Zbierka - Rotovaný objekt

Zo stránky Parametrické a Generatívne 3D modelovanie
Verzia z 13:13, 25. apríl 2024, ktorú vytvoril Admin (diskusia | príspevky)
Hyperboloid spinner

V tejto aktivite sa naučíte, ako vytvoriť rotovaný objekt na daných osiach pomocou digitálneho dizajnového softvéru Tinkercad, BlocksCAD alebo OpenSCAD. Budete vytvárať viacero objektov, ktoré sa budú stáčať na rovnakom pivotálnom bode a otáčať sa okolo jednej alebo viacerých osí pri každom opakovacom kroku.






Potrebné materiály

  • počítač s prístupom na internet
  • softvér Tinkercad, BlocksCAD alebo OpenSCAD
  • učebné materiály (návody, videá, atď.)

Inštrukcie

Skúmanie:

Otvorte digitálny dizajnový softvér (Tinkercad, Blockscad alebo OpenSCAD) na vašom počítači. Preskúmajte nástroje softvéru a základné princípy tvorby objektov. Všímajte si na čo si dať pozor pri návrhu objektu a ako docieliť aby vyzeral podobne ako ukážka.

Brainstorming:

Premýšľajte o matematických princípoch, geometrických tvaroch, ktoré môžete použiť vo vašom objekte a o tom, čo by sa mohlo hodiť pri tvorbe objektu. Nápady si môžete skicovať.

Návrh:

Vytvorte alebo si vyberte nejaký 3D objekt a skúšajte rôzne iterácie a transformácie, či kombináciu rotácií na rôznych osiach.

Doladenie:

Prehodnoďte a doladzujte váš dizaj počas procesu tvorby, vyskúšajte transformácie či rotácie kým nebudete so svojim modelom spokojní.

Zdieľanie:

Keď ste spokojní s vaším rotovaným objektom, uložte svoju prácu a zdieľajte ju s vašimi spolužiakmi alebo učiteľom pre spätnú väzbu. Buďte otvorení pre diskusiu o vašom dizajne a vypočujte si názory ostatných na vaše dielo.

Prezentovanie:

Prezentujte váš dokončený model pred triedou, vysvetlite vaše rozhodnutia a techniky, ktoré ste použili na dosiahnutie konečnej podoby objektu. Zdôraznite jedinečnosť a pôsobivosť vášho dizajnu a buďte hrdí na svoje dielo.

Záver:

Gratulujeme k dokončeniu vášho 3D modelu rotovaného objektu! Pokračujte v objavovaní a experimentovaní s digitálnym dizajnom a nebojte sa inšpirovať novými nápadmi a technikami vytvárania.

Hyperboloid spinner

Rotovaný objekt

Úvod

Pre tvorbu 3D modelov je veľmi dôležité oboznámiť sa s nástrojmi, v ktorých budeme tieto modely vytvárať a so zákaldnými konceptami modelovania, akými môžu byť rotácie, posuny a podobne. Všetky tieto koncepty, ako ovládať dané nástroje a prípadné porovnanie s ostatnými si tu predstavíme.

Zadanie úlohy

V tejto úlohe ide najmä o predstavenie nástrojov a o naučenie práce s nimi, čo za možnosti nám ponúkajú a ako sa dajú využiť na 3D modelovanie. V rámci toho si vytvoríme model, ktorý využíva opakovanie a rotácie pre tvorbu nejakého základného "rotujúceho" 3D objektu. Tento model nám môže poslúžiť na otestovanie funkcionalít nami zvoleného nástroja.

Inštrukcie

  1. Otvorte si daný nástroj.
  2. Preštudujte a vyskúšajte si prostredie, s ktorým budete pracovať.
  3. Ak je to potrebné, preštudujte si dokumentáciu či syntax daného nástroja v časti "Odkazy a materiály."
  4. Preskúmajte obrázok a premyslite si ako daný model implementovať.
  5. Vaše premyslené riešenie si môžete skúsiť načrtnúť.
  6. Skúšajte rôzne bloky/ríkazy/funkcie a implementujte ich tak aby ste boli spokojní s vlastným modelom.
  7. Pokúste sa daný model implementovať aj v ostatných nástrojoch.

Odkazy na materiály

V tejto sekcii nájdete odkazy na materiály, ktoré vám môžu pomôcť pri riešení daných problémov a naučia vás ako používať požívané nástroje:

Vzorové riešenie

Ak budete potrebovať motiváciu alebo si skontrolovať váš výsledný model, v nasledujúcich odkazoch nájdete implementáciu daného modelu v nástrojoch, ktoré ste na implementáciu mohli použiť:

Testovanie a úpravy

Skúška modelu a návrhy na úpravy podľa preferencií užívateľov.

Spätná väzba

Možnosť zdieľania a získania spätnej väzby od učiteľa alebo ďalších účastníkov.

Záver

Zhodnotenie konceptov a otvorený koniec.