Teória: Rozdiel medzi revíziami
Bez shrnutí editace |
Bez shrnutí editace |
||
Riadok 1: | Riadok 1: | ||
V tejto časti nájdete odkazy na koncepty obsahujúce stručné definície a ďalšie odkazy, ktoré sa týkajú daných modelov zo zbierky. | V tejto časti nájdete odkazy na koncepty obsahujúce stručné definície a ďalšie odkazy, ktoré sa týkajú daných modelov zo zbierky. | ||
*[https://kempelen.dai.fmph.uniba.sk/design/index.php/Blender_Python_API Blender Python API (Kničnica bpy)] | *[https://kempelen.dai.fmph.uniba.sk/design/index.php/Blender_Python_API Blender Python API (Kničnica bpy)] | ||
- knižnica pre prácu s Blenderom z Python skriptov | |||
- využívame ju s prácou so všetkými aspektami Blendera | |||
*[https://kempelen.dai.fmph.uniba.sk/design/index.php/CSG_oper%C3%A1cie CSG operácie] | *[https://kempelen.dai.fmph.uniba.sk/design/index.php/CSG_oper%C3%A1cie CSG operácie] | ||
- základná metóda pri modelovaní objektov | |||
- využívajú ju všetky systéme v rámci modulu | |||
*[https://kempelen.dai.fmph.uniba.sk/design/index.php/Cykly Cykly]<br> | *[https://kempelen.dai.fmph.uniba.sk/design/index.php/Cykly Cykly]<br> | ||
- jeden zo základných programátorských konceptov | |||
*[https://kempelen.dai.fmph.uniba.sk/design/index.php/Frakt%C3%A1ly Fraktály]<br> | *[https://kempelen.dai.fmph.uniba.sk/design/index.php/Frakt%C3%A1ly Fraktály]<br> | ||
- systémy, ktoré sa bežne využívajú v parametrickom a generatívnom dizajne | |||
- využívajú viac matematických a programátorských konceptov | |||
*[https://kempelen.dai.fmph.uniba.sk/design/index.php/Funkcie Funkcie]<br> | *[https://kempelen.dai.fmph.uniba.sk/design/index.php/Funkcie Funkcie]<br> | ||
- ďalší základný programátorský koncept | |||
*[https://kempelen.dai.fmph.uniba.sk/design/index.php/L-syst%C3%A9my L-systémy]<br> | *[https://kempelen.dai.fmph.uniba.sk/design/index.php/L-syst%C3%A9my L-systémy]<br> | ||
- formálne gramatiky na tvorbu prírodných fraktálov | |||
- využívajú viac konceptov potrebných pre programátora aj dizajnéra | |||
*[https://kempelen.dai.fmph.uniba.sk/design/index.php/Podmienky Podmienky]<br> | *[https://kempelen.dai.fmph.uniba.sk/design/index.php/Podmienky Podmienky]<br> | ||
- ďalší zo základných programátorských koceptov | |||
*[https://kempelen.dai.fmph.uniba.sk/design/index.php/Rekurzia Rekurzia]<br> | *[https://kempelen.dai.fmph.uniba.sk/design/index.php/Rekurzia Rekurzia]<br> | ||
- obvykle zložitejší, no veľmi podstatný programátorský koncept | |||
- vo veľkom využívaný napríklad na optimalizáciu grafových problémov (inštalácia energetickej siete a pod.) | |||
*[https://kempelen.dai.fmph.uniba.sk/design/index.php/Transform%C3%A1cie Transformácie]<br> | *[https://kempelen.dai.fmph.uniba.sk/design/index.php/Transform%C3%A1cie Transformácie]<br> | ||
- základné procesy v 3D modelovaní meniace polohu, rozmery, tvar,... | |||
- bez týchto konceptov sa nezaobíde ani základný model | |||
*[https://kempelen.dai.fmph.uniba.sk/design/index.php/Voronoiove_objekty Voronoiove objekty]<br> | *[https://kempelen.dai.fmph.uniba.sk/design/index.php/Voronoiove_objekty Voronoiove objekty]<br> | ||
- zložitejší koncept ilustrujúci princípy prerozdelenia priestoru a vytváranie tak dieravých objektov | |||
- s voronoiovými objektami sa stretávame často v generatívnom dizajne |
Verzia z 11:59, 5. máj 2024
V tejto časti nájdete odkazy na koncepty obsahujúce stručné definície a ďalšie odkazy, ktoré sa týkajú daných modelov zo zbierky.
- knižnica pre prácu s Blenderom z Python skriptov - využívame ju s prácou so všetkými aspektami Blendera
- základná metóda pri modelovaní objektov - využívajú ju všetky systéme v rámci modulu
- jeden zo základných programátorských konceptov
- systémy, ktoré sa bežne využívajú v parametrickom a generatívnom dizajne - využívajú viac matematických a programátorských konceptov
- ďalší základný programátorský koncept
- formálne gramatiky na tvorbu prírodných fraktálov - využívajú viac konceptov potrebných pre programátora aj dizajnéra
- ďalší zo základných programátorských koceptov
- obvykle zložitejší, no veľmi podstatný programátorský koncept - vo veľkom využívaný napríklad na optimalizáciu grafových problémov (inštalácia energetickej siete a pod.)
- základné procesy v 3D modelovaní meniace polohu, rozmery, tvar,... - bez týchto konceptov sa nezaobíde ani základný model
- zložitejší koncept ilustrujúci princípy prerozdelenia priestoru a vytváranie tak dieravých objektov - s voronoiovými objektami sa stretávame často v generatívnom dizajne