Učitelia: Rozdiel medzi revíziami
Bez shrnutí editace |
Bez shrnutí editace |
||
Riadok 2: | Riadok 2: | ||
Študenti budú navrhovať a vytvárať 3D modely ilustrujúce parametrický a generatívny dizajn pomocou softvéru Tinkercad, BlocksCAD alebo OpenSCAD, aplikujúc matematické, geometrické, programovacie koncepty a kreatívne dizajnové princípy. | Študenti budú navrhovať a vytvárať 3D modely ilustrujúce parametrický a generatívny dizajn pomocou softvéru Tinkercad, BlocksCAD alebo OpenSCAD, aplikujúc matematické, geometrické, programovacie koncepty a kreatívne dizajnové princípy. | ||
'''Potrebné materiály:''' | <br>'''Potrebné materiály:''' | ||
*počítače s prístupom na internet | *počítače s prístupom na internet | ||
Riadok 9: | Riadok 9: | ||
*papier a ceruzky na skicovanie | *papier a ceruzky na skicovanie | ||
'''Zapojenie:''' | <br>'''5E model:''' | ||
<br><br>'''Zapojenie (Engage):''' | |||
Ukážte príklady 3D objektov študentom a diskutujte o ich význame, využití či o umeleckých kvalitách. | Ukážte príklady 3D objektov študentom a diskutujte o ich význame, využití či o umeleckých kvalitách. | ||
Riadok 15: | Riadok 17: | ||
Diskutujte o dôležitosti symmetrie, opakovania a geometrických tvarov pri dizajne modelov. | Diskutujte o dôležitosti symmetrie, opakovania a geometrických tvarov pri dizajne modelov. | ||
'''Skúmanie:''' | <br>'''Skúmanie (Explore):''' | ||
Poskytnite študentom prístup k softvéru Tinkercad, BlocksCAD alebo OpenSCAD spolu s tutoriálmi alebo sprievodcami, ako používať softvér. | Poskytnite študentom prístup k softvéru Tinkercad, BlocksCAD alebo OpenSCAD spolu s tutoriálmi alebo sprievodcami, ako používať softvér. | ||
Riadok 21: | Riadok 23: | ||
Inštruujte študentov ako začať kresliť návrhy svojich 3D objektov, pričom zvážia prvky matematiky, symetrie, programovania a geometrickych vzorov. | Inštruujte študentov ako začať kresliť návrhy svojich 3D objektov, pričom zvážia prvky matematiky, symetrie, programovania a geometrickych vzorov. | ||
'''Vysvetlenie:''' | <br>'''Vysvetlenie (Explain):''' | ||
Ukážte študentom demonštráciu, ako vytvoriť základné tvary a manipulovať s nimi, aby vytvorili detailné vzory v zvolenom softvéri. | Ukážte študentom demonštráciu, ako vytvoriť základné tvary a manipulovať s nimi, aby vytvorili detailné vzory v zvolenom softvéri. | ||
Riadok 27: | Riadok 29: | ||
Poskytnite ďalšie zdroje alebo podporu, aby študenti porozumeli a aplikovali geometrické princípy v ich dizajnoch. | Poskytnite ďalšie zdroje alebo podporu, aby študenti porozumeli a aplikovali geometrické princípy v ich dizajnoch. | ||
'''Rozpracovanie:''' | <br>'''Rozpracovanie (Elaborate):''' | ||
Podporte študentov, aby aplikovali svoje pochopenie geometrických konceptov a dizajnových princípov na vytvorenie vlastných unikátnych 3D modelov. | Podporte študentov, aby aplikovali svoje pochopenie geometrických konceptov a dizajnových princípov na vytvorenie vlastných unikátnych 3D modelov. | ||
Riadok 33: | Riadok 35: | ||
Poskytnite príležitosti na zdieľanie pokroku študentov s rovesníkmi a na získanie spätnej väzby na zlepšenie. | Poskytnite príležitosti na zdieľanie pokroku študentov s rovesníkmi a na získanie spätnej väzby na zlepšenie. | ||
'''Hodnotenie:''' | <br>'''Hodnotenie (Evaluate):''' | ||
Hodnoťte 3D modely študentov na základe kritérií ako kreativita, symmetria, komplexnosť a dodržiavanie geometrických princípov. | Hodnoťte 3D modely študentov na základe kritérií ako kreativita, symmetria, komplexnosť a dodržiavanie geometrických princípov. | ||
Riadok 39: | Riadok 41: | ||
Poskytnite konštruktívnu spätnú väzbu, aby ste pomohli študentom zlepšiť ich dizajny a hlbšie porozumieť technikám 3D modelovania. | Poskytnite konštruktívnu spätnú väzbu, aby ste pomohli študentom zlepšiť ich dizajny a hlbšie porozumieť technikám 3D modelovania. | ||
'''Záver:''' | <br>'''Záver:''' | ||
Zhrňte kľúčové koncepty naučené počas hodiny, vrátane dôležitosti symetrie, opakovania a geometrických tvarov pri dizajne modelov. | Zhrňte kľúčové koncepty naučené počas hodiny, vrátane dôležitosti symetrie, opakovania a geometrických tvarov pri dizajne modelov. | ||
Podporte študentov, aby pokračovali v preskúmaní a experimentovaní s 3D modelovacím softvérom, aby ďalej rozvíjali svoje zručnosti a kreativitu. | Podporte študentov, aby pokračovali v preskúmaní a experimentovaní s 3D modelovacím softvérom, aby ďalej rozvíjali svoje zručnosti a kreativitu. | ||
Oslávte úspechy študentov prezentáciou ich 3D modelov mandál a diskutujte o rozmanitosti dizajnov v triede. | Oslávte úspechy študentov prezentáciou ich 3D modelov mandál a diskutujte o rozmanitosti dizajnov v triede. |
Verzia z 22:06, 17. marec 2024
Cieľ zbierky: Študenti budú navrhovať a vytvárať 3D modely ilustrujúce parametrický a generatívny dizajn pomocou softvéru Tinkercad, BlocksCAD alebo OpenSCAD, aplikujúc matematické, geometrické, programovacie koncepty a kreatívne dizajnové princípy.
Potrebné materiály:
- počítače s prístupom na internet
- softvér Tinkercad, Blockscad alebo OpenSCAD
- učebné materiály (návody, videá, atď.)
- papier a ceruzky na skicovanie
5E model:
Zapojenie (Engage):
Ukážte príklady 3D objektov študentom a diskutujte o ich význame, využití či o umeleckých kvalitách. Požiadajte študentov, aby premýšľali o tom, ako by mohli vytvoriť vlastné 3D modely pomocou digitálneho dizajnového softvéru. Diskutujte o dôležitosti symmetrie, opakovania a geometrických tvarov pri dizajne modelov.
Skúmanie (Explore):
Poskytnite študentom prístup k softvéru Tinkercad, BlocksCAD alebo OpenSCAD spolu s tutoriálmi alebo sprievodcami, ako používať softvér. Podporte študentov pri skúmaní nástrojov a funkcií softvéru prostredníctvom praktických experimentov. Inštruujte študentov ako začať kresliť návrhy svojich 3D objektov, pričom zvážia prvky matematiky, symetrie, programovania a geometrickych vzorov.
Vysvetlenie (Explain):
Ukážte študentom demonštráciu, ako vytvoriť základné tvary a manipulovať s nimi, aby vytvorili detailné vzory v zvolenom softvéri. Vysvetlite kľúčové pojmy ako zoskupovanie, zarovnávanie a duplikácia objektov pre vytvorenie symetrických vzorov. Poskytnite ďalšie zdroje alebo podporu, aby študenti porozumeli a aplikovali geometrické princípy v ich dizajnoch.
Rozpracovanie (Elaborate):
Podporte študentov, aby aplikovali svoje pochopenie geometrických konceptov a dizajnových princípov na vytvorenie vlastných unikátnych 3D modelov. Umožnite študentom experimentovať s rôznymi tvarmi, veľkosťami a usporiadaniami, aby vyjadrili svoju kreativitu. Poskytnite príležitosti na zdieľanie pokroku študentov s rovesníkmi a na získanie spätnej väzby na zlepšenie.
Hodnotenie (Evaluate):
Hodnoťte 3D modely študentov na základe kritérií ako kreativita, symmetria, komplexnosť a dodržiavanie geometrických princípov. Použite rubriku, samo-hodnotenie alebo hodnotenie rovesníkov na meranie porozumenia študentov dizajnového procesu a ich schopnosti aplikovať geometrické koncepty v ich vytváraní. Poskytnite konštruktívnu spätnú väzbu, aby ste pomohli študentom zlepšiť ich dizajny a hlbšie porozumieť technikám 3D modelovania.
Záver:
Zhrňte kľúčové koncepty naučené počas hodiny, vrátane dôležitosti symetrie, opakovania a geometrických tvarov pri dizajne modelov. Podporte študentov, aby pokračovali v preskúmaní a experimentovaní s 3D modelovacím softvérom, aby ďalej rozvíjali svoje zručnosti a kreativitu. Oslávte úspechy študentov prezentáciou ich 3D modelov mandál a diskutujte o rozmanitosti dizajnov v triede.