Učitelia: Rozdiel medzi revíziami
Bez shrnutí editace |
Bez shrnutí editace |
||
Riadok 43: | Riadok 43: | ||
Poskytnite konštruktívnu spätnú väzbu, aby ste pomohli študentom zlepšiť ich dizajny a hlbšie porozumieť technikám 3D modelovania. | Poskytnite konštruktívnu spätnú väzbu, aby ste pomohli študentom zlepšiť ich dizajny a hlbšie porozumieť technikám 3D modelovania. | ||
<h2 | <h2>'''Koncepty'''</h2> | ||
V tejto časti nájdete odkazy na koncepty, ktoré sa týkajú daných modelov s poznámkami ako môžu študenti viac rozvíjať svoje novonadobudnuté informácie. | V tejto časti nájdete odkazy na koncepty, ktoré sa týkajú daných modelov s poznámkami ako môžu študenti viac rozvíjať svoje novonadobudnuté informácie. | ||
*[https://kempelen.dai.fmph.uniba.sk/design/index.php/U%C4%8Ditelia/loops Cykly]<br> | *[https://kempelen.dai.fmph.uniba.sk/design/index.php/U%C4%8Ditelia/loops Cykly]<br> |
Verzia z 18:07, 14. apríl 2024
Táto stránka obsahuje návody pre učiteľov, vysvetľuje ciele zbierky, ako postupovať pri vyučovaní v štýle 5E a aké materiály sú k výučbe potrebné.
Cieľ zbierky
Študenti budú navrhovať a vytvárať 3D modely ilustrujúce parametrický a generatívny dizajn pomocou softvéru Tinkercad, BlocksCAD alebo OpenSCAD, aplikujúc matematické, geometrické, programovacie koncepty a kreatívne dizajnové princípy.
Potrebné materiály:
- počítače s prístupom na internet
- softvér Tinkercad, BlocksCAD alebo OpenSCAD
- učebné materiály (návody, videá, atď.)
- papier a ceruzky na skicovanie
5E model výučby
Zapojenie (Engage):
Ukážte príklady 3D objektov študentom a diskutujte o ich význame, využití či o umeleckých kvalitách. Požiadajte študentov, aby premýšľali o tom, ako by mohli vytvoriť vlastné 3D modely pomocou digitálneho dizajnového softvéru. Diskutujte o dôležitosti symmetrie, opakovania a geometrických tvarov pri dizajne modelov.
Skúmanie (Explore):
Poskytnite študentom prístup k softvéru Tinkercad, BlocksCAD alebo OpenSCAD spolu s tutoriálmi alebo sprievodcami, ako používať softvér. Podporte študentov pri skúmaní nástrojov a funkcií softvéru prostredníctvom praktických experimentov. Inštruujte študentov ako začať kresliť návrhy svojich 3D objektov, pričom zvážia prvky matematiky, symetrie, programovania a geometrickych vzorov.
Vysvetlenie (Explain):
Ukážte študentom demonštráciu, ako vytvoriť základné tvary a manipulovať s nimi, aby vytvorili detailné vzory v zvolenom softvéri. Vysvetlite kľúčové pojmy ako zoskupovanie, zarovnávanie a duplikácia objektov pre vytvorenie symetrických vzorov. Poskytnite ďalšie zdroje alebo podporu, aby študenti porozumeli a aplikovali geometrické princípy v ich dizajnoch.
Rozpracovanie (Elaborate):
Podporte študentov, aby aplikovali svoje pochopenie geometrických konceptov a dizajnových princípov na vytvorenie vlastných unikátnych 3D modelov. Umožnite študentom experimentovať s rôznymi tvarmi, veľkosťami a usporiadaniami, aby vyjadrili svoju kreativitu. Poskytnite príležitosti na zdieľanie pokroku študentov s rovesníkmi a na získanie spätnej väzby na zlepšenie.
Hodnotenie (Evaluate):
Hodnoťte 3D modely študentov na základe kritérií ako kreativita, symmetria, komplexnosť a dodržiavanie geometrických princípov. Použite rubriku, samo-hodnotenie alebo hodnotenie rovesníkov na meranie porozumenia študentov dizajnového procesu a ich schopnosti aplikovať geometrické koncepty v ich vytváraní. Poskytnite konštruktívnu spätnú väzbu, aby ste pomohli študentom zlepšiť ich dizajny a hlbšie porozumieť technikám 3D modelovania.
Koncepty
V tejto časti nájdete odkazy na koncepty, ktoré sa týkajú daných modelov s poznámkami ako môžu študenti viac rozvíjať svoje novonadobudnuté informácie.
Záver
Zhrňte kľúčové koncepty naučené počas hodiny, vrátane dôležitosti symetrie, opakovania a geometrických tvarov pri dizajne modelov. Podporte študentov, aby pokračovali v preskúmaní a experimentovaní s 3D modelovacím softvérom, aby ďalej rozvíjali svoje zručnosti a kreativitu. Oslávte úspechy študentov prezentáciou ich 3D modelov mandál a diskutujte o rozmanitosti dizajnov v triede.