Inštrukcie - Valec z polygónov: Rozdiel medzi revíziami
(Vytvorená stránka „Stručné definície a linky ku konceptom obsahujúce teóriu nájdete na odkaze [https://kempelen.dai.fmph.uniba.sk/design/index.php/Te%C3%B3ria Teória].<br> Odkaz na stiahnutie všeobecného hodnotiaceho hárku, ktorý môžete využiť na ohodnotenie študentov: hodnotiaci hárok<br> <h3>'''Odkaz na hárok'''</h3> {{ Odkaz_harok |difficulty_class=easy |image_name=Twist_cylinder |alt=obrázok modelu rotovaného valca z…“) |
Bez shrnutí editace |
||
Riadok 16: | Riadok 16: | ||
<h3>'''Ciele'''</h3> | <h3>'''Ciele'''</h3> | ||
* | *Zopakovať si CSG operácie, cykly. | ||
* | *Naučiť sa vytvárať komplexnejšie objekty pomocou funkcií. | ||
*Ukázať si preposielanie parametrov do funkcií. | |||
<h3>'''Metodika'''</h3> | <h3>'''Metodika'''</h3> | ||
'''Zapojenie (Engage):'''<br> | '''Zapojenie (Engage):'''<br> | ||
Hodinu začnite rozprávaní o tom, že programovanie si môžeme zjednodušovať, ak napríklad robíme niečo opakovane - nemusíme, stačí si na to vytvoriť funkciu. Týmto predstavte toto cvičenie a poukážte na 3D model v hárku.<br><br> | |||
<br><br>'''Skúmanie (Explore):'''<br> | '''Skúmanie (Explore):'''<br> | ||
Povedzte študentom nech si dôkladne prezrú poskytnutý model. Veďťe ich k tomu aby si všimli opakovania v danom modeli a skúste ich smerovať nech si ho rozvrhnú do jednolivých častí. | |||
<br><br>'''Vysvetlenie (Explain):'''<br> | <br><br>'''Vysvetlenie (Explain):'''<br> | ||
Poskytnite študentom priestor na debatu | Poskytnite študentom priestor na debatu k funkciám a tvorbe valca, smerujte konverzáciu na funkcie, parametre a CSG operácie, všetko toto totiž treba pri tvorbe modelu. | ||
<br><br>'''Rozšírenie (Elaborate):'''<br> | <br><br>'''Rozšírenie (Elaborate):'''<br> | ||
Zorganizujte skupinovú prácu, kde študenti budú ďalej vytvárať vlastné objekty | Zorganizujte skupinovú prácu, kde študenti budú ďalej vytvárať vlastné objekty valca. | ||
Navrhnite študentom nech použijú rôzne úrovne polygónov, rôzne transformácie a tak pomocou implementácie ďalších zmien môžu trénovať svoje zručnosti. | |||
<br><br>'''Hodnotenie (Evaluate):'''<br> | <br><br>'''Hodnotenie (Evaluate):'''<br> | ||
Umožnite študentom prezentovať svoje novozískané poznatky o | Umožnite študentom prezentovať svoje novozískané poznatky o funkciách a parametroch ostatným študentom. Veďte ich nech si navzájom vysvetlia ako funguje predávanie parametrov do funkcií. | ||
<br><br> | <br><br> | ||
Stručne zhrňte dôležité koncepcie, ktoré študenti nadobudli počas hodiny: | Stručne zhrňte dôležité koncepcie, ktoré študenti nadobudli počas hodiny: | ||
*Schopnosť | *Schopnosť rozložiť model do viacerých menších častí pomocou funkcií. | ||
* | *Parametrizovanie objektov a následné zmeny celkového dizajnu. | ||
*Schopnosť vytvárať vytvárať | *Schopnosť vytvárať vytvárať komplexné objekty z jednoduchých. | ||
*Aplikácia CSG operácií aj na modely vrátené funkciami. |
Aktuálna revízia z 04:11, 9. máj 2024
Stručné definície a linky ku konceptom obsahujúce teóriu nájdete na odkaze Teória.
Odkaz na stiahnutie všeobecného hodnotiaceho hárku, ktorý môžete využiť na ohodnotenie študentov: hodnotiaci hárok
Odkaz na hárok
Ciele
- Zopakovať si CSG operácie, cykly.
- Naučiť sa vytvárať komplexnejšie objekty pomocou funkcií.
- Ukázať si preposielanie parametrov do funkcií.
Metodika
Zapojenie (Engage):
Hodinu začnite rozprávaní o tom, že programovanie si môžeme zjednodušovať, ak napríklad robíme niečo opakovane - nemusíme, stačí si na to vytvoriť funkciu. Týmto predstavte toto cvičenie a poukážte na 3D model v hárku.
Skúmanie (Explore):
Povedzte študentom nech si dôkladne prezrú poskytnutý model. Veďťe ich k tomu aby si všimli opakovania v danom modeli a skúste ich smerovať nech si ho rozvrhnú do jednolivých častí.
Vysvetlenie (Explain):
Poskytnite študentom priestor na debatu k funkciám a tvorbe valca, smerujte konverzáciu na funkcie, parametre a CSG operácie, všetko toto totiž treba pri tvorbe modelu.
Rozšírenie (Elaborate):
Zorganizujte skupinovú prácu, kde študenti budú ďalej vytvárať vlastné objekty valca.
Navrhnite študentom nech použijú rôzne úrovne polygónov, rôzne transformácie a tak pomocou implementácie ďalších zmien môžu trénovať svoje zručnosti.
Hodnotenie (Evaluate):
Umožnite študentom prezentovať svoje novozískané poznatky o funkciách a parametroch ostatným študentom. Veďte ich nech si navzájom vysvetlia ako funguje predávanie parametrov do funkcií.
Stručne zhrňte dôležité koncepcie, ktoré študenti nadobudli počas hodiny:
- Schopnosť rozložiť model do viacerých menších častí pomocou funkcií.
- Parametrizovanie objektov a následné zmeny celkového dizajnu.
- Schopnosť vytvárať vytvárať komplexné objekty z jednoduchých.
- Aplikácia CSG operácií aj na modely vrátené funkciami.