Inštrukcie - Rekurzívne guličky

Zo stránky Parametrické a Generatívne 3D modelovanie
Verzia z 05:07, 9. máj 2024, ktorú vytvoril Admin (diskusia | príspevky) (Vytvorená stránka „Stručné definície a linky ku konceptom obsahujúce teóriu nájdete na odkaze [https://kempelen.dai.fmph.uniba.sk/design/index.php/Te%C3%B3ria Teória].<br> Odkaz na stiahnutie všeobecného hodnotiaceho hárku, ktorý môžete využiť na ohodnotenie študentov: hodnotiaci hárok<br> <h3>'''Odkaz na hárok'''</h3> {{ Odkaz_harok |difficulty_class=medium |image_name=Recursive_cubes |alt=obrázok modelu rekurzívnych koci…“)
(rozdiel) ← Staršia verzia | Aktuálna úprava (rozdiel) | Novšia verzia → (rozdiel)

Stručné definície a linky ku konceptom obsahujúce teóriu nájdete na odkaze Teória.
Odkaz na stiahnutie všeobecného hodnotiaceho hárku, ktorý môžete využiť na ohodnotenie študentov: hodnotiaci hárok

Odkaz na hárok

obrázok modelu rekurzívnych kociek
Trvanie:
1 hod
Náročnosť:
pokročilý
Zručnosti:
transformácie, CSG operácie, podmienky, rekurzia
Nástroje:
BlocksCAD alebo OpenSCAD

Ciele

  • Predstaviť si tvorbu komplexných modelov pomocou rekurzie.
  • Vysvetliť si ako rekurzia funguje.
  • Zaviesť dôraz na mechanizmus zastavenia rekurzie.

Metodika

Zapojenie (Engage):
Hodinu začnite rozpravou o rekurzií - o tom ako je to funkcia, ktorá volá samá seba stále dokola až kým nenarazí na nejakú podmienku, po ktorej sa už nezavolá. Povedzte ako sa s ňou riešia sieťové problémy, ako napríklad, návrh prepojenia internetovej siete pmocou káblov, hľadanie najkratšej cesty medzi bodmi a podobne.

Skúmanie (Explore):
Dajte študentom do pozornosti 3D model kochovej kocky z minulého cvičenia a povedzte im , že sa dá spraviť aj rekurzívne bez zbytočne zanorených cyklov. Povedte, že podobnú kocku budeme vytvárať na tomto cvičení. Povedzte študentom nech si prezrú model a skúmajú opakujúce sa prvky.

Vysvetlenie (Explain):
Nechajte študentov nech diskutujú o rekurzii, nech pužijú materiály, ktoré ju vysvetlujú, prípadne na ne poukážte. Dajte do pozornosti potrebu zastavenia rekurzie.

Rozšírenie (Elaborate):
Ak si študenti dokázali vytvoriť vlastný model, skúmajte či to docielili rekurziou, ak nie, tak ich naveďte. Ak áno, tak môžete navrhnúť aby implementovali aj pridávanie ďalšách kociek aj inými smermi než sú implementované vo vzorovom riešení.

Hodnotenie (Evaluate):
Zhodnoďte ako študenti pracovali a ako pochopili koncepty rekurzie, či sa im darilo zastavovať rekurziu. Spomeňte ako takto rekurziu vieme využívať na už spomínané fraktály a pomerne jednoducho ich vytvárať aj v pdobe 3D modelov. Motivujte ich, že aj takáto úloha j ev zbierke obsiahnutá.

Zhrňte dôležité informácie a zručnosti, ktoré študenti nadobudli počas hodiny:

  • Použitie rekurzie.
  • Informácie o potrebe zastavenia rekurzie.