Učitelia: Rozdiel medzi revíziami

Zo stránky Parametrické a Generatívne 3D modelovanie
d (Admin premiestnil stránku Teachers na Učitelia)
Bez shrnutí editace
Riadok 1: Riadok 1:
Učitelia
Cieľ zbierky:
Študenti budú navrhovať a vytvárať 3D modely ilustrujúce parametrický a generatívny dizajn pomocou softvéru Tinkercad, BlocksCAD alebo OpenSCAD, aplikujúc matematické, geometrické, programovacie koncepty a kreatívne dizajnové princípy.
 
'''Potrebné materiály:'''
 
*počítače s prístupom na internet
*softvér Tinkercad, Blockscad alebo OpenSCAD
*učebné materiály (návody, videá, atď.)
*papier a ceruzky na skicovanie
 
'''Zapojenie:'''
 
Ukážte príklady 3D objektov študentom a diskutujte o ich význame, využití či o umeleckých kvalitách.
Požiadajte študentov, aby premýšľali o tom, ako by mohli vytvoriť vlastné 3D modely pomocou digitálneho dizajnového softvéru.
Diskutujte o dôležitosti symmetrie, opakovania a geometrických tvarov pri dizajne modelov.
 
'''Skúmanie:'''
 
Poskytnite študentom prístup k softvéru Tinkercad, BlocksCAD alebo OpenSCAD spolu s tutoriálmi alebo sprievodcami, ako používať softvér.
Podporte študentov pri skúmaní nástrojov a funkcií softvéru prostredníctvom praktických experimentov.
Inštruujte študentov ako začať kresliť návrhy svojich 3D objektov, pričom zvážia prvky matematiky, symetrie, programovania a geometrickych vzorov.
 
'''Vysvetlenie:'''
 
Ukážte študentom demonštráciu, ako vytvoriť základné tvary a manipulovať s nimi, aby vytvorili detailné vzory v zvolenom softvéri.
Vysvetlite kľúčové pojmy ako zoskupovanie, zarovnávanie a duplikácia objektov pre vytvorenie symetrických vzorov.
Poskytnite ďalšie zdroje alebo podporu, aby študenti porozumeli a aplikovali geometrické princípy v ich dizajnoch.
 
'''Rozpracovanie:'''
 
Podporte študentov, aby aplikovali svoje pochopenie geometrických konceptov a dizajnových princípov na vytvorenie vlastných unikátnych 3D modelov.
Umožnite študentom experimentovať s rôznymi tvarmi, veľkosťami a usporiadaniami, aby vyjadrili svoju kreativitu.
Poskytnite príležitosti na zdieľanie pokroku študentov s rovesníkmi a na získanie spätnej väzby na zlepšenie.
 
'''Hodnotenie:'''
 
Hodnoťte 3D modely študentov na základe kritérií ako kreativita, symmetria, komplexnosť a dodržiavanie geometrických princípov.
Použite rubriku, samo-hodnotenie alebo hodnotenie rovesníkov na meranie porozumenia študentov dizajnového procesu a ich schopnosti aplikovať geometrické koncepty v ich vytváraní.
Poskytnite konštruktívnu spätnú väzbu, aby ste pomohli študentom zlepšiť ich dizajny a hlbšie porozumieť technikám 3D modelovania.
 
'''Záver:'''
 
Zhrňte kľúčové koncepty naučené počas hodiny, vrátane dôležitosti symetrie, opakovania a geometrických tvarov pri dizajne modelov.
Podporte študentov, aby pokračovali v preskúmaní a experimentovaní s 3D modelovacím softvérom, aby ďalej rozvíjali svoje zručnosti a kreativitu.
Oslávte úspechy študentov prezentáciou ich 3D modelov mandál a diskutujte o rozmanitosti dizajnov v triede.

Verzia z 22:04, 17. marec 2024

Cieľ zbierky: Študenti budú navrhovať a vytvárať 3D modely ilustrujúce parametrický a generatívny dizajn pomocou softvéru Tinkercad, BlocksCAD alebo OpenSCAD, aplikujúc matematické, geometrické, programovacie koncepty a kreatívne dizajnové princípy.

Potrebné materiály:

  • počítače s prístupom na internet
  • softvér Tinkercad, Blockscad alebo OpenSCAD
  • učebné materiály (návody, videá, atď.)
  • papier a ceruzky na skicovanie

Zapojenie:

Ukážte príklady 3D objektov študentom a diskutujte o ich význame, využití či o umeleckých kvalitách. Požiadajte študentov, aby premýšľali o tom, ako by mohli vytvoriť vlastné 3D modely pomocou digitálneho dizajnového softvéru. Diskutujte o dôležitosti symmetrie, opakovania a geometrických tvarov pri dizajne modelov.

Skúmanie:

Poskytnite študentom prístup k softvéru Tinkercad, BlocksCAD alebo OpenSCAD spolu s tutoriálmi alebo sprievodcami, ako používať softvér. Podporte študentov pri skúmaní nástrojov a funkcií softvéru prostredníctvom praktických experimentov. Inštruujte študentov ako začať kresliť návrhy svojich 3D objektov, pričom zvážia prvky matematiky, symetrie, programovania a geometrickych vzorov.

Vysvetlenie:

Ukážte študentom demonštráciu, ako vytvoriť základné tvary a manipulovať s nimi, aby vytvorili detailné vzory v zvolenom softvéri. Vysvetlite kľúčové pojmy ako zoskupovanie, zarovnávanie a duplikácia objektov pre vytvorenie symetrických vzorov. Poskytnite ďalšie zdroje alebo podporu, aby študenti porozumeli a aplikovali geometrické princípy v ich dizajnoch.

Rozpracovanie:

Podporte študentov, aby aplikovali svoje pochopenie geometrických konceptov a dizajnových princípov na vytvorenie vlastných unikátnych 3D modelov. Umožnite študentom experimentovať s rôznymi tvarmi, veľkosťami a usporiadaniami, aby vyjadrili svoju kreativitu. Poskytnite príležitosti na zdieľanie pokroku študentov s rovesníkmi a na získanie spätnej väzby na zlepšenie.

Hodnotenie:

Hodnoťte 3D modely študentov na základe kritérií ako kreativita, symmetria, komplexnosť a dodržiavanie geometrických princípov. Použite rubriku, samo-hodnotenie alebo hodnotenie rovesníkov na meranie porozumenia študentov dizajnového procesu a ich schopnosti aplikovať geometrické koncepty v ich vytváraní. Poskytnite konštruktívnu spätnú väzbu, aby ste pomohli študentom zlepšiť ich dizajny a hlbšie porozumieť technikám 3D modelovania.

Záver:

Zhrňte kľúčové koncepty naučené počas hodiny, vrátane dôležitosti symetrie, opakovania a geometrických tvarov pri dizajne modelov. Podporte študentov, aby pokračovali v preskúmaní a experimentovaní s 3D modelovacím softvérom, aby ďalej rozvíjali svoje zručnosti a kreativitu. Oslávte úspechy študentov prezentáciou ich 3D modelov mandál a diskutujte o rozmanitosti dizajnov v triede.