Teória: Rozdiel medzi revíziami

Zo stránky Parametrické a Generatívne 3D modelovanie
Bez shrnutí editace
Bez shrnutí editace
 
(11 medziľahlých úprav od rovnakého používateľa nie je zobrazených.)
Riadok 1: Riadok 1:
<div class="teachers-section-container">
<h2>'''Koncepty'''</h2>
V tejto časti nájdete odkazy na koncepty obsahujúce stručné definície a ďalšie odkazy, ktoré sa týkajú daných modelov zo zbierky.
V tejto časti nájdete odkazy na koncepty obsahujúce stručné definície a ďalšie odkazy, ktoré sa týkajú daných modelov zo zbierky.
*[https://kempelen.dai.fmph.uniba.sk/design/index.php/Transform%C3%A1cie Transformácie]<br>
 
*[https://kempelen.dai.fmph.uniba.sk/design/index.php/Cykly Cykly]<br>
<div class="worksheet theory">
*[https://kempelen.dai.fmph.uniba.sk/design/index.php/CSG_oper%C3%A1cie CSG operácie]
'''[https://kempelen.dai.fmph.uniba.sk/design/index.php/Blender_Python_API Blender Python API (Kničnica bpy)]'''
*[https://kempelen.dai.fmph.uniba.sk/design/index.php/Funkcie Funkcie]<br>
* knižnica pre prácu s Blenderom z Python skriptov
*[https://kempelen.dai.fmph.uniba.sk/design/index.php/Podmienky Podmienky]<br>
* využívame ju s prácou so všetkými aspektami Blendera
*[https://kempelen.dai.fmph.uniba.sk/design/index.php/Rekurzia Rekurzia]<br>
</div>
*[https://kempelen.dai.fmph.uniba.sk/design/index.php/Frakt%C3%A1ly Fraktály]<br>
<div class="worksheet theory">
*[https://kempelen.dai.fmph.uniba.sk/design/index.php/L-syst%C3%A9my L-systémy]<br>
'''[https://kempelen.dai.fmph.uniba.sk/design/index.php/CSG_oper%C3%A1cie CSG operácie]'''
*[https://kempelen.dai.fmph.uniba.sk/design/index.php/Voronoiove_objekty Voronoiove objekty]<br>
* základná metóda pri modelovaní objektov
* využívajú ju všetky systéme v rámci modulu
</div>
<div class="worksheet theory">
'''[https://kempelen.dai.fmph.uniba.sk/design/index.php/Cykly Cykly]'''
* jeden zo základných programátorských konceptov
</div>
<div class="worksheet theory">
'''[https://kempelen.dai.fmph.uniba.sk/design/index.php/Frakt%C3%A1ly Fraktály]'''
* systémy, ktoré sa bežne využívajú v parametrickom a generatívnom dizajne
* využívajú viac matematických a programátorských konceptov
</div>
<div class="worksheet theory">
'''[https://kempelen.dai.fmph.uniba.sk/design/index.php/Funkcie Funkcie]'''
* ďalší základný programátorský koncept
</div>
<div class="worksheet theory">
'''[https://kempelen.dai.fmph.uniba.sk/design/index.php/L-syst%C3%A9my L-systémy]'''
* formálne gramatiky na tvorbu prírodných fraktálov
* využívajú viac konceptov potrebných pre programátora aj dizajnéra
</div>
<div class="worksheet theory">
'''[https://kempelen.dai.fmph.uniba.sk/design/index.php/Platypus Platypus]'''
* knižnica pre prácu s viacúčelovou optimalizáciou
* využívame ju pre optimalizáciu 3D modelov
</div>
<div class="worksheet theory">
'''[https://kempelen.dai.fmph.uniba.sk/design/index.php/Podmienky Podmienky]'''
* ďalší zo základných programátorských koceptov
</div>
<div class="worksheet theory">
'''[https://kempelen.dai.fmph.uniba.sk/design/index.php/Rekurzia Rekurzia]'''
* obvykle zložitejší, no veľmi podstatný programátorský koncept
* vo veľkom využívaný napríklad na optimalizáciu grafových problémov (inštalácia energetickej siete a pod.)
</div>
<div class="worksheet theory">
'''[https://kempelen.dai.fmph.uniba.sk/design/index.php/Transform%C3%A1cie Transformácie]'''
* základné procesy v 3D modelovaní meniace polohu, rozmery, tvar,...
* bez týchto konceptov sa nezaobíde ani základný model
</div>
<div class="worksheet theory">
'''[https://kempelen.dai.fmph.uniba.sk/design/index.php/Voronoiove_objekty Voronoiove objekty]'''
* zložitejší koncept ilustrujúci princípy prerozdelenia priestoru a vytváranie tak dieravých objektov
* s voronoiovými objektami sa stretávame často v generatívnom dizajne
</div>
</div>

Aktuálna revízia z 10:57, 6. máj 2024

V tejto časti nájdete odkazy na koncepty obsahujúce stručné definície a ďalšie odkazy, ktoré sa týkajú daných modelov zo zbierky.

Blender Python API (Kničnica bpy)

  • knižnica pre prácu s Blenderom z Python skriptov
  • využívame ju s prácou so všetkými aspektami Blendera

CSG operácie

  • základná metóda pri modelovaní objektov
  • využívajú ju všetky systéme v rámci modulu

Cykly

  • jeden zo základných programátorských konceptov

Fraktály

  • systémy, ktoré sa bežne využívajú v parametrickom a generatívnom dizajne
  • využívajú viac matematických a programátorských konceptov

Funkcie

  • ďalší základný programátorský koncept

L-systémy

  • formálne gramatiky na tvorbu prírodných fraktálov
  • využívajú viac konceptov potrebných pre programátora aj dizajnéra

Platypus

  • knižnica pre prácu s viacúčelovou optimalizáciou
  • využívame ju pre optimalizáciu 3D modelov

Podmienky

  • ďalší zo základných programátorských koceptov

Rekurzia

  • obvykle zložitejší, no veľmi podstatný programátorský koncept
  • vo veľkom využívaný napríklad na optimalizáciu grafových problémov (inštalácia energetickej siete a pod.)

Transformácie

  • základné procesy v 3D modelovaní meniace polohu, rozmery, tvar,...
  • bez týchto konceptov sa nezaobíde ani základný model

Voronoiove objekty

  • zložitejší koncept ilustrujúci princípy prerozdelenia priestoru a vytváranie tak dieravých objektov
  • s voronoiovými objektami sa stretávame často v generatívnom dizajne