Teória: Rozdiel medzi revíziami

Zo stránky Parametrické a Generatívne 3D modelovanie
Bez shrnutí editace
Bez shrnutí editace
Riadok 1: Riadok 1:
<div class="teachers-section-container">
V tejto časti nájdete odkazy na koncepty obsahujúce stručné definície a ďalšie odkazy, ktoré sa týkajú daných modelov zo zbierky.
V tejto časti nájdete odkazy na koncepty obsahujúce stručné definície a ďalšie odkazy, ktoré sa týkajú daných modelov zo zbierky.


*[https://kempelen.dai.fmph.uniba.sk/design/index.php/Blender_Python_API Blender Python API (Kničnica bpy)]
*[https://kempelen.dai.fmph.uniba.sk/design/index.php/Blender_Python_API Blender Python API (Kničnica bpy)]
- knižnica pre prácu s Blenderom z Python skriptov
- využívame ju s prácou so všetkými aspektami Blendera
*[https://kempelen.dai.fmph.uniba.sk/design/index.php/CSG_oper%C3%A1cie CSG operácie]
*[https://kempelen.dai.fmph.uniba.sk/design/index.php/CSG_oper%C3%A1cie CSG operácie]
- základná metóda pri modelovaní objektov
- využívajú ju všetky systéme v rámci modulu
*[https://kempelen.dai.fmph.uniba.sk/design/index.php/Cykly Cykly]<br>
*[https://kempelen.dai.fmph.uniba.sk/design/index.php/Cykly Cykly]<br>
- jeden zo základných programátorských konceptov
*[https://kempelen.dai.fmph.uniba.sk/design/index.php/Frakt%C3%A1ly Fraktály]<br>
*[https://kempelen.dai.fmph.uniba.sk/design/index.php/Frakt%C3%A1ly Fraktály]<br>
- systémy, ktoré sa bežne využívajú v parametrickom a generatívnom dizajne
- využívajú viac matematických a programátorských konceptov
*[https://kempelen.dai.fmph.uniba.sk/design/index.php/Funkcie Funkcie]<br>
*[https://kempelen.dai.fmph.uniba.sk/design/index.php/Funkcie Funkcie]<br>
- ďalší základný programátorský koncept
*[https://kempelen.dai.fmph.uniba.sk/design/index.php/L-syst%C3%A9my L-systémy]<br>
*[https://kempelen.dai.fmph.uniba.sk/design/index.php/L-syst%C3%A9my L-systémy]<br>
- formálne gramatiky na tvorbu prírodných fraktálov
- využívajú viac konceptov potrebných pre programátora aj dizajnéra
*[https://kempelen.dai.fmph.uniba.sk/design/index.php/Podmienky Podmienky]<br>
*[https://kempelen.dai.fmph.uniba.sk/design/index.php/Podmienky Podmienky]<br>
- ďalší zo základných programátorských koceptov
*[https://kempelen.dai.fmph.uniba.sk/design/index.php/Rekurzia Rekurzia]<br>
*[https://kempelen.dai.fmph.uniba.sk/design/index.php/Rekurzia Rekurzia]<br>
- obvykle zložitejší, no veľmi podstatný programátorský koncept
- vo veľkom využívaný napríklad na optimalizáciu grafových problémov (inštalácia energetickej siete a pod.)
*[https://kempelen.dai.fmph.uniba.sk/design/index.php/Transform%C3%A1cie Transformácie]<br>
*[https://kempelen.dai.fmph.uniba.sk/design/index.php/Transform%C3%A1cie Transformácie]<br>
- základné procesy v 3D modelovaní meniace polohu, rozmery, tvar,...
- bez týchto konceptov sa nezaobíde ani základný model
*[https://kempelen.dai.fmph.uniba.sk/design/index.php/Voronoiove_objekty Voronoiove objekty]<br>
*[https://kempelen.dai.fmph.uniba.sk/design/index.php/Voronoiove_objekty Voronoiove objekty]<br>
</div>
- zložitejší koncept ilustrujúci princípy prerozdelenia priestoru a vytváranie tak dieravých objektov
- s voronoiovými objektami sa stretávame často v generatívnom dizajne

Verzia z 11:59, 5. máj 2024

V tejto časti nájdete odkazy na koncepty obsahujúce stručné definície a ďalšie odkazy, ktoré sa týkajú daných modelov zo zbierky.

- knižnica pre prácu s Blenderom z Python skriptov - využívame ju s prácou so všetkými aspektami Blendera

- základná metóda pri modelovaní objektov - využívajú ju všetky systéme v rámci modulu

- jeden zo základných programátorských konceptov

- systémy, ktoré sa bežne využívajú v parametrickom a generatívnom dizajne - využívajú viac matematických a programátorských konceptov

- ďalší základný programátorský koncept

- formálne gramatiky na tvorbu prírodných fraktálov - využívajú viac konceptov potrebných pre programátora aj dizajnéra

- ďalší zo základných programátorských koceptov

- obvykle zložitejší, no veľmi podstatný programátorský koncept - vo veľkom využívaný napríklad na optimalizáciu grafových problémov (inštalácia energetickej siete a pod.)

- základné procesy v 3D modelovaní meniace polohu, rozmery, tvar,... - bez týchto konceptov sa nezaobíde ani základný model

- zložitejší koncept ilustrujúci princípy prerozdelenia priestoru a vytváranie tak dieravých objektov - s voronoiovými objektami sa stretávame často v generatívnom dizajne