Zbierka - Voronoiove objekty - Blender

Zo stránky Parametrické a Generatívne 3D modelovanie
Verzia z 15:54, 27. apríl 2024, ktorú vytvoril Admin (diskusia | príspevky)

Voronoiove objekty - časť: Blender

Voronoiov objekt 4 Voronoiov objekt 5 Voronoiov objekt 6

Trvanie:
1.5 hod
Náročnosť:
ťažký
Zručnosti:
cykly, podmienky, funkcie, práca s knižnicou bpy
Nástroj:
Blender

V predošlej úlohe sme sa pokúšili vytvoriť si voronoiov objekt v OpenSCADe a prišli sme k záveru, že takýto spôsob nie je úplne jednoduchý ani optimálny. Preto teraz prechádzame k nástroju Blender a pokúsime sa implementovať podobné objekty jednoduchšími spôsobmi pomocou funkcionalít, ktoré Blender už obsaahuje. Použijeme pritom vysokoúrovňový programovací jazyk Python.


Zadanie úlohy

Cieľom tejto úlohy je najmä naučiť sa používať Python s Blenderom, pracovať s nástrojmi v Blenderi a ukázať si ako môžeme generovať objekty s parametrickým dizajnom rýchlejšie než v predošlom OpenSCADe. Narozdiel od predošlých úloh, v tejeto si nemusíte vytvárať základný objekt, môžeme si nejaký stiahnuť, prípadne vybrať z ponuky v Blenderi.

Inštrukcie

  1. Zapneme si nástroj Blender a z horných tabov si vyberieme ten s názvom "Scripting" pre otvorenie okna na písanie programu. Blender scripting.png Klikneme na ikonku "New," ktorou si vytvoríme nový súbor. Blender new script.png
  2. Uistíme sa, že v druhom okne máme otvorenú časť "3D viewport" s módom "Object Mode." Naše rozloženie okien by malo vyzerať nasledovne:
    Blender setup.png

Testovanie a úpravy

Prezrite a skontrolujte si objekt a odpovedzte si na to či daný 3D model zodpovedá zadaniu a či ste s ním spokojní. Ak chcete skúsiť model upraviť, navrhujeme:

Spätná väzba

Ak ste spokojní so svojím výsledným modelom, prezentujte ho ostatným, zhodnoťte koncepty, ktoré ste použili a ako ste ho implementovali, buďte otvorení k hodnoteniam od ostatných a k prípadným návrhom na zlepšenie.

Odkazy na materiály

V tejto sekcii nájdete odkazy na materiály, ktoré vám môžu pomôcť pri riešení daných problémov a naučia vás ako používať požívané nástroje:

  • Python syntax - tu nájdete syntax a použitie jazyka Python s ukážkami použitia
  • Blendere Python API - dokumentácia Python API v Blenderi - nájdete tu všetko čo sa týka programovania s Python API (s knižnicou bpy) v Blenderi

Vzorové riešenie

Ak budete potrebovať motiváciu alebo si skontrolovať váš výsledný model, v nasledujúcich odkazoch nájdete implementáciu daného modelu v nástrojoch, ktoré ste na implementáciu mohli použiť:

Záver