Inštrukcie - Rekurzívne kocky

Zo stránky Parametrické a Generatívne 3D modelovanie
Verzia z 04:53, 9. máj 2024, ktorú vytvoril Admin (diskusia | príspevky)

Stručné definície a linky ku konceptom obsahujúce teóriu nájdete na odkaze Teória.
Odkaz na stiahnutie všeobecného hodnotiaceho hárku, ktorý môžete využiť na ohodnotenie študentov: hodnotiaci hárok

Odkaz na hárok

obrázok modelu rekurzívnych kociek
Trvanie:
1 hod
Náročnosť:
pokročilý
Zručnosti:
transformácie, CSG operácie, podmienky, rekurzia
Nástroje:
BlocksCAD alebo OpenSCAD

Ciele

  • Zopakovať a precvičiť si rekurziu
  • Zaviesť si do rekurzie viac podmienok a výpčtov.

Metodika

Zapojenie (Engage):
Hodinu začnite rozpravou o rekurzií - o tom ako je to funkcia, ktorá volá samá seba stále dokola až kým nenarazí na nejakú podmienku, po ktorej sa už nezavolá.

Skúmanie (Explore):
Dajte študentom do pozornosti 3D model kochovej kocky a pvedte im nech prozmýšľajú ako sa vytvára. Môžete ich naviesť na CSG operácie.

Vysvetlenie (Explain):
Nechajte študentov nech diskutujú o tom ako sa dá takto zložitý objekt vytvoriť, hodnoďte ich úvahy, prípadne ich nasmerujte a nechajte ich pracovať.

Rozšírenie (Elaborate):
Keď študenti vytvorili nejaký základný model, navrhnite im ďalšie rozšírenie. Príkladom môže byť úprava počtu iterácií, zmena posunov či použitie iných základných objektov.

Hodnotenie (Evaluate):
Zhodnoďte ako študenti pracovali a ako pochopili koncepty. Porozprávajte ako je dôležité optimalizovať si v programovaní funkcie, inak v našom prípade môže tvorba takýchto ložitých modelov trvať veľmi dlho.

Zhrňte dôležité informácie a zručnosti, ktoré študenti nadobudli počas hodiny:

  • Kombinovanie cyklov.
  • Skladanie komplexného modelu bežne implementovaného rekurziou iba pomocou cyklov.
  • Potreba optimalizácie programu.