Zbierka - Mandala: Rozdiel medzi revíziami
(Vytvorená stránka „; Príklad mandala : [https://www.tinkercad.com/codeblocks/bOJtAez45hy-mandala?sharecode=z7wq8q9FR301pDFNs6V6VAx4qqgOpgU23CiGCpliEuA Tinkercad] : [https://github.com/Achinys-out/ParametricAndGenerativeDesign/blob/main/OpenSCAD/mandala.scad OpenSCAD] : [https://github.com/Achinys-out/ParametricAndGenerativeDesign/blob/main/OpenJSCAD OpenJSCAD(missing)] : [https://www.blockscad3d.com/community/projects/1747276 BlocksCAD]“) |
Bez shrnutí editace |
||
Riadok 1: | Riadok 1: | ||
; Príklad mandala | <h1>'''Mandala'''</h1> | ||
<br>V tejto aktivite sa naučíte navrhovať a vytvárať 3D modely mandál pomocou digitálneho dizajnového softvéru ako je Tinkercad, Blockscad alebo OpenSCAD. Budete skúmať matematické a geometrické koncepty prítomné v mandalách a aplikovať ich pomocou programovania vytváraním komplexných a symetrických vzorov. | |||
<h2>'''Potrebné materiály'''</h2><br> | |||
*počítač s prístupom na internet | |||
*softvér Tinkercad, Blockscad alebo OpenSCAD | |||
*učebné materiály (návody, videá, atď.) | |||
<h2>'''Inštrukcie'''</h2><br> | |||
<h3>Skúmanie:</h3> | |||
Otvorte digitálny dizajnový softvér (Tinkercad, Blockscad alebo OpenSCAD) na vašom počítači. | |||
Skúmajte matematické a geometrické koncepty, ako sú symmetry, fraktály, kruhové vzory a ďalšie, ktoré sú prítomné v mandalách. | |||
Premýšľajte o spôsoboch, ako by ste mohli použiť tieto koncepty pri navrhovaní a programovaní svojej vlastnej 3D mandaly. | |||
<br><h3>Brainstorming:</h3> | |||
Premýšľajte o matematických vzťahoch a geometrických tvaroch, ktoré môžete použiť vo vašej 3D mandale, ako sú kruhy, trojuholníky, štvorce a ich kombinácie. | |||
Skicujte niektoré nápady na svoju 3D mandalu, pričom zvážte, ako môžete použiť matematické a geometrické princípy na vytvorenie zaujímavých a symetrických vzorov. | |||
<br><h3>Návrh a Programovanie:</h3> | |||
Začnite vytvárať vašu 3D mandalu v digitálnom dizajnovom softvéri. | |||
Použite programovanie (ak je to možné v zvolenom softvéri) na vytvorenie komplexných a symetrických vzorov, napríklad pomocou cyklov a podmienok. | |||
Experimentujte s použitím matematických vzorcov a algoritmov na generovanie vzorov a textúr vo vašej mandale. | |||
<br><h3>Doladenie:</h3> | |||
Neustále prehodnocujte a doladzujte váš dizajn počas procesu, robte úpravy na zlepšenie symmetry a celkového vzhľadu. | |||
Skúste použiť matematické princípy, ako sú proporcie a vzťahy, na upravenie veľkostí a pozícií jednotlivých prvkov v mandale. | |||
Experimentujte s farebnými schémami a textúrami, ktoré môžu dodatočne zdôrazniť geometrické vzory vo vašej 3D mandale. | |||
<br><h3>Zdieľanie:</h3> | |||
Keď ste spokojní s vaším 3D modelom mandál, uložte svoju prácu a zdieľajte ju s vašimi spolužiakmi alebo učiteľom pre spätnú väzbu. | |||
Vysvetlite matematické a geometrické koncepty, ktoré ste aplikovali vo vašej mandale, a diskutujte o ich význame a využití. | |||
Buďte otvorení pre prijatie návrhov a komentárov od ostatných študentov na zlepšenie vášho dizajnu. | |||
<br><h3>Prezentovanie:</h3> | |||
Prezentujte váš dokončený 3D model mandál pred triedou, vysvetlite vaše rozhodnutia a techniky, ktoré ste použili na dosiahnutie vašej konečnej podoby mandaly. | |||
Zdôraznite matematické a geometrické prvky vo vašom dizajne a diskutujte o ich vplyve na celkový vzhľad a symetriu vašej mandaly. | |||
Prezentujte svoj proces návrhu a zdôraznite význam matematických a geometrických konceptov v umeleckom tvorivom procese. | |||
<br><h3>Záver:</h3> | |||
Gratulujeme k dokončeniu vášho 3D modelu mandál! Použitím matematických a geometrických princípov, ako aj programovacích techník, ste vytvorili unikátny a esteticky príťažlivý umelecký diel. Pokračujte v preskúmaní a experimentovaní s matematickými konceptmi vo vašich návrhoch a buďte otvorení pre ďalšie tvorivé výzvy. | |||
<br> | |||
; Príklad mandala<br> | |||
: [https://www.tinkercad.com/codeblocks/bOJtAez45hy-mandala?sharecode=z7wq8q9FR301pDFNs6V6VAx4qqgOpgU23CiGCpliEuA Tinkercad] | : [https://www.tinkercad.com/codeblocks/bOJtAez45hy-mandala?sharecode=z7wq8q9FR301pDFNs6V6VAx4qqgOpgU23CiGCpliEuA Tinkercad] | ||
: [https://github.com/Achinys-out/ParametricAndGenerativeDesign/blob/main/OpenSCAD/mandala.scad OpenSCAD] | : [https://github.com/Achinys-out/ParametricAndGenerativeDesign/blob/main/OpenSCAD/mandala.scad OpenSCAD] | ||
: [https://github.com/Achinys-out/ParametricAndGenerativeDesign/blob/main/OpenJSCAD OpenJSCAD(missing)] | : [https://github.com/Achinys-out/ParametricAndGenerativeDesign/blob/main/OpenJSCAD OpenJSCAD(missing)] | ||
: [https://www.blockscad3d.com/community/projects/1747276 BlocksCAD] | : [https://www.blockscad3d.com/community/projects/1747276 BlocksCAD] |
Verzia z 22:54, 17. marec 2024
Mandala
V tejto aktivite sa naučíte navrhovať a vytvárať 3D modely mandál pomocou digitálneho dizajnového softvéru ako je Tinkercad, Blockscad alebo OpenSCAD. Budete skúmať matematické a geometrické koncepty prítomné v mandalách a aplikovať ich pomocou programovania vytváraním komplexných a symetrických vzorov.
Potrebné materiály
- počítač s prístupom na internet
- softvér Tinkercad, Blockscad alebo OpenSCAD
- učebné materiály (návody, videá, atď.)
Inštrukcie
Skúmanie:
Otvorte digitálny dizajnový softvér (Tinkercad, Blockscad alebo OpenSCAD) na vašom počítači. Skúmajte matematické a geometrické koncepty, ako sú symmetry, fraktály, kruhové vzory a ďalšie, ktoré sú prítomné v mandalách. Premýšľajte o spôsoboch, ako by ste mohli použiť tieto koncepty pri navrhovaní a programovaní svojej vlastnej 3D mandaly.
Brainstorming:
Premýšľajte o matematických vzťahoch a geometrických tvaroch, ktoré môžete použiť vo vašej 3D mandale, ako sú kruhy, trojuholníky, štvorce a ich kombinácie. Skicujte niektoré nápady na svoju 3D mandalu, pričom zvážte, ako môžete použiť matematické a geometrické princípy na vytvorenie zaujímavých a symetrických vzorov.
Návrh a Programovanie:
Začnite vytvárať vašu 3D mandalu v digitálnom dizajnovom softvéri. Použite programovanie (ak je to možné v zvolenom softvéri) na vytvorenie komplexných a symetrických vzorov, napríklad pomocou cyklov a podmienok. Experimentujte s použitím matematických vzorcov a algoritmov na generovanie vzorov a textúr vo vašej mandale.
Doladenie:
Neustále prehodnocujte a doladzujte váš dizajn počas procesu, robte úpravy na zlepšenie symmetry a celkového vzhľadu. Skúste použiť matematické princípy, ako sú proporcie a vzťahy, na upravenie veľkostí a pozícií jednotlivých prvkov v mandale. Experimentujte s farebnými schémami a textúrami, ktoré môžu dodatočne zdôrazniť geometrické vzory vo vašej 3D mandale.
Zdieľanie:
Keď ste spokojní s vaším 3D modelom mandál, uložte svoju prácu a zdieľajte ju s vašimi spolužiakmi alebo učiteľom pre spätnú väzbu. Vysvetlite matematické a geometrické koncepty, ktoré ste aplikovali vo vašej mandale, a diskutujte o ich význame a využití. Buďte otvorení pre prijatie návrhov a komentárov od ostatných študentov na zlepšenie vášho dizajnu.
Prezentovanie:
Prezentujte váš dokončený 3D model mandál pred triedou, vysvetlite vaše rozhodnutia a techniky, ktoré ste použili na dosiahnutie vašej konečnej podoby mandaly. Zdôraznite matematické a geometrické prvky vo vašom dizajne a diskutujte o ich vplyve na celkový vzhľad a symetriu vašej mandaly. Prezentujte svoj proces návrhu a zdôraznite význam matematických a geometrických konceptov v umeleckom tvorivom procese.
Záver:
Gratulujeme k dokončeniu vášho 3D modelu mandál! Použitím matematických a geometrických princípov, ako aj programovacích techník, ste vytvorili unikátny a esteticky príťažlivý umelecký diel. Pokračujte v preskúmaní a experimentovaní s matematickými konceptmi vo vašich návrhoch a buďte otvorení pre ďalšie tvorivé výzvy.
- Príklad mandala
- Tinkercad
- OpenSCAD
- OpenJSCAD(missing)
- BlocksCAD