Inštrukcie - Mandala

Zo stránky Parametrické a Generatívne 3D modelovanie

Stručné definície a linky ku konceptom obsahujúce teóriu nájdete na odkaze Teória.
Odkaz na stiahnutie všeobecného hodnotiaceho hárku, ktorý môžete využiť na ohodnotenie študentov: hodnotiaci hárok

Odkaz na hárok

obrázok modelu mandaly
Trvanie:
30 min
Náročnosť:
ľahký
Zručnosti:
transformácie, cykly

Ciele

  • Študenti budú schopní vytvárať 3D modely pomocou digitálnych dizajnových nástrojov.
  • Študenti sa oboznámia s konceptmi modelovania, ako sú transformácie a cykly.
  • Študenti sa naučia vytvárať kreatívny model mandaly.

Metodika

Zapojenie (Engage):
Začnite hodinu rozprávaní o pekných a symetrických objektoch, spýtajte sa študentov či poznajú mandalu. Predstavte model, na ktorom budú študenti pracovať.

Skúmanie (Explore):
Ak je to potrebné, predstavte základné pojmy modelovania, ktoré budeme využívať v tejto úlohe: transformácie, cykly. Nechajte študentom priestor nech sa oboznámia s používaním vybraného digitálneho dizajnového nástroja a s novými pojmami.

Vysvetlenie (Explain):
Poskytnite študentom priestor na debatu o tom ako vytvárajú mandaly, smerujte konverzáciu na cykly, prepočítanie rotácie, posun jednotlivých kruhov. Poukážte časť s rotáciami v materiáloch.

Rozšírenie (Elaborate):
Zorganizujte skupinovú prácu, kde študenti budú ďalej vytvárať vlastné objekty mandaly. Poskytnite študentom možnosť experimentovať s rôznymi transformáciami, inými základnými modelmi a vytvárať tak rôznorodé 3D modely mandál. Navrhnite im napríklad viac úrovní mandaly (viac mandál na sebe).

Hodnotenie (Evaluate):
Umožnite študentom prezentovať svoje novozískané poznatky o symetrii, o kráse tvorby takýchto modelov, o využitých cykloch a rotáciach.

Stručne zhrňte dôležité koncepcie, ktoré študenti nadobudli počas hodiny:

  • Schopnosť vytvárať 3D modely pomocou digitálnych dizajnových nástrojov.
  • Porozumenie základným konceptom modelovania, ako sú transformácie a cykly.
  • Schopnosť vytvárať vytvárať symetrické a zaujímavé objekty.