Cykly

Zo stránky Parametrické a Generatívne 3D modelovanie

Cyklus je základný koncept v programovaní, ktorý umožňuje opakované vykonávanie určitých inštrukcií alebo operácií. Pre učiteľa je dôležité vysvetliť, že cyklus je nástroj, ktorý umožňuje automatizovať opakované úlohy a zjednodušuje programovanie tým, že eliminuje potrebu opakovať rovnaký kód viackrát.

V matematike: V matematike môžeme cyklus chápať ako opakovanie matematických operácií alebo procesov na množine čísel. Napríklad cyklus môže byť použitý na sčítanie všetkých čísel v určitom rozsahu, vypočítanie súčtu alebo priemeru postupnosti čísel alebo iné matematické operácie.

V programovaní: V programovaní sa cyklus používa na opakované vykonávanie určitých častí kódu. Existujú rôzne typy cyklov, ako napríklad for, while a do-while cyklus. For cyklus je obvykle používaný, keď počet opakovaní je známy vopred. While cyklus sa používa, keď podmienka pre opakovanie nie je známa vopred a je vyhodnotená na základe určitého kritéria. Do-while cyklus je podobný while cyklu, ale vykonáva sa aspoň raz, pretože podmienka sa kontroluje až na konci cyklu.

V 3D modelovaní: V programovaní 3D modelov môže byť cyklus použitý na iteráciu cez všetky body v priestore alebo cez všetky trojuholníky alebo iné geometrické prvky v modeli. To umožňuje aplikovať transformácie, ako sú posuny, rotácie a zmeny mierky, na každý prvok modelu.

Pri výučbe cyklov je dôležité, aby učiteľ zdôraznil dve hlavné časti: podmienku, ktorá určuje, kedy má byť cyklus ukončený, a telo cyklu, ktoré obsahuje inštrukcie, ktoré sa majú opakovať. Študenti by mali mať možnosť experimentovať s rôznymi typmi cyklov a pochopiť ich použitie a výhody pri programovaní 3D modelov a v iných oblastiach informatiky.

Zdroje:
GeeksforGeeks