Blender Python API: Rozdiel medzi revíziami

Zo stránky Parametrické a Generatívne 3D modelovanie
(Vytvorená stránka „ [https://docs.blender.org/api/current/index.html Dokumentácia - Blender Python API]<br>“)
 
Bez shrnutí editace
Riadok 1: Riadok 1:
Použitie Pythonu s Blenderom je silná kombinácia, ktorá umožňuje automatizáciu a rozšírenie funkcionality Blendera pomocou skriptovania. Tu je stručný prehľad o použití Pythonu s Blenderom:


'''Python API v Blenderi:''' Blender poskytuje rozsiahle API (Application Programming Interface), ktoré umožňuje interakciu so všetkými aspektmi Blendera, ako sú scény, objekty, materiály, svetlá, kamery a animácie. Toto API je založené na jazyku Python a umožňuje programátorom vytvárať vlastné skripty a rozšírenia pre Blender.<br>
*'''Príklady použitia:''' Python API v Blenderi môže byť využité na rôzne účely, ako napríklad: automatizácia opakujúcich sa úloh, vytváranie a manipulácia s objektami či ich generovanie alebo modifikácia. Vieme tak vytvárať aj veľmi komplexné objekty či napríklad implementovať parametrický a generatívny dizajn s určitou mierou automatizácie.<br>
*'''Príklad kódu:''' Ukážme si jednoduchý príklad kódu v Pythoni, ktorý vytvorí nový kockový objekt v scéne Blendera:<br>
<pre>
import bpy
# Vytvorenie nového objektu typu kocka na pozícii [0,0,0]
bpy.ops.mesh.primitive_cube_add(location=(0, 0, 0))
</pre>
Tento kód importuje modul bpy (Blender Python) a potom používa metódu primitive_cube_add() na vytvorenie nového kockového objektu v scéne.<br>
*'''Iné použitia:''' Okrem tvorby a manipulácie s objektami môže Python API v Blenderi byť použité aj na:
**nastavenie materiálov a textúr
**riadenie renderovania a exportovania scény
**vytváranie vlastných nástrojov a rozšírení pre Blender
<br>
Python s Blenderom je silný nástroj pre tvorcov 3D obsahu, ktorý umožňuje automatizáciu a prispôsobenie Blenderu podľa potrieb.




[https://docs.blender.org/api/current/index.html Dokumentácia - Blender Python API]<br>
[https://docs.blender.org/api/current/index.html Dokumentácia - Blender Python API]<br>

Verzia z 15:19, 3. máj 2024

Použitie Pythonu s Blenderom je silná kombinácia, ktorá umožňuje automatizáciu a rozšírenie funkcionality Blendera pomocou skriptovania. Tu je stručný prehľad o použití Pythonu s Blenderom:

Python API v Blenderi: Blender poskytuje rozsiahle API (Application Programming Interface), ktoré umožňuje interakciu so všetkými aspektmi Blendera, ako sú scény, objekty, materiály, svetlá, kamery a animácie. Toto API je založené na jazyku Python a umožňuje programátorom vytvárať vlastné skripty a rozšírenia pre Blender.

  • Príklady použitia: Python API v Blenderi môže byť využité na rôzne účely, ako napríklad: automatizácia opakujúcich sa úloh, vytváranie a manipulácia s objektami či ich generovanie alebo modifikácia. Vieme tak vytvárať aj veľmi komplexné objekty či napríklad implementovať parametrický a generatívny dizajn s určitou mierou automatizácie.
  • Príklad kódu: Ukážme si jednoduchý príklad kódu v Pythoni, ktorý vytvorí nový kockový objekt v scéne Blendera:
import bpy

# Vytvorenie nového objektu typu kocka na pozícii [0,0,0]
bpy.ops.mesh.primitive_cube_add(location=(0, 0, 0))

Tento kód importuje modul bpy (Blender Python) a potom používa metódu primitive_cube_add() na vytvorenie nového kockového objektu v scéne.

  • Iné použitia: Okrem tvorby a manipulácie s objektami môže Python API v Blenderi byť použité aj na:
    • nastavenie materiálov a textúr
    • riadenie renderovania a exportovania scény
    • vytváranie vlastných nástrojov a rozšírení pre Blender


Python s Blenderom je silný nástroj pre tvorcov 3D obsahu, ktorý umožňuje automatizáciu a prispôsobenie Blenderu podľa potrieb.


Dokumentácia - Blender Python API