Inštrukcie - Rotovaný objekt: Rozdiel medzi revíziami
Bez shrnutí editace |
Bez shrnutí editace |
||
Riadok 1: | Riadok 1: | ||
Stručné definície a linky ku konceptom obsahujúce teóriu nájdete na odkaze [https://kempelen.dai.fmph.uniba.sk/design/index.php/Te%C3%B3ria Teória]. | Stručné definície a linky ku konceptom obsahujúce teóriu nájdete na odkaze [https://kempelen.dai.fmph.uniba.sk/design/index.php/Te%C3%B3ria Teória].<br> | ||
Odkaz na stiahnutie všeobecného hodnotiaceho hárku, ktorý môžete využiť na ohodnotenie študentov: [[Media:Vseobecny hodnotiaci harok.pdf]]<br> | |||
Odkaz na stiahnutie všeobecného hodnotiaceho hárku, ktorý môžete využiť na ohodnotenie študentov: [[Media:Vseobecny hodnotiaci harok.pdf]] | |||
<h3>'''Odkaz na hárok'''</h3> | <h3>'''Odkaz na hárok'''</h3> | ||
Riadok 55: | Riadok 22: | ||
<h3>'''Metodika'''</h3> | <h3>'''Metodika'''</h3> | ||
'''Zapojenie (Engage):'''<br> | '''Zapojenie (Engage):'''<br> | ||
Začnite hodinu | Začnite hodinu o všetkom čo sa dá 3D tlačiarniami vytlačiť, prípadne ukážte nejaké vytlačené modely. Diskutujte s triedou o ich vzhľade a možných základných tvaroch. Predstavte 3D model obrazený v hárku. | ||
<br><br>'''Skúmanie (Explore):'''<br> | <br><br>'''Skúmanie (Explore):'''<br> | ||
Predstavte základné pojmy digitálneho modelovania: transformácie, cykly | Predstavte základné pojmy digitálneho modelovania: transformácie, cykly. | ||
Študenti sa oboznámia s používaním vybraného digitálneho dizajnového nástroja (Tinkercad, BlocksCAD, OpenSCAD) a jeho prostredím. | Študenti sa oboznámia s používaním vybraného digitálneho dizajnového nástroja (Tinkercad, BlocksCAD, OpenSCAD) a jeho prostredím. | ||
<br><br>'''Vysvetlenie (Explain):'''<br> | <br><br>'''Vysvetlenie (Explain):'''<br> | ||
Riadok 65: | Riadok 31: | ||
<br><br>'''Rozšírenie (Elaborate):'''<br> | <br><br>'''Rozšírenie (Elaborate):'''<br> | ||
Zorganizujte skupinovú prácu, kde študenti budú vytvárať vlastné rotované objekty na základe zadaných kritérií. | Zorganizujte skupinovú prácu, kde študenti budú vytvárať vlastné rotované objekty na základe zadaných kritérií. | ||
Poskytnite študentom možnosť experimentovať s rôznymi | Poskytnite študentom možnosť experimentovať s rôznymi transformáciami, základnými modelmi a vytvárať tak rôznorodé 3D modely. | ||
<br><br>'''Hodnotenie (Evaluate):'''<br> | <br><br>'''Hodnotenie (Evaluate):'''<br> | ||
Zhrňte dôležité koncepcie, ktoré študenti nadobudli počas hodiny: | Zhrňte dôležité koncepcie, ktoré študenti nadobudli počas hodiny: |
Verzia z 03:04, 9. máj 2024
Stručné definície a linky ku konceptom obsahujúce teóriu nájdete na odkaze Teória.
Odkaz na stiahnutie všeobecného hodnotiaceho hárku, ktorý môžete využiť na ohodnotenie študentov: Media:Vseobecny hodnotiaci harok.pdf
Odkaz na hárok
Ciele
- Študenti budú schopní vytvárať 3D modely pomocou digitálnych dizajnových nástrojov.
- Študenti sa oboznámia s konceptmi modelovania, ako sú transformácie a cykly.
- Študenti sa naučia vytvárať rotované objekty na daných osiach.
Metodika
Zapojenie (Engage):
Začnite hodinu o všetkom čo sa dá 3D tlačiarniami vytlačiť, prípadne ukážte nejaké vytlačené modely. Diskutujte s triedou o ich vzhľade a možných základných tvaroch. Predstavte 3D model obrazený v hárku.
Skúmanie (Explore):
Predstavte základné pojmy digitálneho modelovania: transformácie, cykly.
Študenti sa oboznámia s používaním vybraného digitálneho dizajnového nástroja (Tinkercad, BlocksCAD, OpenSCAD) a jeho prostredím.
Vysvetlenie (Explain):
Poskytnite študentom ucelené vysvetlenie o procese tvorby 3D modelov a ich vlastnostiach.
Ukážte študentom, ako vytvoriť rotovaný objekt na daných osiach pomocou vybraného nástroja a vysvetlite základné princípy rotácie.
Rozšírenie (Elaborate):
Zorganizujte skupinovú prácu, kde študenti budú vytvárať vlastné rotované objekty na základe zadaných kritérií.
Poskytnite študentom možnosť experimentovať s rôznymi transformáciami, základnými modelmi a vytvárať tak rôznorodé 3D modely.
Hodnotenie (Evaluate):
Zhrňte dôležité koncepcie, ktoré študenti nadobudli počas hodiny:
- Schopnosť vytvárať 3D modely pomocou digitálnych dizajnových nástrojov.
- Porozumenie základným konceptom modelovania, ako sú transformácie a cykly.
- Schopnosť vytvárať rotované objekty na daných osiach.