Zbierka: Rozdiel medzi revíziami

Zo stránky Parametrické a Generatívne 3D modelovanie
Bez shrnutí editace
Bez shrnutí editace
Riadok 12: Riadok 12:
*[https://kempelen.dai.fmph.uniba.sk/design/index.php/Zbierka/mandala  Mandala]<br>
*[https://kempelen.dai.fmph.uniba.sk/design/index.php/Zbierka/mandala  Mandala]<br>
*[https://kempelen.dai.fmph.uniba.sk/design/index.php/Zbierka/twist_cylinder Valec z plygónov]<br>
*[https://kempelen.dai.fmph.uniba.sk/design/index.php/Zbierka/twist_cylinder Valec z plygónov]<br>
*[https://kempelen.dai.fmph.uniba.sk/design/index.php/Zbierka/twisted_stairs Točené schody]<br>


<h3>Pokročilé</h3>
<h3>Pokročilé</h3>
Riadok 19: Riadok 18:


<h3>Ťažké</h3>
<h3>Ťažké</h3>
*[https://kempelen.dai.fmph.uniba.sk/design/index.php/Zbierka/koch_cube  Kochova kocka]<br>

Verzia z 22:43, 7. apríl 2024

Táto zbierka príkladov slúži an precvičenie základov parametrického a generatívneho dizajnu v nástrojoch Tinkercad, BlocksCAD a OpenSCAD. Pri programovaní v týchto prostrediach užívatelia získavajú programovacie a modelovacie skúsenosti prechodom od blokového (Tinkercad, BlocksCAD) k textovému (OpenSCAD) programovaniu:

  • V Tinkercade majú užívatelia jednoduché prostredie založené na blokovom programovaní a postupným skladaním blokov vytvárajú svoje vlastné 3D modely, no nevidia žiaden kód za tým. Tinkercad umožňuje len málo primitív a nie je v ňom umožnená rekurzia.
  • V BlocksCADe je prostredie podobné, no niektoré bloky majú jemne rozdielnú funkcionalitu či poradie vyhodnocovania. Síce sme stále v blokovom programovaní, BlocksCAD umožňuje aj prehľad OpenSCAD kódu, ktorý vytvoril pri skladaní blokov na pozadí. !POZOR! - nie je zaručené, že tento OpenSCAD kód bude fungovať správne. Občas sa stane, že preklad nie je dokonalý a obsahuje syntaktické či logické chyby, preto sa neodporúča naň spoliehať na 100%. BlocksCAD umožňuje vytvárať viac primitív a oproti Tinkercadu obsahuje aj rekurziu.
  • V OpenSCADe je prostredie využívajúce vlastnú prispôsobenú syntax, v ktorej užívatelia programujú bez blokov, iba textovo, no je zo všetkých ostatných najrýchlejší a umožňuje vytvárať komplexnejšie modely s množstvom primitív.


Všetky modely sú vytvorené čo najpodobnejšie vo viacerých nástrojoch pre predstavu a ľahší prechod medz blokovým a textovým programovaním.

Modely


Ľahké

Pokročilé

Ťažké