Inštrukcie - Rotovaný objekt: Rozdiel medzi revíziami
Bez shrnutí editace |
Bez shrnutí editace |
||
Riadok 32: | Riadok 32: | ||
Odkaz na stiahnutie všeobecného hodnotiaceho hárku, ktorý môžete využiť na ohodnotenie študentov: [[Media:Vseobecny hodnotiaci harok.pdf]] | Odkaz na stiahnutie všeobecného hodnotiaceho hárku, ktorý môžete využiť na ohodnotenie študentov: [[Media:Vseobecny hodnotiaci harok.pdf]] | ||
<h3>'''Odkaz na hárok'''</h3> | |||
{{ | |||
Odkaz_harok | |||
|difficulty_class=easy | |||
|image_name=Hyperboloid_spinner | |||
|alt=obrázok modelu rotovaného objektu | |||
|link=[https://kempelen.dai.fmph.uniba.sk/design/index.php/Zbierka_-_Rotovan%C3%BD_objekt Rotovaný objekt] | |||
|duration=30 min | |||
|difficulty=ľahký | |||
|skills=transformácie, cykly | |||
|software=[https://www.tinkercad.com/codeblocks Tinkercad Codeblocks], [https://www.blockscad3d.com/ BlocksCAD] alebo [https://openscad.org/ OpenSCAD] | |||
}} | |||
<br> | |||
<h3>'''Ciele'''</h3> | |||
*Študenti budú schopní vytvárať 3D modely pomocou digitálnych dizajnových nástrojov. | |||
*Študenti sa oboznámia s konceptmi modelovania, ako sú transformácie a cykly. | |||
*Študenti sa naučia vytvárať rotované objekty na daných osiach. | |||
<br> | |||
<h3>'''Metodika'''</h3> | |||
'''Zapojenie (Engage):'''<br> | |||
Začnite hodinu otázkou: "Čo si myslíte, čo tvorí všetko okolo nás? Čo sú to základné stavebné bloky hmoty?" | |||
Pridajte obrázok alebo krátky videoklip zobrazujúci rôzne 3D objekty a ich zloženie. Diskutujte s triedou o ich vzhľade a možných základných tvaroch. | |||
<br><br>'''Skúmanie (Explore):'''<br> | |||
Predstavte základné pojmy digitálneho modelovania: transformácie, cykly a rotácie. | |||
Študenti sa oboznámia s používaním vybraného digitálneho dizajnového nástroja (Tinkercad, BlocksCAD, OpenSCAD) a jeho prostredím. | |||
<br><br>'''Vysvetlenie (Explain):'''<br> | |||
Poskytnite študentom ucelené vysvetlenie o procese tvorby 3D modelov a ich vlastnostiach. | |||
Ukážte študentom, ako vytvoriť rotovaný objekt na daných osiach pomocou vybraného nástroja a vysvetlite základné princípy rotácie. | |||
<br><br>'''Rozšírenie (Elaborate):'''<br> | |||
Zorganizujte skupinovú prácu, kde študenti budú vytvárať vlastné rotované objekty na základe zadaných kritérií. | |||
Poskytnite študentom možnosť experimentovať s rôznymi rotáciami a transformáciami a vytvárať tak rôznorodé 3D modely. | |||
<br><br>'''Hodnotenie (Evaluate):'''<br> | |||
Zhrňte dôležité koncepcie, ktoré študenti nadobudli počas hodiny: | |||
*Schopnosť vytvárať 3D modely pomocou digitálnych dizajnových nástrojov. | |||
*Porozumenie základným konceptom modelovania, ako sú transformácie a cykly. | |||
*Schopnosť vytvárať rotované objekty na daných osiach. |
Verzia z 02:58, 9. máj 2024
Stručné definície a linky ku konceptom obsahujúce teóriu nájdete na odkaze Teória.
Zapojenie (Engage):
- na začiatok porozprávajte o 3D modelovaní ako takom
- predstavte nástorje Tinkercad, BlocksCAD, OpenSCAD
- ukážte príklady vytvorených jednoduchých 3D modelov
- vysvetlite základné pojmy pri modelovaní v CAD nástorjoch, ktoré využivame
- predstavte model zobrazený v hárku
- požiadajte študentov aby porozmýšľali nad konceptami využitými, ktoré môžu pri tvorbe využiť - napríklad rotácia
Skúmanie (Explore):
- poukážte na materiály o transformáciach v daných nástrojoch, ktoré sú uvedené aj v samotnom hárku
- navrhnite študentom, že ak chcú, môžu si skúsiť daný objekt načrtnúť, povedzte im, že nemusí byť rovnaký ako je ten uvedený
- spomeňte, ktoré z funkcií alebo blokov vedia použiť pri implementácii (cyklus, rotácia, kocka)
Vysvetlenie (Explain):
- vysvetlite kľúčové pojmy cyklus, rotácia
- ukážte študentom jednoduché otočenie objektu alebo ako si dokážu objekt zrotovať v danom nástorji
- ukážte základný objekt použitý na implementáciu - kocka
- ak by niekomu nebolo niečo jasné, odkážte ich na materiály, alebo ich naveďte otázkami typu: "aký základný model potrebujeme použiť?" alebo "o koľko stupňov musíme objekt otáčať?"
Rozpracovanie (Elaborate):
- ak si študenti vytvorili nejaký základný model, navrhnite im zameniť základný model (kocku) za iný (napríklad cylinder), alebo pridanie ďalšieho rotovaného objektu navrch či menenie počtu opakovaní objektu
- môžete uviesť diskusiu o objektoch, ktoré sa dajú na to použiť
Hodnotenie (Evaluate):
- navrhnite študentom, nech si sami alebo navzájom medzi sebou porovnali vytvárané modely rotovaných objektov, poskytli si pripomienky a vedeli ich prijať
- kritériami pre hodnotenie vytváraných rotovaných objektov sú: správne použitie cyklu, transformácie (konkrétne rotácie), ákladného objektu (môže byť kocka alebo aj iný), rozšírenie základnej verzie o svoju (napríklad zmenou objektu alebo menou počtu opakovaní), na základe týchto kritérií ohodnoďte prácu študentov
- poskytnite konštruktívnu spätnú väzbu, ktorá zahrnie do akej miery pochopili študenti koncepty transformácie a cyklov a motivujte ich do ďalšieho skúmania a implementácie
- študentom stručne zopakujte čo všetko sme sa pri tvorbe modelu naučili: ako používať cykly, základné objekty, tranformácie
Odkaz na stiahnutie všeobecného hodnotiaceho hárku, ktorý môžete využiť na ohodnotenie študentov: Media:Vseobecny hodnotiaci harok.pdf
Odkaz na hárok
Ciele
- Študenti budú schopní vytvárať 3D modely pomocou digitálnych dizajnových nástrojov.
- Študenti sa oboznámia s konceptmi modelovania, ako sú transformácie a cykly.
- Študenti sa naučia vytvárať rotované objekty na daných osiach.
Metodika
Zapojenie (Engage):
Začnite hodinu otázkou: "Čo si myslíte, čo tvorí všetko okolo nás? Čo sú to základné stavebné bloky hmoty?"
Pridajte obrázok alebo krátky videoklip zobrazujúci rôzne 3D objekty a ich zloženie. Diskutujte s triedou o ich vzhľade a možných základných tvaroch.
Skúmanie (Explore):
Predstavte základné pojmy digitálneho modelovania: transformácie, cykly a rotácie.
Študenti sa oboznámia s používaním vybraného digitálneho dizajnového nástroja (Tinkercad, BlocksCAD, OpenSCAD) a jeho prostredím.
Vysvetlenie (Explain):
Poskytnite študentom ucelené vysvetlenie o procese tvorby 3D modelov a ich vlastnostiach.
Ukážte študentom, ako vytvoriť rotovaný objekt na daných osiach pomocou vybraného nástroja a vysvetlite základné princípy rotácie.
Rozšírenie (Elaborate):
Zorganizujte skupinovú prácu, kde študenti budú vytvárať vlastné rotované objekty na základe zadaných kritérií.
Poskytnite študentom možnosť experimentovať s rôznymi rotáciami a transformáciami a vytvárať tak rôznorodé 3D modely.
Hodnotenie (Evaluate):
Zhrňte dôležité koncepcie, ktoré študenti nadobudli počas hodiny:
- Schopnosť vytvárať 3D modely pomocou digitálnych dizajnových nástrojov.
- Porozumenie základným konceptom modelovania, ako sú transformácie a cykly.
- Schopnosť vytvárať rotované objekty na daných osiach.