px alt=Voronoiov objekt 5|256px alt=Voronoiov objekt 6|256px <br><br> <br clear=all> <div class="section"> <h3>Zadanie úlohy</h3> <p></p> </div> <div class="section"> <h3>Inštrukcie</h3> <ol> <li></li> <li></…“)
  • 14:58, 27. apríl 2024Zbierka - Voronoiove objekty - OpenSCAD (história | upraviť) ‎[7 389 bajtov]Admin (diskusia | príspevky) (Vytvorená stránka „<div class="worksheet"> <h1>Voronoiove objekty - časť: OpenSCAD</h1> <div class="section">alt=Voronoiov objekt 1|228px alt=Voronoiov objekt 2|243px alt=Voronoiov objekt 3|233px <br><br> <div class="lesson-plan-text"> <div><div>Trvanie:</div><span>1.5 hod</span></div> <div><div>Náročnosť:</div><span>ťažký</span></div> <div><div>Zručnost…“)
  • 22:59, 25. apríl 2024Zbierka - Rekurzívne guličky (história | upraviť) ‎[6 301 bajtov]Admin (diskusia | príspevky) (Vytvorená stránka „alt=Rekurzívne gule|top|left|256px <br clear=all> <h2>'''Potrebné materiály:'''</h2> *počítač s prístupom na internet *softvér Blockscad alebo OpenSCAD *učebné materiály (návody, videá, atď.) <h2>'''Inštrukcie:'''</h2> <h3>Skúmanie:</h3> Pred začatím tvorby 3D modelu rekurzívnych gúľ sa dozvieme viac o rekurzii a jej použití v matematike a programovaní. Skúmame rôzne prístupy k rekurzii a pochopenie toho…“)
  • 18:30, 21. apríl 2024Zbierka - Točené schody (história | upraviť) ‎[6 952 bajtov]Admin (diskusia | príspevky) (Vytvorená stránka „https://github.com/Achinys-out/ParametricAndGenerativeDesign/blob/main/OpenSCAD/twisted_stairs.scad“)
  • 23:44, 18. apríl 2024Odkazy a návody (história | upraviť) ‎[2 258 bajtov]Admin (diskusia | príspevky) (Vytvorená stránka „'''<h3>Tinkercad</h3>''' [https://www.tinkercad.com/learn Tinkercad learn - centrum pre tvorbu modelov] <br> [https://www.tinkercad.com/learn/codeblocks Tinkercad learn - zbierka codeblocks modelov] <br> '''<h3>BlocksCAD</h3>''' [https://www.blockscad3d.com/editor/# BlocksCAD editor] <br> [https://www.blockscad3d.com/edu/lessons/ BlocksCAD lessons - lekcie pre tvorbu modelov] <br> [https://www.blockscad3d.com/edu/resources/ BlocksCAD resources - materiály pre uč…“)
  • 22:09, 14. apríl 2024Zbierka - Kochova kocka (história | upraviť) ‎[8 382 bajtov]Admin (diskusia | príspevky) (Vytvorená stránka „alt=Kochova kocka|top|left|256px V tejto aktivite sa naučíte ako fungujú cykly, pomocou ktorých si vytvoríte kocku podobajúcu sa Kochovým fraktálom a ilustrujeme koľko cyklov je priveľa cyklov. <br clear=all> <h2>'''Potrebné materiály:'''</h2> *počítač s prístupom na internet *softvér OpenSCAD *učebné materiály (návody, videá, atď.) <h2>'''Inštrukcie:'''</h2> <h3>Skúmanie:</h3> <h3>Brainstorming:</h3> <h3>Návrh…“)
  • 23:04, 5. apríl 2024Zbierka - Valec z polygónov (história | upraviť) ‎[7 331 bajtov]Admin (diskusia | príspevky) (Vytvorená stránka „<h1>'''Valec z polygónov'''</h1> V tejto aktivite sa naučíte, ako navrhnúť a vytvoriť 3D vázu s polygónmi pomocou digitálneho dizajnového softvéru ako je Tinkercad, BlocksCAD alebo OpenSCAD. Preskúmate matematické a geometrické koncepty na konštrukciu vázy s viacerými vrstvami otočených polygónov, čím vytvoríte vizuálne atraktívny dizajn. <h2>'''Potrebné materiály:'''</h2> *počítač s prístupom na internet *softvér Tinkercad, Blocksc…“) pôvodne vytvorené ako "Zbierka/twist cylinder"
  • 16:25, 26. marec 2024Zbierka - Rekurzívne kocky (história | upraviť) ‎[7 743 bajtov]Admin (diskusia | príspevky) (Vytvorená stránka „https://github.com/Achinys-out/ParametricAndGenerativeDesign/blob/main/OpenSCAD/recursive_cubes.scad“) pôvodne vytvorené ako "Zbierka/recursive cubes"
  • 15:54, 10. marec 2024Zbierka - Mandala (história | upraviť) ‎[6 815 bajtov]Admin (diskusia | príspevky) (Vytvorená stránka „; Príklad mandala : [https://www.tinkercad.com/codeblocks/bOJtAez45hy-mandala?sharecode=z7wq8q9FR301pDFNs6V6VAx4qqgOpgU23CiGCpliEuA Tinkercad] : [https://github.com/Achinys-out/ParametricAndGenerativeDesign/blob/main/OpenSCAD/mandala.scad OpenSCAD] : [https://github.com/Achinys-out/ParametricAndGenerativeDesign/blob/main/OpenJSCAD OpenJSCAD(missing)] : [https://www.blockscad3d.com/community/projects/1747276 BlocksCAD]“) pôvodne vytvorené ako "Zbierka/mandala"
  • 00:32, 10. marec 2024Zbierka - Rotovaný objekt (história | upraviť) ‎[6 527 bajtov]Admin (diskusia | príspevky) (Vytvorená stránka „; Príklad hyperboloid_spinner : [https://www.tinkercad.com/codeblocks/hGHOc8AjOwX-hyperboloidspinner Tinkercad] : [https://github.com/Achinys-out/ParametricAndGenerativeDesign/blob/main/OpenSCAD/hyperboloid_spinner.scad OpenSCAD] : [https://github.com/Achinys-out/ParametricAndGenerativeDesign/blob/main/OpenJSCAD OpenJSCAD(missing)] : [https://www.blockscad3d.com/community/projects/1695047 BlocksCAD]“) pôvodne vytvorené ako "Zbierka/hyperboloid spinner"