Učitelia: Rozdiel medzi revíziami
Bez shrnutí editace |
|||
Riadok 1: | Riadok 1: | ||
Cieľ zbierky: | |||
Študenti budú navrhovať a vytvárať 3D modely ilustrujúce parametrický a generatívny dizajn pomocou softvéru Tinkercad, BlocksCAD alebo OpenSCAD, aplikujúc matematické, geometrické, programovacie koncepty a kreatívne dizajnové princípy. | |||
'''Potrebné materiály:''' | |||
*počítače s prístupom na internet | |||
*softvér Tinkercad, Blockscad alebo OpenSCAD | |||
*učebné materiály (návody, videá, atď.) | |||
*papier a ceruzky na skicovanie | |||
'''Zapojenie:''' | |||
Ukážte príklady 3D objektov študentom a diskutujte o ich význame, využití či o umeleckých kvalitách. | |||
Požiadajte študentov, aby premýšľali o tom, ako by mohli vytvoriť vlastné 3D modely pomocou digitálneho dizajnového softvéru. | |||
Diskutujte o dôležitosti symmetrie, opakovania a geometrických tvarov pri dizajne modelov. | |||
'''Skúmanie:''' | |||
Poskytnite študentom prístup k softvéru Tinkercad, BlocksCAD alebo OpenSCAD spolu s tutoriálmi alebo sprievodcami, ako používať softvér. | |||
Podporte študentov pri skúmaní nástrojov a funkcií softvéru prostredníctvom praktických experimentov. | |||
Inštruujte študentov ako začať kresliť návrhy svojich 3D objektov, pričom zvážia prvky matematiky, symetrie, programovania a geometrickych vzorov. | |||
'''Vysvetlenie:''' | |||
Ukážte študentom demonštráciu, ako vytvoriť základné tvary a manipulovať s nimi, aby vytvorili detailné vzory v zvolenom softvéri. | |||
Vysvetlite kľúčové pojmy ako zoskupovanie, zarovnávanie a duplikácia objektov pre vytvorenie symetrických vzorov. | |||
Poskytnite ďalšie zdroje alebo podporu, aby študenti porozumeli a aplikovali geometrické princípy v ich dizajnoch. | |||
'''Rozpracovanie:''' | |||
Podporte študentov, aby aplikovali svoje pochopenie geometrických konceptov a dizajnových princípov na vytvorenie vlastných unikátnych 3D modelov. | |||
Umožnite študentom experimentovať s rôznymi tvarmi, veľkosťami a usporiadaniami, aby vyjadrili svoju kreativitu. | |||
Poskytnite príležitosti na zdieľanie pokroku študentov s rovesníkmi a na získanie spätnej väzby na zlepšenie. | |||
'''Hodnotenie:''' | |||
Hodnoťte 3D modely študentov na základe kritérií ako kreativita, symmetria, komplexnosť a dodržiavanie geometrických princípov. | |||
Použite rubriku, samo-hodnotenie alebo hodnotenie rovesníkov na meranie porozumenia študentov dizajnového procesu a ich schopnosti aplikovať geometrické koncepty v ich vytváraní. | |||
Poskytnite konštruktívnu spätnú väzbu, aby ste pomohli študentom zlepšiť ich dizajny a hlbšie porozumieť technikám 3D modelovania. | |||
'''Záver:''' | |||
Zhrňte kľúčové koncepty naučené počas hodiny, vrátane dôležitosti symetrie, opakovania a geometrických tvarov pri dizajne modelov. | |||
Podporte študentov, aby pokračovali v preskúmaní a experimentovaní s 3D modelovacím softvérom, aby ďalej rozvíjali svoje zručnosti a kreativitu. | |||
Oslávte úspechy študentov prezentáciou ich 3D modelov mandál a diskutujte o rozmanitosti dizajnov v triede. |
Verzia z 22:04, 17. marec 2024
Cieľ zbierky: Študenti budú navrhovať a vytvárať 3D modely ilustrujúce parametrický a generatívny dizajn pomocou softvéru Tinkercad, BlocksCAD alebo OpenSCAD, aplikujúc matematické, geometrické, programovacie koncepty a kreatívne dizajnové princípy.
Potrebné materiály:
- počítače s prístupom na internet
- softvér Tinkercad, Blockscad alebo OpenSCAD
- učebné materiály (návody, videá, atď.)
- papier a ceruzky na skicovanie
Zapojenie:
Ukážte príklady 3D objektov študentom a diskutujte o ich význame, využití či o umeleckých kvalitách. Požiadajte študentov, aby premýšľali o tom, ako by mohli vytvoriť vlastné 3D modely pomocou digitálneho dizajnového softvéru. Diskutujte o dôležitosti symmetrie, opakovania a geometrických tvarov pri dizajne modelov.
Skúmanie:
Poskytnite študentom prístup k softvéru Tinkercad, BlocksCAD alebo OpenSCAD spolu s tutoriálmi alebo sprievodcami, ako používať softvér. Podporte študentov pri skúmaní nástrojov a funkcií softvéru prostredníctvom praktických experimentov. Inštruujte študentov ako začať kresliť návrhy svojich 3D objektov, pričom zvážia prvky matematiky, symetrie, programovania a geometrickych vzorov.
Vysvetlenie:
Ukážte študentom demonštráciu, ako vytvoriť základné tvary a manipulovať s nimi, aby vytvorili detailné vzory v zvolenom softvéri. Vysvetlite kľúčové pojmy ako zoskupovanie, zarovnávanie a duplikácia objektov pre vytvorenie symetrických vzorov. Poskytnite ďalšie zdroje alebo podporu, aby študenti porozumeli a aplikovali geometrické princípy v ich dizajnoch.
Rozpracovanie:
Podporte študentov, aby aplikovali svoje pochopenie geometrických konceptov a dizajnových princípov na vytvorenie vlastných unikátnych 3D modelov. Umožnite študentom experimentovať s rôznymi tvarmi, veľkosťami a usporiadaniami, aby vyjadrili svoju kreativitu. Poskytnite príležitosti na zdieľanie pokroku študentov s rovesníkmi a na získanie spätnej väzby na zlepšenie.
Hodnotenie:
Hodnoťte 3D modely študentov na základe kritérií ako kreativita, symmetria, komplexnosť a dodržiavanie geometrických princípov. Použite rubriku, samo-hodnotenie alebo hodnotenie rovesníkov na meranie porozumenia študentov dizajnového procesu a ich schopnosti aplikovať geometrické koncepty v ich vytváraní. Poskytnite konštruktívnu spätnú väzbu, aby ste pomohli študentom zlepšiť ich dizajny a hlbšie porozumieť technikám 3D modelovania.
Záver:
Zhrňte kľúčové koncepty naučené počas hodiny, vrátane dôležitosti symetrie, opakovania a geometrických tvarov pri dizajne modelov. Podporte študentov, aby pokračovali v preskúmaní a experimentovaní s 3D modelovacím softvérom, aby ďalej rozvíjali svoje zručnosti a kreativitu. Oslávte úspechy študentov prezentáciou ich 3D modelov mandál a diskutujte o rozmanitosti dizajnov v triede.