Zbierka: Rozdiel medzi revíziami
Bez shrnutí editace |
Bez shrnutí editace |
||
Riadok 6: | Riadok 6: | ||
Všetky modely sú vytvorené čo najpodobnejšie vo viacerých nástrojoch pre predstavu a ľahší prechod medz blokovým a textovým programovaním. | Všetky modely sú vytvorené čo najpodobnejšie vo viacerých nástrojoch pre predstavu a ľahší prechod medz blokovým a textovým programovaním. | ||
<h2>'''Modely'''</h2 | <h2>'''Modely'''</h2> | ||
<h3>Ľahké</h3> | <h3>Ľahké</h3> |
Verzia z 22:44, 7. apríl 2024
Táto zbierka príkladov slúži an precvičenie základov parametrického a generatívneho dizajnu v nástrojoch Tinkercad, BlocksCAD a OpenSCAD. Pri programovaní v týchto prostrediach užívatelia získavajú programovacie a modelovacie skúsenosti prechodom od blokového (Tinkercad, BlocksCAD) k textovému (OpenSCAD) programovaniu:
- V Tinkercade majú užívatelia jednoduché prostredie založené na blokovom programovaní a postupným skladaním blokov vytvárajú svoje vlastné 3D modely, no nevidia žiaden kód za tým. Tinkercad umožňuje len málo primitív a nie je v ňom umožnená rekurzia.
- V BlocksCADe je prostredie podobné, no niektoré bloky majú jemne rozdielnú funkcionalitu či poradie vyhodnocovania. Síce sme stále v blokovom programovaní, BlocksCAD umožňuje aj prehľad OpenSCAD kódu, ktorý vytvoril pri skladaní blokov na pozadí. !POZOR! - nie je zaručené, že tento OpenSCAD kód bude fungovať správne. Občas sa stane, že preklad nie je dokonalý a obsahuje syntaktické či logické chyby, preto sa neodporúča naň spoliehať na 100%. BlocksCAD umožňuje vytvárať viac primitív a oproti Tinkercadu obsahuje aj rekurziu.
- V OpenSCADe je prostredie využívajúce vlastnú prispôsobenú syntax, v ktorej užívatelia programujú bez blokov, iba textovo, no je zo všetkých ostatných najrýchlejší a umožňuje vytvárať komplexnejšie modely s množstvom primitív.
Všetky modely sú vytvorené čo najpodobnejšie vo viacerých nástrojoch pre predstavu a ľahší prechod medz blokovým a textovým programovaním.