Inštrukcie - Mandala: Rozdiel medzi revíziami

Zo stránky Parametrické a Generatívne 3D modelovanie
Bez shrnutí editace
Bez shrnutí editace
 
(Jedna medziľahlá úprava od rovnakého používateľa nie je zobrazená.)
Riadok 1: Riadok 1:
Stručné definície a linky ku konceptom  obsahujúce teóriu nájdete na odkaze [https://kempelen.dai.fmph.uniba.sk/design/index.php/Te%C3%B3ria Teória].<br>
Stručné definície a linky ku konceptom  obsahujúce teóriu nájdete na odkaze [https://kempelen.dai.fmph.uniba.sk/design/index.php/Te%C3%B3ria Teória].<br>
Odkaz na stiahnutie všeobecného hodnotiaceho hárku, ktorý môžete využiť na ohodnotenie študentov: [[Vseobecny hodnotiaci harok.pdf]]<br>
Odkaz na stiahnutie všeobecného hodnotiaceho hárku, ktorý môžete využiť na ohodnotenie študentov: [[Media:Vseobecny hodnotiaci harok.pdf|hodnotiaci hárok]]<br>


<h3>'''Odkaz na hárok'''</h3>
<h3>'''Odkaz na hárok'''</h3>
Riadok 22: Riadok 22:
<h3>'''Metodika'''</h3>
<h3>'''Metodika'''</h3>
'''Zapojenie (Engage):'''<br>
'''Zapojenie (Engage):'''<br>
Začnite hodinu rozprávaní o pekných a symetrických objektoch, spýtajte sa študentov či poznajú mandalu. Na tomto modeli budú teraz pracovať.
Začnite hodinu rozprávaní o pekných a symetrických objektoch, spýtajte sa študentov či poznajú mandalu. Predstavte model, na ktorom budú študenti pracovať.
<br><br>'''Skúmanie (Explore):'''<br>
<br><br>'''Skúmanie (Explore):'''<br>
Ak je to potrebné, predstavte základné pojmy modelovania, ktoré budeme využívať v tejto úlohe: transformácie, cykly.
Ak je to potrebné, predstavte základné pojmy modelovania, ktoré budeme využívať v tejto úlohe: transformácie, cykly.
Nechajte študentom priestor nech sa oboznámia s používaním vybraného digitálneho dizajnového nástroja (Tinkercad, BlocksCAD, OpenSCAD) a jeho prostredím, prípadne ich nasmerujte.
Nechajte študentom priestor nech sa oboznámia s používaním vybraného digitálneho dizajnového nástroja a s novými pojmami.
<br><br>'''Vysvetlenie (Explain):'''<br>
<br><br>'''Vysvetlenie (Explain):'''<br>
Poskytnite študentom ucelené vysvetlenie o procese tvorby 3D mandaly - opakovanie, prepočítanie rotácie, posun jednotlivých kruhov.
Poskytnite študentom priestor na debatu o tom ako vytvárajú mandaly, smerujte konverzáciu na cykly, prepočítanie rotácie, posun jednotlivých kruhov.
Ukážte študentom, ako vytvoriť nejaké opakovania s posunom a rotáciou.
Poukážte časť s rotáciami v materiáloch.
<br><br>'''Rozšírenie (Elaborate):'''<br>
<br><br>'''Rozšírenie (Elaborate):'''<br>
Zorganizujte skupinovú prácu, kde študenti budú vytvárať vlastné objekty mandaly.
Zorganizujte skupinovú prácu, kde študenti budú ďalej vytvárať vlastné objekty mandaly.
Poskytnite študentom možnosť experimentovať s rôznymi transformáciami, základnými modelmi a vytvárať tak rôznorodé 3D modely mandál.
Poskytnite študentom možnosť experimentovať s rôznymi transformáciami, inými základnými modelmi a vytvárať tak rôznorodé 3D modely mandál. Navrhnite im napríklad viac úrovní mandaly (viac mandál na sebe).
<br><br>'''Hodnotenie (Evaluate):'''<br>
<br><br>'''Hodnotenie (Evaluate):'''<br>
Zhrňte dôležité koncepcie, ktoré študenti nadobudli počas hodiny:
Umožnite študentom prezentovať svoje novozískané poznatky o symetrii, o kráse tvorby takýchto modelov, o využitých cykloch a rotáciach.
<br><br>
Stručne zhrňte dôležité koncepcie, ktoré študenti nadobudli počas hodiny:
*Schopnosť vytvárať 3D modely pomocou digitálnych dizajnových nástrojov.
*Schopnosť vytvárať 3D modely pomocou digitálnych dizajnových nástrojov.
*Porozumenie základným konceptom modelovania, ako sú transformácie a cykly.
*Porozumenie základným konceptom modelovania, ako sú transformácie a cykly.
*Schopnosť vytvárať vytvárať symetrické a pekné objekty.
*Schopnosť vytvárať vytvárať symetrické a zaujímavé objekty.

Aktuálna revízia z 03:55, 9. máj 2024

Stručné definície a linky ku konceptom obsahujúce teóriu nájdete na odkaze Teória.
Odkaz na stiahnutie všeobecného hodnotiaceho hárku, ktorý môžete využiť na ohodnotenie študentov: hodnotiaci hárok

Odkaz na hárok

obrázok modelu mandaly
Trvanie:
30 min
Náročnosť:
ľahký
Zručnosti:
transformácie, cykly

Ciele

  • Študenti budú schopní vytvárať 3D modely pomocou digitálnych dizajnových nástrojov.
  • Študenti sa oboznámia s konceptmi modelovania, ako sú transformácie a cykly.
  • Študenti sa naučia vytvárať kreatívny model mandaly.

Metodika

Zapojenie (Engage):
Začnite hodinu rozprávaní o pekných a symetrických objektoch, spýtajte sa študentov či poznajú mandalu. Predstavte model, na ktorom budú študenti pracovať.

Skúmanie (Explore):
Ak je to potrebné, predstavte základné pojmy modelovania, ktoré budeme využívať v tejto úlohe: transformácie, cykly. Nechajte študentom priestor nech sa oboznámia s používaním vybraného digitálneho dizajnového nástroja a s novými pojmami.

Vysvetlenie (Explain):
Poskytnite študentom priestor na debatu o tom ako vytvárajú mandaly, smerujte konverzáciu na cykly, prepočítanie rotácie, posun jednotlivých kruhov. Poukážte časť s rotáciami v materiáloch.

Rozšírenie (Elaborate):
Zorganizujte skupinovú prácu, kde študenti budú ďalej vytvárať vlastné objekty mandaly. Poskytnite študentom možnosť experimentovať s rôznymi transformáciami, inými základnými modelmi a vytvárať tak rôznorodé 3D modely mandál. Navrhnite im napríklad viac úrovní mandaly (viac mandál na sebe).

Hodnotenie (Evaluate):
Umožnite študentom prezentovať svoje novozískané poznatky o symetrii, o kráse tvorby takýchto modelov, o využitých cykloch a rotáciach.

Stručne zhrňte dôležité koncepcie, ktoré študenti nadobudli počas hodiny:

  • Schopnosť vytvárať 3D modely pomocou digitálnych dizajnových nástrojov.
  • Porozumenie základným konceptom modelovania, ako sú transformácie a cykly.
  • Schopnosť vytvárať vytvárať symetrické a zaujímavé objekty.