Inštrukcie - Mandala
Stručné definície a linky ku konceptom obsahujúce teóriu nájdete na odkaze Teória.
Odkaz na stiahnutie všeobecného hodnotiaceho hárku, ktorý môžete využiť na ohodnotenie študentov: hodnotiaci hárok
Odkaz na hárok
Ciele
- Študenti budú schopní vytvárať 3D modely pomocou digitálnych dizajnových nástrojov.
- Študenti sa oboznámia s konceptmi modelovania, ako sú transformácie a cykly.
- Študenti sa naučia vytvárať kreatívny model mandaly.
Metodika
Zapojenie (Engage):
Začnite hodinu rozprávaní o pekných a symetrických objektoch, spýtajte sa študentov či poznajú mandalu. Predstavte model, na ktorom budú študenti pracovať.
Skúmanie (Explore):
Ak je to potrebné, predstavte základné pojmy modelovania, ktoré budeme využívať v tejto úlohe: transformácie, cykly.
Nechajte študentom priestor nech sa oboznámia s používaním vybraného digitálneho dizajnového nástroja a s novými pojmami.
Vysvetlenie (Explain):
Poskytnite študentom priestor na debatu o tom ako vytvárajú mandaly, smerujte konverzáciu na cykly, prepočítanie rotácie, posun jednotlivých kruhov.
Poukážte časť s rotáciami v materiáloch.
Rozšírenie (Elaborate):
Zorganizujte skupinovú prácu, kde študenti budú ďalej vytvárať vlastné objekty mandaly.
Poskytnite študentom možnosť experimentovať s rôznymi transformáciami, inými základnými modelmi a vytvárať tak rôznorodé 3D modely mandál. Navrhnite im napríklad viac úrovní mandaly (viac mandál na sebe).
Hodnotenie (Evaluate):
Umožnite študentom prezentovať svoje novozískané poznatky o symetrii, o kráse tvorby takýchto modelov, o využitých cykloch a rotáciach.
Stručne zhrňte dôležité koncepcie, ktoré študenti nadobudli počas hodiny:
- Schopnosť vytvárať 3D modely pomocou digitálnych dizajnových nástrojov.
- Porozumenie základným konceptom modelovania, ako sú transformácie a cykly.
- Schopnosť vytvárať vytvárať symetrické a zaujímavé objekty.