Inštrukcie - Rotovaný objekt

Zo stránky Parametrické a Generatívne 3D modelovanie
Verzia z 02:33, 9. máj 2024, ktorú vytvoril Admin (diskusia | príspevky) (Vytvorená stránka „Stručné definície a linky ku konceptom nájdete na odkaze [https://kempelen.dai.fmph.uniba.sk/design/index.php/L-syst%C3%A9my Teória - L-systémy]. <br>'''Zapojenie (Engage):'''<br> * na začiatok porozprávajte o 3D modelovaní ako takom * predstavte nástorje Tinkercad, BlocksCAD, OpenSCAD * ukážte príklady vytvorených jednoduchých 3D modelov * vysvetlite základné pojmy pri modelovaní v CAD nástorjoch, ktoré využivame * predstavte model zobrazen…“)
(rozdiel) ← Staršia verzia | Aktuálna úprava (rozdiel) | Novšia verzia → (rozdiel)

Stručné definície a linky ku konceptom nájdete na odkaze Teória - L-systémy.


Zapojenie (Engage):

  • na začiatok porozprávajte o 3D modelovaní ako takom
  • predstavte nástorje Tinkercad, BlocksCAD, OpenSCAD
  • ukážte príklady vytvorených jednoduchých 3D modelov
  • vysvetlite základné pojmy pri modelovaní v CAD nástorjoch, ktoré využivame
  • predstavte model zobrazený v hárku
  • požiadajte študentov aby porozmýšľali nad konceptami využitými, ktoré môžu pri tvorbe využiť - napríklad rotácia


Skúmanie (Explore):

  • poukážte na materiály o transformáciach v daných nástrojoch, ktoré sú uvedené aj v samotnom hárku
  • navrhnite študentom, že ak chcú, môžu si skúsiť daný objekt načrtnúť, povedzte im, že nemusí byť rovnaký ako je ten uvedený
  • spomeňte, ktoré z funkcií alebo blokov vedia použiť pri implementácii (cyklus, rotácia, kocka)


Vysvetlenie (Explain):

  • vysvetlite kľúčové pojmy cyklus, rotácia
  • ukážte študentom jednoduché otočenie objektu alebo ako si dokážu objekt zrotovať v danom nástorji
  • ukážte základný objekt použitý na implementáciu - kocka
  • ak by niekomu nebolo niečo jasné, odkážte ich na materiály, alebo ich naveďte otázkami typu: "aký základný model potrebujeme použiť?" alebo "o koľko stupňov musíme objekt otáčať?"


Rozpracovanie (Elaborate):

  • ak si študenti vytvorili nejaký základný model, navrhnite im zameniť základný model (kocku) za iný (napríklad cylinder), alebo pridanie ďalšieho rotovaného objektu navrch či menenie počtu opakovaní objektu
  • môžete uviesť diskusiu o objektoch, ktoré sa dajú na to použiť


Hodnotenie (Evaluate):

  • navrhnite študentom, nech si sami alebo navzájom medzi sebou porovnali vytvárané modely rotovaných objektov, poskytli si pripomienky a vedeli ich prijať
  • kritériami pre hodnotenie vytváraných rotovaných objektov sú: správne použitie cyklu, transformácie (konkrétne rotácie), ákladného objektu (môže byť kocka alebo aj iný), rozšírenie základnej verzie o svoju (napríklad zmenou objektu alebo menou počtu opakovaní), na základe týchto kritérií ohodnoďte prácu študentov
  • poskytnite konštruktívnu spätnú väzbu, ktorá zahrnie do akej miery pochopili študenti koncepty transformácie a cyklov a motivujte ich do ďalšieho skúmania a implementácie
  • študentom stručne zopakujte čo všetko sme sa pri tvorbe modelu naučili: ako používať cykly, základné objekty, tranformácie