Teória: Rozdiel medzi revíziami

Zo stránky Parametrické a Generatívne 3D modelovanie
Bez shrnutí editace
Bez shrnutí editace
 
Riadok 28: Riadok 28:
* formálne gramatiky na tvorbu prírodných fraktálov
* formálne gramatiky na tvorbu prírodných fraktálov
* využívajú viac konceptov potrebných pre programátora aj dizajnéra
* využívajú viac konceptov potrebných pre programátora aj dizajnéra
</div>
<div class="worksheet theory">
'''[https://kempelen.dai.fmph.uniba.sk/design/index.php/Platypus Platypus]'''
* knižnica pre prácu s viacúčelovou optimalizáciou
* využívame ju pre optimalizáciu 3D modelov
</div>
</div>
<div class="worksheet theory">
<div class="worksheet theory">

Aktuálna revízia z 10:57, 6. máj 2024

V tejto časti nájdete odkazy na koncepty obsahujúce stručné definície a ďalšie odkazy, ktoré sa týkajú daných modelov zo zbierky.

Blender Python API (Kničnica bpy)

  • knižnica pre prácu s Blenderom z Python skriptov
  • využívame ju s prácou so všetkými aspektami Blendera

CSG operácie

  • základná metóda pri modelovaní objektov
  • využívajú ju všetky systéme v rámci modulu

Cykly

  • jeden zo základných programátorských konceptov

Fraktály

  • systémy, ktoré sa bežne využívajú v parametrickom a generatívnom dizajne
  • využívajú viac matematických a programátorských konceptov

Funkcie

  • ďalší základný programátorský koncept

L-systémy

  • formálne gramatiky na tvorbu prírodných fraktálov
  • využívajú viac konceptov potrebných pre programátora aj dizajnéra

Platypus

  • knižnica pre prácu s viacúčelovou optimalizáciou
  • využívame ju pre optimalizáciu 3D modelov

Podmienky

  • ďalší zo základných programátorských koceptov

Rekurzia

  • obvykle zložitejší, no veľmi podstatný programátorský koncept
  • vo veľkom využívaný napríklad na optimalizáciu grafových problémov (inštalácia energetickej siete a pod.)

Transformácie

  • základné procesy v 3D modelovaní meniace polohu, rozmery, tvar,...
  • bez týchto konceptov sa nezaobíde ani základný model

Voronoiove objekty

  • zložitejší koncept ilustrujúci princípy prerozdelenia priestoru a vytváranie tak dieravých objektov
  • s voronoiovými objektami sa stretávame často v generatívnom dizajne