Zbierka - Mandala: Rozdiel medzi revíziami
Bez shrnutí editace |
Bez shrnutí editace |
||
Riadok 1: | Riadok 1: | ||
<h1>'''Mandala'''</h1> | <h1>'''Mandala'''</h1> | ||
<br>V tejto aktivite sa naučíte navrhovať a vytvárať 3D modely mandál pomocou digitálneho dizajnového softvéru ako je Tinkercad, | <br>V tejto aktivite sa naučíte navrhovať a vytvárať 3D modely mandál pomocou digitálneho dizajnového softvéru ako je Tinkercad, BlocksCAD alebo OpenSCAD. Budete skúmať matematické a geometrické koncepty prítomné v mandalách a aplikovať ich pomocou programovania vytváraním komplexných a symetrických vzorov. | ||
<h2>'''Potrebné materiály'''</h2><br> | <h2>'''Potrebné materiály'''</h2><br> | ||
*počítač s prístupom na internet | *počítač s prístupom na internet | ||
*softvér Tinkercad, | *softvér Tinkercad, BlocksCAD alebo OpenSCAD | ||
*učebné materiály (návody, videá, atď.) | *učebné materiály (návody, videá, atď.) | ||
Riadok 11: | Riadok 11: | ||
<h3>Skúmanie:</h3> | <h3>Skúmanie:</h3> | ||
Otvorte digitálny dizajnový softvér (Tinkercad, Blockscad alebo OpenSCAD) na vašom počítači. | Otvorte digitálny dizajnový softvér (Tinkercad, Blockscad alebo OpenSCAD) na vašom počítači. | ||
Skúmajte matematické a geometrické koncepty, ako sú | Skúmajte matematické a geometrické koncepty, ako sú symetria, fraktály, kruhové vzory a ďalšie, ktoré sú prítomné v mandalách. | ||
Premýšľajte o spôsoboch, | Premýšľajte o spôsoboch, akými by ste mohli použiť tieto koncepty pri navrhovaní a programovaní svojej vlastnej 3D mandaly. | ||
<h3>Brainstorming:</h3> | |||
Premýšľajte o matematických vzťahoch a geometrických tvaroch, ktoré môžete použiť vo vašej 3D mandale, ako sú kruhy, trojuholníky, štvorce a ich kombinácie. | Premýšľajte o matematických vzťahoch a geometrických tvaroch, ktoré môžete použiť vo vašej 3D mandale, ako sú kruhy, trojuholníky, štvorce a ich kombinácie. | ||
Skicujte niektoré nápady na svoju 3D mandalu, pričom zvážte, ako môžete použiť matematické a geometrické princípy na vytvorenie zaujímavých a symetrických vzorov. | Skicujte niektoré nápady na svoju 3D mandalu, pričom zvážte, ako môžete použiť matematické a geometrické princípy na vytvorenie zaujímavých a symetrických vzorov. | ||
<h3>Návrh a Programovanie:</h3> | |||
Začnite vytvárať vašu 3D mandalu v digitálnom dizajnovom softvéri. | Začnite vytvárať vašu 3D mandalu v digitálnom dizajnovom softvéri. | ||
Použite programovanie (ak je to možné v zvolenom softvéri) na vytvorenie komplexných a symetrických vzorov, napríklad pomocou cyklov a podmienok. | Použite programovanie (ak je to možné v zvolenom softvéri) na vytvorenie komplexných a symetrických vzorov, napríklad pomocou cyklov a podmienok. | ||
Experimentujte s použitím matematických vzorcov a algoritmov na generovanie vzorov a textúr vo vašej mandale. | Experimentujte s použitím matematických vzorcov a algoritmov na generovanie vzorov a textúr vo vašej mandale. | ||
<h3>Doladenie:</h3> | |||
Neustále prehodnocujte a doladzujte váš dizajn počas procesu, robte úpravy na zlepšenie | Neustále prehodnocujte a doladzujte váš dizajn počas procesu, robte úpravy na zlepšenie symetrie a celkového vzhľadu. | ||
Skúste použiť matematické princípy, | Skúste použiť matematické princípy, akými sú proporcie a vzťahy, na upravenie veľkostí a pozícií jednotlivých prvkov v mandale. | ||
Experimentujte s farebnými schémami a textúrami, ktoré môžu dodatočne zdôrazniť geometrické vzory vo vašej 3D mandale. | Experimentujte s farebnými schémami a textúrami, ktoré môžu dodatočne zdôrazniť geometrické vzory vo vašej 3D mandale. | ||
<h3>Zdieľanie:</h3> | |||
Keď ste spokojní s vaším 3D modelom mandál, uložte svoju prácu a zdieľajte ju s vašimi spolužiakmi alebo učiteľom pre spätnú väzbu. | Keď ste spokojní s vaším 3D modelom mandál, uložte svoju prácu a zdieľajte ju s vašimi spolužiakmi alebo učiteľom pre spätnú väzbu. | ||
Vysvetlite matematické a geometrické koncepty, ktoré ste aplikovali vo vašej mandale, a diskutujte o ich význame a využití. | Vysvetlite matematické a geometrické koncepty, ktoré ste aplikovali vo vašej mandale, a diskutujte o ich význame a využití. | ||
Otvorene prijímajte komentáre a návrhy od ostatných študentov na zlepšenie vášho dizajnu. | |||
<h3>Prezentovanie:</h3> | |||
Prezentujte váš dokončený 3D model mandál pred triedou, vysvetlite vaše rozhodnutia a techniky, ktoré ste použili na dosiahnutie vašej konečnej podoby mandaly. | Prezentujte váš dokončený 3D model mandál pred triedou, vysvetlite vaše rozhodnutia a techniky, ktoré ste použili na dosiahnutie vašej konečnej podoby mandaly. | ||
Zdôraznite matematické a geometrické prvky vo vašom dizajne a diskutujte o ich vplyve na celkový vzhľad a symetriu vašej mandaly. | Zdôraznite matematické a geometrické prvky vo vašom dizajne a diskutujte o ich vplyve na celkový vzhľad a symetriu vašej mandaly. | ||
Prezentujte svoj proces návrhu a zdôraznite význam matematických a geometrických konceptov v umeleckom tvorivom procese. | Prezentujte svoj proces návrhu a zdôraznite význam matematických a geometrických konceptov v umeleckom tvorivom procese. | ||
<h3>Záver:</h3> | |||
Gratulujeme k dokončeniu vášho 3D modelu mandál! Použitím matematických a geometrických princípov, ako aj programovacích techník, ste vytvorili | Gratulujeme k dokončeniu vášho 3D modelu mandál! Použitím matematických a geometrických princípov, ako aj programovacích techník, ste vytvorili unikátne a esteticky príťažlivé umelecké dielo. Pokračujte v preskúmaní a experimentovaní s matematickými konceptmi vo vašich návrhoch a buďte otvorení pre ďalšie tvorivé výzvy. | ||
< | <h3> Zdroje modelov:</h3> | ||
*[https://www.tinkercad.com/codeblocks/bOJtAez45hy-mandala?sharecode=z7wq8q9FR301pDFNs6V6VAx4qqgOpgU23CiGCpliEuA Tinkercad] | |||
*[https://github.com/Achinys-out/ParametricAndGenerativeDesign/blob/main/OpenSCAD/mandala.scad OpenSCAD] | |||
*[https://github.com/Achinys-out/ParametricAndGenerativeDesign/blob/main/OpenJSCAD OpenJSCAD(missing)] | |||
*[https://www.blockscad3d.com/community/projects/1747276 BlocksCAD] | |||
Verzia z 23:00, 17. marec 2024
Mandala
V tejto aktivite sa naučíte navrhovať a vytvárať 3D modely mandál pomocou digitálneho dizajnového softvéru ako je Tinkercad, BlocksCAD alebo OpenSCAD. Budete skúmať matematické a geometrické koncepty prítomné v mandalách a aplikovať ich pomocou programovania vytváraním komplexných a symetrických vzorov.
Potrebné materiály
- počítač s prístupom na internet
- softvér Tinkercad, BlocksCAD alebo OpenSCAD
- učebné materiály (návody, videá, atď.)
Inštrukcie
Skúmanie:
Otvorte digitálny dizajnový softvér (Tinkercad, Blockscad alebo OpenSCAD) na vašom počítači. Skúmajte matematické a geometrické koncepty, ako sú symetria, fraktály, kruhové vzory a ďalšie, ktoré sú prítomné v mandalách. Premýšľajte o spôsoboch, akými by ste mohli použiť tieto koncepty pri navrhovaní a programovaní svojej vlastnej 3D mandaly.
Brainstorming:
Premýšľajte o matematických vzťahoch a geometrických tvaroch, ktoré môžete použiť vo vašej 3D mandale, ako sú kruhy, trojuholníky, štvorce a ich kombinácie. Skicujte niektoré nápady na svoju 3D mandalu, pričom zvážte, ako môžete použiť matematické a geometrické princípy na vytvorenie zaujímavých a symetrických vzorov.
Návrh a Programovanie:
Začnite vytvárať vašu 3D mandalu v digitálnom dizajnovom softvéri. Použite programovanie (ak je to možné v zvolenom softvéri) na vytvorenie komplexných a symetrických vzorov, napríklad pomocou cyklov a podmienok. Experimentujte s použitím matematických vzorcov a algoritmov na generovanie vzorov a textúr vo vašej mandale.
Doladenie:
Neustále prehodnocujte a doladzujte váš dizajn počas procesu, robte úpravy na zlepšenie symetrie a celkového vzhľadu. Skúste použiť matematické princípy, akými sú proporcie a vzťahy, na upravenie veľkostí a pozícií jednotlivých prvkov v mandale. Experimentujte s farebnými schémami a textúrami, ktoré môžu dodatočne zdôrazniť geometrické vzory vo vašej 3D mandale.
Zdieľanie:
Keď ste spokojní s vaším 3D modelom mandál, uložte svoju prácu a zdieľajte ju s vašimi spolužiakmi alebo učiteľom pre spätnú väzbu. Vysvetlite matematické a geometrické koncepty, ktoré ste aplikovali vo vašej mandale, a diskutujte o ich význame a využití. Otvorene prijímajte komentáre a návrhy od ostatných študentov na zlepšenie vášho dizajnu.
Prezentovanie:
Prezentujte váš dokončený 3D model mandál pred triedou, vysvetlite vaše rozhodnutia a techniky, ktoré ste použili na dosiahnutie vašej konečnej podoby mandaly. Zdôraznite matematické a geometrické prvky vo vašom dizajne a diskutujte o ich vplyve na celkový vzhľad a symetriu vašej mandaly. Prezentujte svoj proces návrhu a zdôraznite význam matematických a geometrických konceptov v umeleckom tvorivom procese.
Záver:
Gratulujeme k dokončeniu vášho 3D modelu mandál! Použitím matematických a geometrických princípov, ako aj programovacích techník, ste vytvorili unikátne a esteticky príťažlivé umelecké dielo. Pokračujte v preskúmaní a experimentovaní s matematickými konceptmi vo vašich návrhoch a buďte otvorení pre ďalšie tvorivé výzvy.