Teória

Zo stránky Parametrické a Generatívne 3D modelovanie
Verzia z 13:50, 5. máj 2024, ktorú vytvoril Admin (diskusia | príspevky)

V tejto časti nájdete odkazy na koncepty obsahujúce stručné definície a ďalšie odkazy, ktoré sa týkajú daných modelov zo zbierky.

Blender Python API (Kničnica bpy)

  • knižnica pre prácu s Blenderom z Python skriptov
  • využívame ju s prácou so všetkými aspektami Blendera


CSG operácie

  • základná metóda pri modelovaní objektov
  • využívajú ju všetky systéme v rámci modulu


Cykly

  • jeden zo základných programátorských konceptov


Fraktály

  • systémy, ktoré sa bežne využívajú v parametrickom a generatívnom dizajne
  • využívajú viac matematických a programátorských konceptov


Funkcie

  • ďalší základný programátorský koncept


L-systémy

  • formálne gramatiky na tvorbu prírodných fraktálov
  • využívajú viac konceptov potrebných pre programátora aj dizajnéra


Podmienky

  • ďalší zo základných programátorských koceptov


Rekurzia

  • obvykle zložitejší, no veľmi podstatný programátorský koncept
  • vo veľkom využívaný napríklad na optimalizáciu grafových problémov (inštalácia energetickej siete a pod.)


Transformácie

  • základné procesy v 3D modelovaní meniace polohu, rozmery, tvar,...
  • bez týchto konceptov sa nezaobíde ani základný model


Voronoiove objekty

  • zložitejší koncept ilustrujúci princípy prerozdelenia priestoru a vytváranie tak dieravých objektov
  • s voronoiovými objektami sa stretávame často v generatívnom dizajne