Teória: Rozdiel medzi revíziami

Zo stránky Parametrické a Generatívne 3D modelovanie
Bez shrnutí editace
Bez shrnutí editace
Riadok 1: Riadok 1:
V tejto časti nájdete odkazy na koncepty obsahujúce stručné definície a ďalšie odkazy, ktoré sa týkajú daných modelov zo zbierky.
V tejto časti nájdete odkazy na koncepty obsahujúce stručné definície a ďalšie odkazy, ktoré sa týkajú daných modelov zo zbierky.


<div class="worksheet">
<div class="worksheet theory">
'''[https://kempelen.dai.fmph.uniba.sk/design/index.php/Blender_Python_API Blender Python API (Kničnica bpy)]'''
'''[https://kempelen.dai.fmph.uniba.sk/design/index.php/Blender_Python_API Blender Python API (Kničnica bpy)]'''
* knižnica pre prácu s Blenderom z Python skriptov
* knižnica pre prácu s Blenderom z Python skriptov
Riadok 7: Riadok 7:
</div>
</div>
<br>
<br>
<div class="worksheet">
<div class="worksheet theory">
'''[https://kempelen.dai.fmph.uniba.sk/design/index.php/CSG_oper%C3%A1cie CSG operácie]'''
'''[https://kempelen.dai.fmph.uniba.sk/design/index.php/CSG_oper%C3%A1cie CSG operácie]'''
* základná metóda pri modelovaní objektov
* základná metóda pri modelovaní objektov
Riadok 13: Riadok 13:
</div>
</div>
<br>
<br>
<div class="worksheet">
<div class="worksheet theory">
'''[https://kempelen.dai.fmph.uniba.sk/design/index.php/Cykly Cykly]'''
'''[https://kempelen.dai.fmph.uniba.sk/design/index.php/Cykly Cykly]'''
* jeden zo základných programátorských konceptov
* jeden zo základných programátorských konceptov
</div>
</div>
<br>
<br>
<div class="worksheet">
<div class="worksheet theory">
'''[https://kempelen.dai.fmph.uniba.sk/design/index.php/Frakt%C3%A1ly Fraktály]'''
'''[https://kempelen.dai.fmph.uniba.sk/design/index.php/Frakt%C3%A1ly Fraktály]'''
* systémy, ktoré sa bežne využívajú v parametrickom a generatívnom dizajne
* systémy, ktoré sa bežne využívajú v parametrickom a generatívnom dizajne
Riadok 24: Riadok 24:
</div>
</div>
<br>
<br>
<div class="worksheet">
<div class="worksheet theory">
'''[https://kempelen.dai.fmph.uniba.sk/design/index.php/Funkcie Funkcie]'''
'''[https://kempelen.dai.fmph.uniba.sk/design/index.php/Funkcie Funkcie]'''
* ďalší základný programátorský koncept
* ďalší základný programátorský koncept
</div>
</div>
<br>
<br>
<div class="worksheet">
<div class="worksheet theory">
'''[https://kempelen.dai.fmph.uniba.sk/design/index.php/L-syst%C3%A9my L-systémy]'''
'''[https://kempelen.dai.fmph.uniba.sk/design/index.php/L-syst%C3%A9my L-systémy]'''
* formálne gramatiky na tvorbu prírodných fraktálov
* formálne gramatiky na tvorbu prírodných fraktálov
Riadok 35: Riadok 35:
</div>
</div>
<br>
<br>
<div class="worksheet">
<div class="worksheet theory">
'''[https://kempelen.dai.fmph.uniba.sk/design/index.php/Podmienky Podmienky]'''
'''[https://kempelen.dai.fmph.uniba.sk/design/index.php/Podmienky Podmienky]'''
* ďalší zo základných programátorských koceptov
* ďalší zo základných programátorských koceptov
</div>
</div>
<br>
<br>
<div class="worksheet">
<div class="worksheet theory">
'''[https://kempelen.dai.fmph.uniba.sk/design/index.php/Rekurzia Rekurzia]'''
'''[https://kempelen.dai.fmph.uniba.sk/design/index.php/Rekurzia Rekurzia]'''
* obvykle zložitejší, no veľmi podstatný programátorský koncept
* obvykle zložitejší, no veľmi podstatný programátorský koncept
Riadok 46: Riadok 46:
</div>
</div>
<br>
<br>
<div class="worksheet">
<div class="worksheet theory">
'''[https://kempelen.dai.fmph.uniba.sk/design/index.php/Transform%C3%A1cie Transformácie]'''
'''[https://kempelen.dai.fmph.uniba.sk/design/index.php/Transform%C3%A1cie Transformácie]'''
* základné procesy v 3D modelovaní meniace polohu, rozmery, tvar,...  
* základné procesy v 3D modelovaní meniace polohu, rozmery, tvar,...  
Riadok 52: Riadok 52:
</div>
</div>
<br>
<br>
<div class="worksheet">
<div class="worksheet theory">
'''[https://kempelen.dai.fmph.uniba.sk/design/index.php/Voronoiove_objekty Voronoiove objekty]'''
'''[https://kempelen.dai.fmph.uniba.sk/design/index.php/Voronoiove_objekty Voronoiove objekty]'''
* zložitejší koncept ilustrujúci princípy prerozdelenia priestoru a vytváranie tak dieravých objektov
* zložitejší koncept ilustrujúci princípy prerozdelenia priestoru a vytváranie tak dieravých objektov
* s voronoiovými objektami sa stretávame často v generatívnom dizajne
* s voronoiovými objektami sa stretávame často v generatívnom dizajne
</div>
</div>

Verzia z 13:50, 5. máj 2024

V tejto časti nájdete odkazy na koncepty obsahujúce stručné definície a ďalšie odkazy, ktoré sa týkajú daných modelov zo zbierky.

Blender Python API (Kničnica bpy)

  • knižnica pre prácu s Blenderom z Python skriptov
  • využívame ju s prácou so všetkými aspektami Blendera


CSG operácie

  • základná metóda pri modelovaní objektov
  • využívajú ju všetky systéme v rámci modulu


Cykly

  • jeden zo základných programátorských konceptov


Fraktály

  • systémy, ktoré sa bežne využívajú v parametrickom a generatívnom dizajne
  • využívajú viac matematických a programátorských konceptov


Funkcie

  • ďalší základný programátorský koncept


L-systémy

  • formálne gramatiky na tvorbu prírodných fraktálov
  • využívajú viac konceptov potrebných pre programátora aj dizajnéra


Podmienky

  • ďalší zo základných programátorských koceptov


Rekurzia

  • obvykle zložitejší, no veľmi podstatný programátorský koncept
  • vo veľkom využívaný napríklad na optimalizáciu grafových problémov (inštalácia energetickej siete a pod.)


Transformácie

  • základné procesy v 3D modelovaní meniace polohu, rozmery, tvar,...
  • bez týchto konceptov sa nezaobíde ani základný model


Voronoiove objekty

  • zložitejší koncept ilustrujúci princípy prerozdelenia priestoru a vytváranie tak dieravých objektov
  • s voronoiovými objektami sa stretávame často v generatívnom dizajne