Inštrukcie - Mandala: Rozdiel medzi revíziami
(Vytvorená stránka „Stručné definície a linky ku konceptom obsahujúce teóriu nájdete na odkaze [https://kempelen.dai.fmph.uniba.sk/design/index.php/Te%C3%B3ria Teória].<br> Odkaz na stiahnutie všeobecného hodnotiaceho hárku, ktorý môžete využiť na ohodnotenie študentov: Media:Vseobecny hodnotiaci harok.pdf<br> <h3>'''Odkaz na hárok'''</h3> {{ Odkaz_harok |difficulty_class=easy |image_name=Mandala OpenSCAD |alt=obrázok modelu mandaly |link=[https://kempelen.dai.…“) |
Bez shrnutí editace |
||
(2 medziľahlé úpravy od rovnakého používateľa nie sú zobrazené.) | |||
Riadok 1: | Riadok 1: | ||
Stručné definície a linky ku konceptom obsahujúce teóriu nájdete na odkaze [https://kempelen.dai.fmph.uniba.sk/design/index.php/Te%C3%B3ria Teória].<br> | Stručné definície a linky ku konceptom obsahujúce teóriu nájdete na odkaze [https://kempelen.dai.fmph.uniba.sk/design/index.php/Te%C3%B3ria Teória].<br> | ||
Odkaz na stiahnutie všeobecného hodnotiaceho hárku, ktorý môžete využiť na ohodnotenie študentov: [[Media:Vseobecny hodnotiaci harok.pdf]]<br> | Odkaz na stiahnutie všeobecného hodnotiaceho hárku, ktorý môžete využiť na ohodnotenie študentov: [[Media:Vseobecny hodnotiaci harok.pdf|hodnotiaci hárok]]<br> | ||
<h3>'''Odkaz na hárok'''</h3> | <h3>'''Odkaz na hárok'''</h3> | ||
Riadok 22: | Riadok 22: | ||
<h3>'''Metodika'''</h3> | <h3>'''Metodika'''</h3> | ||
'''Zapojenie (Engage):'''<br> | '''Zapojenie (Engage):'''<br> | ||
Začnite hodinu rozprávaní o pekných a symetrických objektoch, spýtajte sa študentov či poznajú mandalu. | Začnite hodinu rozprávaní o pekných a symetrických objektoch, spýtajte sa študentov či poznajú mandalu. Predstavte model, na ktorom budú študenti pracovať. | ||
<br><br>'''Skúmanie (Explore):'''<br> | <br><br>'''Skúmanie (Explore):'''<br> | ||
Ak je to potrebné, predstavte základné pojmy modelovania, ktoré budeme využívať v tejto úlohe: transformácie, cykly. | Ak je to potrebné, predstavte základné pojmy modelovania, ktoré budeme využívať v tejto úlohe: transformácie, cykly. | ||
Nechajte študentom priestor nech sa oboznámia s používaním vybraného digitálneho dizajnového nástroja | Nechajte študentom priestor nech sa oboznámia s používaním vybraného digitálneho dizajnového nástroja a s novými pojmami. | ||
<br><br>'''Vysvetlenie (Explain):'''<br> | <br><br>'''Vysvetlenie (Explain):'''<br> | ||
Poskytnite študentom | Poskytnite študentom priestor na debatu o tom ako vytvárajú mandaly, smerujte konverzáciu na cykly, prepočítanie rotácie, posun jednotlivých kruhov. | ||
Poukážte časť s rotáciami v materiáloch. | |||
<br><br>'''Rozšírenie (Elaborate):'''<br> | <br><br>'''Rozšírenie (Elaborate):'''<br> | ||
Zorganizujte skupinovú prácu, kde študenti budú vytvárať vlastné objekty mandaly. | Zorganizujte skupinovú prácu, kde študenti budú ďalej vytvárať vlastné objekty mandaly. | ||
Poskytnite študentom možnosť experimentovať s rôznymi transformáciami, základnými modelmi a vytvárať tak rôznorodé 3D modely mandál. | Poskytnite študentom možnosť experimentovať s rôznymi transformáciami, inými základnými modelmi a vytvárať tak rôznorodé 3D modely mandál. Navrhnite im napríklad viac úrovní mandaly (viac mandál na sebe). | ||
<br><br>'''Hodnotenie (Evaluate):'''<br> | <br><br>'''Hodnotenie (Evaluate):'''<br> | ||
Umožnite študentom prezentovať svoje novozískané poznatky o symetrii, o kráse tvorby takýchto modelov, o využitých cykloch a rotáciach. | |||
<br><br> | |||
Stručne zhrňte dôležité koncepcie, ktoré študenti nadobudli počas hodiny: | |||
*Schopnosť vytvárať 3D modely pomocou digitálnych dizajnových nástrojov. | *Schopnosť vytvárať 3D modely pomocou digitálnych dizajnových nástrojov. | ||
*Porozumenie základným konceptom modelovania, ako sú transformácie a cykly. | *Porozumenie základným konceptom modelovania, ako sú transformácie a cykly. | ||
*Schopnosť vytvárať vytvárať symetrické a | *Schopnosť vytvárať vytvárať symetrické a zaujímavé objekty. |
Aktuálna revízia z 03:55, 9. máj 2024
Stručné definície a linky ku konceptom obsahujúce teóriu nájdete na odkaze Teória.
Odkaz na stiahnutie všeobecného hodnotiaceho hárku, ktorý môžete využiť na ohodnotenie študentov: hodnotiaci hárok
Odkaz na hárok
Ciele
- Študenti budú schopní vytvárať 3D modely pomocou digitálnych dizajnových nástrojov.
- Študenti sa oboznámia s konceptmi modelovania, ako sú transformácie a cykly.
- Študenti sa naučia vytvárať kreatívny model mandaly.
Metodika
Zapojenie (Engage):
Začnite hodinu rozprávaní o pekných a symetrických objektoch, spýtajte sa študentov či poznajú mandalu. Predstavte model, na ktorom budú študenti pracovať.
Skúmanie (Explore):
Ak je to potrebné, predstavte základné pojmy modelovania, ktoré budeme využívať v tejto úlohe: transformácie, cykly.
Nechajte študentom priestor nech sa oboznámia s používaním vybraného digitálneho dizajnového nástroja a s novými pojmami.
Vysvetlenie (Explain):
Poskytnite študentom priestor na debatu o tom ako vytvárajú mandaly, smerujte konverzáciu na cykly, prepočítanie rotácie, posun jednotlivých kruhov.
Poukážte časť s rotáciami v materiáloch.
Rozšírenie (Elaborate):
Zorganizujte skupinovú prácu, kde študenti budú ďalej vytvárať vlastné objekty mandaly.
Poskytnite študentom možnosť experimentovať s rôznymi transformáciami, inými základnými modelmi a vytvárať tak rôznorodé 3D modely mandál. Navrhnite im napríklad viac úrovní mandaly (viac mandál na sebe).
Hodnotenie (Evaluate):
Umožnite študentom prezentovať svoje novozískané poznatky o symetrii, o kráse tvorby takýchto modelov, o využitých cykloch a rotáciach.
Stručne zhrňte dôležité koncepcie, ktoré študenti nadobudli počas hodiny:
- Schopnosť vytvárať 3D modely pomocou digitálnych dizajnových nástrojov.
- Porozumenie základným konceptom modelovania, ako sú transformácie a cykly.
- Schopnosť vytvárať vytvárať symetrické a zaujímavé objekty.