Inštrukcie - Mandala
Stručné definície a linky ku konceptom obsahujúce teóriu nájdete na odkaze Teória.
Odkaz na stiahnutie všeobecného hodnotiaceho hárku, ktorý môžete využiť na ohodnotenie študentov: Media:Vseobecny hodnotiaci harok.pdf
Odkaz na hárok
Ciele
- Študenti budú schopní vytvárať 3D modely pomocou digitálnych dizajnových nástrojov.
- Študenti sa oboznámia s konceptmi modelovania, ako sú transformácie a cykly.
- Študenti sa naučia vytvárať kreatívny model mandaly.
Metodika
Zapojenie (Engage):
Začnite hodinu rozprávaní o pekných a symetrických objektoch, spýtajte sa študentov či poznajú mandalu. Na tomto modeli budú teraz pracovať.
Skúmanie (Explore):
Ak je to potrebné, predstavte základné pojmy modelovania, ktoré budeme využívať v tejto úlohe: transformácie, cykly.
Nechajte študentom priestor nech sa oboznámia s používaním vybraného digitálneho dizajnového nástroja (Tinkercad, BlocksCAD, OpenSCAD) a jeho prostredím, prípadne ich nasmerujte.
Vysvetlenie (Explain):
Poskytnite študentom ucelené vysvetlenie o procese tvorby 3D mandaly - opakovanie, prepočítanie rotácie, posun jednotlivých kruhov.
Ukážte študentom, ako vytvoriť nejaké opakovania s posunom a rotáciou.
Rozšírenie (Elaborate):
Zorganizujte skupinovú prácu, kde študenti budú vytvárať vlastné objekty mandaly.
Poskytnite študentom možnosť experimentovať s rôznymi transformáciami, základnými modelmi a vytvárať tak rôznorodé 3D modely mandál.
Hodnotenie (Evaluate):
Zhrňte dôležité koncepcie, ktoré študenti nadobudli počas hodiny:
- Schopnosť vytvárať 3D modely pomocou digitálnych dizajnových nástrojov.
- Porozumenie základným konceptom modelovania, ako sú transformácie a cykly.
- Schopnosť vytvárať vytvárať symetrické a pekné objekty.