Teória: Rozdiel medzi revíziami

Zo stránky Parametrické a Generatívne 3D modelovanie
Bez shrnutí editace
Bez shrnutí editace
 
(Jedna medziľahlá úprava od rovnakého používateľa nie je zobrazená.)
Riadok 6: Riadok 6:
* využívame ju s prácou so všetkými aspektami Blendera
* využívame ju s prácou so všetkými aspektami Blendera
</div>
</div>
<br>
<div class="worksheet theory">
<div class="worksheet theory">
'''[https://kempelen.dai.fmph.uniba.sk/design/index.php/CSG_oper%C3%A1cie CSG operácie]'''
'''[https://kempelen.dai.fmph.uniba.sk/design/index.php/CSG_oper%C3%A1cie CSG operácie]'''
Riadok 12: Riadok 11:
* využívajú ju všetky systéme v rámci modulu
* využívajú ju všetky systéme v rámci modulu
</div>
</div>
<br>
<div class="worksheet theory">
<div class="worksheet theory">
'''[https://kempelen.dai.fmph.uniba.sk/design/index.php/Cykly Cykly]'''
'''[https://kempelen.dai.fmph.uniba.sk/design/index.php/Cykly Cykly]'''
* jeden zo základných programátorských konceptov
* jeden zo základných programátorských konceptov
</div>
</div>
<br>
<div class="worksheet theory">
<div class="worksheet theory">
'''[https://kempelen.dai.fmph.uniba.sk/design/index.php/Frakt%C3%A1ly Fraktály]'''
'''[https://kempelen.dai.fmph.uniba.sk/design/index.php/Frakt%C3%A1ly Fraktály]'''
Riadok 23: Riadok 20:
* využívajú viac matematických a programátorských konceptov
* využívajú viac matematických a programátorských konceptov
</div>
</div>
<br>
<div class="worksheet theory">
<div class="worksheet theory">
'''[https://kempelen.dai.fmph.uniba.sk/design/index.php/Funkcie Funkcie]'''
'''[https://kempelen.dai.fmph.uniba.sk/design/index.php/Funkcie Funkcie]'''
* ďalší základný programátorský koncept
* ďalší základný programátorský koncept
</div>
</div>
<br>
<div class="worksheet theory">
<div class="worksheet theory">
'''[https://kempelen.dai.fmph.uniba.sk/design/index.php/L-syst%C3%A9my L-systémy]'''
'''[https://kempelen.dai.fmph.uniba.sk/design/index.php/L-syst%C3%A9my L-systémy]'''
Riadok 34: Riadok 29:
* využívajú viac konceptov potrebných pre programátora aj dizajnéra
* využívajú viac konceptov potrebných pre programátora aj dizajnéra
</div>
</div>
<br>
<div class="worksheet theory">
'''[https://kempelen.dai.fmph.uniba.sk/design/index.php/Platypus Platypus]'''
* knižnica pre prácu s viacúčelovou optimalizáciou
* využívame ju pre optimalizáciu 3D modelov
</div>
<div class="worksheet theory">
<div class="worksheet theory">
'''[https://kempelen.dai.fmph.uniba.sk/design/index.php/Podmienky Podmienky]'''
'''[https://kempelen.dai.fmph.uniba.sk/design/index.php/Podmienky Podmienky]'''
* ďalší zo základných programátorských koceptov
* ďalší zo základných programátorských koceptov
</div>
</div>
<br>
<div class="worksheet theory">
<div class="worksheet theory">
'''[https://kempelen.dai.fmph.uniba.sk/design/index.php/Rekurzia Rekurzia]'''
'''[https://kempelen.dai.fmph.uniba.sk/design/index.php/Rekurzia Rekurzia]'''
Riadok 45: Riadok 43:
* vo veľkom využívaný napríklad na optimalizáciu grafových problémov (inštalácia energetickej siete a pod.)
* vo veľkom využívaný napríklad na optimalizáciu grafových problémov (inštalácia energetickej siete a pod.)
</div>
</div>
<br>
<div class="worksheet theory">
<div class="worksheet theory">
'''[https://kempelen.dai.fmph.uniba.sk/design/index.php/Transform%C3%A1cie Transformácie]'''
'''[https://kempelen.dai.fmph.uniba.sk/design/index.php/Transform%C3%A1cie Transformácie]'''
Riadok 51: Riadok 48:
* bez týchto konceptov sa nezaobíde ani základný model
* bez týchto konceptov sa nezaobíde ani základný model
</div>
</div>
<br>
<div class="worksheet theory">
<div class="worksheet theory">
'''[https://kempelen.dai.fmph.uniba.sk/design/index.php/Voronoiove_objekty Voronoiove objekty]'''
'''[https://kempelen.dai.fmph.uniba.sk/design/index.php/Voronoiove_objekty Voronoiove objekty]'''

Aktuálna revízia z 10:57, 6. máj 2024

V tejto časti nájdete odkazy na koncepty obsahujúce stručné definície a ďalšie odkazy, ktoré sa týkajú daných modelov zo zbierky.

Blender Python API (Kničnica bpy)

  • knižnica pre prácu s Blenderom z Python skriptov
  • využívame ju s prácou so všetkými aspektami Blendera

CSG operácie

  • základná metóda pri modelovaní objektov
  • využívajú ju všetky systéme v rámci modulu

Cykly

  • jeden zo základných programátorských konceptov

Fraktály

  • systémy, ktoré sa bežne využívajú v parametrickom a generatívnom dizajne
  • využívajú viac matematických a programátorských konceptov

Funkcie

  • ďalší základný programátorský koncept

L-systémy

  • formálne gramatiky na tvorbu prírodných fraktálov
  • využívajú viac konceptov potrebných pre programátora aj dizajnéra

Platypus

  • knižnica pre prácu s viacúčelovou optimalizáciou
  • využívame ju pre optimalizáciu 3D modelov

Podmienky

  • ďalší zo základných programátorských koceptov

Rekurzia

  • obvykle zložitejší, no veľmi podstatný programátorský koncept
  • vo veľkom využívaný napríklad na optimalizáciu grafových problémov (inštalácia energetickej siete a pod.)

Transformácie

  • základné procesy v 3D modelovaní meniace polohu, rozmery, tvar,...
  • bez týchto konceptov sa nezaobíde ani základný model

Voronoiove objekty

  • zložitejší koncept ilustrujúci princípy prerozdelenia priestoru a vytváranie tak dieravých objektov
  • s voronoiovými objektami sa stretávame často v generatívnom dizajne