Inštrukcie - Mandala

Zo stránky Parametrické a Generatívne 3D modelovanie
Verzia z 03:16, 9. máj 2024, ktorú vytvoril Admin (diskusia | príspevky)

Stručné definície a linky ku konceptom obsahujúce teóriu nájdete na odkaze Teória.
Odkaz na stiahnutie všeobecného hodnotiaceho hárku, ktorý môžete využiť na ohodnotenie študentov: Vseobecny hodnotiaci harok.pdf

Odkaz na hárok

obrázok modelu mandaly
Trvanie:
30 min
Náročnosť:
ľahký
Zručnosti:
transformácie, cykly

Ciele

  • Študenti budú schopní vytvárať 3D modely pomocou digitálnych dizajnových nástrojov.
  • Študenti sa oboznámia s konceptmi modelovania, ako sú transformácie a cykly.
  • Študenti sa naučia vytvárať kreatívny model mandaly.

Metodika

Zapojenie (Engage):
Začnite hodinu rozprávaní o pekných a symetrických objektoch, spýtajte sa študentov či poznajú mandalu. Na tomto modeli budú teraz pracovať.

Skúmanie (Explore):
Ak je to potrebné, predstavte základné pojmy modelovania, ktoré budeme využívať v tejto úlohe: transformácie, cykly. Nechajte študentom priestor nech sa oboznámia s používaním vybraného digitálneho dizajnového nástroja (Tinkercad, BlocksCAD, OpenSCAD) a jeho prostredím, prípadne ich nasmerujte.

Vysvetlenie (Explain):
Poskytnite študentom ucelené vysvetlenie o procese tvorby 3D mandaly - opakovanie, prepočítanie rotácie, posun jednotlivých kruhov. Ukážte študentom, ako vytvoriť nejaké opakovania s posunom a rotáciou.

Rozšírenie (Elaborate):
Zorganizujte skupinovú prácu, kde študenti budú vytvárať vlastné objekty mandaly. Poskytnite študentom možnosť experimentovať s rôznymi transformáciami, základnými modelmi a vytvárať tak rôznorodé 3D modely mandál.

Hodnotenie (Evaluate):
Zhrňte dôležité koncepcie, ktoré študenti nadobudli počas hodiny:

  • Schopnosť vytvárať 3D modely pomocou digitálnych dizajnových nástrojov.
  • Porozumenie základným konceptom modelovania, ako sú transformácie a cykly.
  • Schopnosť vytvárať vytvárať symetrické a pekné objekty.