Teória: Rozdiel medzi revíziami

Zo stránky Parametrické a Generatívne 3D modelovanie
Bez shrnutí editace
Bez shrnutí editace
Riadok 1: Riadok 1:
V tejto časti nájdete odkazy na koncepty obsahujúce stručné definície a ďalšie odkazy, ktoré sa týkajú daných modelov zo zbierky.
V tejto časti nájdete odkazy na koncepty obsahujúce stručné definície a ďalšie odkazy, ktoré sa týkajú daných modelov zo zbierky.


*[https://kempelen.dai.fmph.uniba.sk/design/index.php/Blender_Python_API Blender Python API (Kničnica bpy)]
'''[https://kempelen.dai.fmph.uniba.sk/design/index.php/Blender_Python_API Blender Python API (Kničnica bpy)]'''
- knižnica pre prácu s Blenderom z Python skriptov
* knižnica pre prácu s Blenderom z Python skriptov
- využívame ju s prácou so všetkými aspektami Blendera
* využívame ju s prácou so všetkými aspektami Blendera


*[https://kempelen.dai.fmph.uniba.sk/design/index.php/CSG_oper%C3%A1cie CSG operácie]
'''[https://kempelen.dai.fmph.uniba.sk/design/index.php/CSG_oper%C3%A1cie CSG operácie]'''
- základná metóda pri modelovaní objektov
* základná metóda pri modelovaní objektov
- využívajú ju všetky systéme v rámci modulu
* využívajú ju všetky systéme v rámci modulu


*[https://kempelen.dai.fmph.uniba.sk/design/index.php/Cykly Cykly]<br>
'''[https://kempelen.dai.fmph.uniba.sk/design/index.php/Cykly Cykly]'''
- jeden zo základných programátorských konceptov
* jeden zo základných programátorských konceptov


*[https://kempelen.dai.fmph.uniba.sk/design/index.php/Frakt%C3%A1ly Fraktály]<br>
'''[https://kempelen.dai.fmph.uniba.sk/design/index.php/Frakt%C3%A1ly Fraktály]'''
- systémy, ktoré sa bežne využívajú v parametrickom a generatívnom dizajne
* systémy, ktoré sa bežne využívajú v parametrickom a generatívnom dizajne
- využívajú viac matematických a programátorských konceptov
* využívajú viac matematických a programátorských konceptov


*[https://kempelen.dai.fmph.uniba.sk/design/index.php/Funkcie Funkcie]<br>
'''[https://kempelen.dai.fmph.uniba.sk/design/index.php/Funkcie Funkcie]'''
- ďalší základný programátorský koncept
* ďalší základný programátorský koncept


*[https://kempelen.dai.fmph.uniba.sk/design/index.php/L-syst%C3%A9my L-systémy]<br>
'''[https://kempelen.dai.fmph.uniba.sk/design/index.php/L-syst%C3%A9my L-systémy]'''
- formálne gramatiky na tvorbu prírodných fraktálov
* formálne gramatiky na tvorbu prírodných fraktálov
- využívajú viac konceptov potrebných pre programátora aj dizajnéra
* využívajú viac konceptov potrebných pre programátora aj dizajnéra


*[https://kempelen.dai.fmph.uniba.sk/design/index.php/Podmienky Podmienky]<br>
'''[https://kempelen.dai.fmph.uniba.sk/design/index.php/Podmienky Podmienky]'''
- ďalší zo základných programátorských koceptov
* ďalší zo základných programátorských koceptov


*[https://kempelen.dai.fmph.uniba.sk/design/index.php/Rekurzia Rekurzia]<br>
'''[https://kempelen.dai.fmph.uniba.sk/design/index.php/Rekurzia Rekurzia]'''
- obvykle zložitejší, no veľmi podstatný programátorský koncept
* obvykle zložitejší, no veľmi podstatný programátorský koncept
- vo veľkom využívaný napríklad na optimalizáciu grafových problémov (inštalácia energetickej siete a pod.)
* vo veľkom využívaný napríklad na optimalizáciu grafových problémov (inštalácia energetickej siete a pod.)


*[https://kempelen.dai.fmph.uniba.sk/design/index.php/Transform%C3%A1cie Transformácie]<br>
'''[https://kempelen.dai.fmph.uniba.sk/design/index.php/Transform%C3%A1cie Transformácie]'''
- základné procesy v 3D modelovaní meniace polohu, rozmery, tvar,...  
* základné procesy v 3D modelovaní meniace polohu, rozmery, tvar,...  
- bez týchto konceptov sa nezaobíde ani základný model
* bez týchto konceptov sa nezaobíde ani základný model


*[https://kempelen.dai.fmph.uniba.sk/design/index.php/Voronoiove_objekty Voronoiove objekty]<br>
'''[https://kempelen.dai.fmph.uniba.sk/design/index.php/Voronoiove_objekty Voronoiove objekty]'''
- zložitejší koncept ilustrujúci princípy prerozdelenia priestoru a vytváranie tak dieravých objektov
* zložitejší koncept ilustrujúci princípy prerozdelenia priestoru a vytváranie tak dieravých objektov
- s voronoiovými objektami sa stretávame často v generatívnom dizajne
* s voronoiovými objektami sa stretávame často v generatívnom dizajne

Verzia z 12:00, 5. máj 2024

V tejto časti nájdete odkazy na koncepty obsahujúce stručné definície a ďalšie odkazy, ktoré sa týkajú daných modelov zo zbierky.

Blender Python API (Kničnica bpy)

  • knižnica pre prácu s Blenderom z Python skriptov
  • využívame ju s prácou so všetkými aspektami Blendera

CSG operácie

  • základná metóda pri modelovaní objektov
  • využívajú ju všetky systéme v rámci modulu

Cykly

  • jeden zo základných programátorských konceptov

Fraktály

  • systémy, ktoré sa bežne využívajú v parametrickom a generatívnom dizajne
  • využívajú viac matematických a programátorských konceptov

Funkcie

  • ďalší základný programátorský koncept

L-systémy

  • formálne gramatiky na tvorbu prírodných fraktálov
  • využívajú viac konceptov potrebných pre programátora aj dizajnéra

Podmienky

  • ďalší zo základných programátorských koceptov

Rekurzia

  • obvykle zložitejší, no veľmi podstatný programátorský koncept
  • vo veľkom využívaný napríklad na optimalizáciu grafových problémov (inštalácia energetickej siete a pod.)

Transformácie

  • základné procesy v 3D modelovaní meniace polohu, rozmery, tvar,...
  • bez týchto konceptov sa nezaobíde ani základný model

Voronoiove objekty

  • zložitejší koncept ilustrujúci princípy prerozdelenia priestoru a vytváranie tak dieravých objektov
  • s voronoiovými objektami sa stretávame často v generatívnom dizajne