Teória: Rozdiel medzi revíziami
Bez shrnutí editace |
Bez shrnutí editace |
||
(6 medziľahlých úprav od rovnakého používateľa nie je zobrazených.) | |||
Riadok 1: | Riadok 1: | ||
V tejto časti nájdete odkazy na koncepty obsahujúce stručné definície a ďalšie odkazy, ktoré sa týkajú daných modelov zo zbierky. | V tejto časti nájdete odkazy na koncepty obsahujúce stručné definície a ďalšie odkazy, ktoré sa týkajú daných modelov zo zbierky. | ||
<div class="worksheet theory"> | |||
*[https://kempelen.dai.fmph.uniba.sk/design/index.php/CSG_oper%C3%A1cie CSG operácie] | '''[https://kempelen.dai.fmph.uniba.sk/design/index.php/Blender_Python_API Blender Python API (Kničnica bpy)]''' | ||
*[https://kempelen.dai.fmph.uniba.sk/design/index.php/Cykly Cykly]< | * knižnica pre prácu s Blenderom z Python skriptov | ||
* využívame ju s prácou so všetkými aspektami Blendera | |||
</div> | |||
<div class="worksheet theory"> | |||
*[https://kempelen.dai.fmph.uniba.sk/design/index.php/Podmienky Podmienky]< | '''[https://kempelen.dai.fmph.uniba.sk/design/index.php/CSG_oper%C3%A1cie CSG operácie]''' | ||
* základná metóda pri modelovaní objektov | |||
* využívajú ju všetky systéme v rámci modulu | |||
</div> | |||
<div class="worksheet theory"> | |||
'''[https://kempelen.dai.fmph.uniba.sk/design/index.php/Cykly Cykly]''' | |||
* jeden zo základných programátorských konceptov | |||
</div> | |||
<div class="worksheet theory"> | |||
'''[https://kempelen.dai.fmph.uniba.sk/design/index.php/Frakt%C3%A1ly Fraktály]''' | |||
* systémy, ktoré sa bežne využívajú v parametrickom a generatívnom dizajne | |||
* využívajú viac matematických a programátorských konceptov | |||
</div> | |||
<div class="worksheet theory"> | |||
'''[https://kempelen.dai.fmph.uniba.sk/design/index.php/Funkcie Funkcie]''' | |||
* ďalší základný programátorský koncept | |||
</div> | |||
<div class="worksheet theory"> | |||
'''[https://kempelen.dai.fmph.uniba.sk/design/index.php/L-syst%C3%A9my L-systémy]''' | |||
* formálne gramatiky na tvorbu prírodných fraktálov | |||
* využívajú viac konceptov potrebných pre programátora aj dizajnéra | |||
</div> | |||
<div class="worksheet theory"> | |||
'''[https://kempelen.dai.fmph.uniba.sk/design/index.php/Platypus Platypus]''' | |||
* knižnica pre prácu s viacúčelovou optimalizáciou | |||
* využívame ju pre optimalizáciu 3D modelov | |||
</div> | |||
<div class="worksheet theory"> | |||
'''[https://kempelen.dai.fmph.uniba.sk/design/index.php/Podmienky Podmienky]''' | |||
* ďalší zo základných programátorských koceptov | |||
</div> | |||
<div class="worksheet theory"> | |||
'''[https://kempelen.dai.fmph.uniba.sk/design/index.php/Rekurzia Rekurzia]''' | |||
* obvykle zložitejší, no veľmi podstatný programátorský koncept | |||
* vo veľkom využívaný napríklad na optimalizáciu grafových problémov (inštalácia energetickej siete a pod.) | |||
</div> | |||
<div class="worksheet theory"> | |||
'''[https://kempelen.dai.fmph.uniba.sk/design/index.php/Transform%C3%A1cie Transformácie]''' | |||
* základné procesy v 3D modelovaní meniace polohu, rozmery, tvar,... | |||
* bez týchto konceptov sa nezaobíde ani základný model | |||
</div> | |||
<div class="worksheet theory"> | |||
'''[https://kempelen.dai.fmph.uniba.sk/design/index.php/Voronoiove_objekty Voronoiove objekty]''' | |||
* zložitejší koncept ilustrujúci princípy prerozdelenia priestoru a vytváranie tak dieravých objektov | |||
* s voronoiovými objektami sa stretávame často v generatívnom dizajne | |||
</div> | </div> |
Aktuálna revízia z 10:57, 6. máj 2024
V tejto časti nájdete odkazy na koncepty obsahujúce stručné definície a ďalšie odkazy, ktoré sa týkajú daných modelov zo zbierky.
Blender Python API (Kničnica bpy)
- knižnica pre prácu s Blenderom z Python skriptov
- využívame ju s prácou so všetkými aspektami Blendera
- základná metóda pri modelovaní objektov
- využívajú ju všetky systéme v rámci modulu
- jeden zo základných programátorských konceptov
- systémy, ktoré sa bežne využívajú v parametrickom a generatívnom dizajne
- využívajú viac matematických a programátorských konceptov
- ďalší základný programátorský koncept
- formálne gramatiky na tvorbu prírodných fraktálov
- využívajú viac konceptov potrebných pre programátora aj dizajnéra
- knižnica pre prácu s viacúčelovou optimalizáciou
- využívame ju pre optimalizáciu 3D modelov
- ďalší zo základných programátorských koceptov
- obvykle zložitejší, no veľmi podstatný programátorský koncept
- vo veľkom využívaný napríklad na optimalizáciu grafových problémov (inštalácia energetickej siete a pod.)
- základné procesy v 3D modelovaní meniace polohu, rozmery, tvar,...
- bez týchto konceptov sa nezaobíde ani základný model
- zložitejší koncept ilustrujúci princípy prerozdelenia priestoru a vytváranie tak dieravých objektov
- s voronoiovými objektami sa stretávame často v generatívnom dizajne