Zbierka - Rotovaný objekt: Rozdiel medzi revíziami
Bez shrnutí editace Značka: vrátené |
Bez shrnutí editace Značka: vrátené |
||
Riadok 67: | Riadok 67: | ||
<div class="section"> | <div class="section"> | ||
<h3>Vzorové riešenie</h3> | <h3>Vzorové riešenie</h3> | ||
[[File:Hyperboloid_spinner.png|256x256px|right]] | |||
<p>Ak budete potrebovať motiváciu alebo si skontrolovať váš výsledný model, v nasledujúcich odkazoch nájdete implementáciu daného modelu v nástrojoch, ktoré ste na implementáciu mohli použiť:</p> | <p>Ak budete potrebovať motiváciu alebo si skontrolovať váš výsledný model, v nasledujúcich odkazoch nájdete implementáciu daného modelu v nástrojoch, ktoré ste na implementáciu mohli použiť:</p> | ||
<ul> | <ul> | ||
<li>[https://www.tinkercad.com/codeblocks/hGHOc8AjOwX-hyperboloidspinner Tinkercad]</li> | <li>[https://www.tinkercad.com/codeblocks/hGHOc8AjOwX-hyperboloidspinner Tinkercad]</li> |
Verzia z 12:27, 3. máj 2024
Rotovaný objekt
Pre tvorbu 3D modelov je veľmi dôležité oboznámiť sa s nástrojmi, v ktorých budeme tieto modely vytvárať a so zákaldnými konceptami modelovania, akými môžu byť rotácie, posuny a podobne. Všetky tieto koncepty, ako ovládať dané nástroje a prípadné porovnanie s ostatnými si tu predstavíme.
Zadanie úlohy
V tejto úlohe ide najmä o predstavenie nástrojov a o naučenie práce s nimi, čo za možnosti nám ponúkajú a ako sa dajú využiť na 3D modelovanie. Naučíte sa ako vytvoriť rotovaný objekt na daných osiach pomocou digitálneho dizajnového softvéru Tinkercad, BlocksCAD alebo OpenSCAD. V rámci toho si vytvoríme model, ktorý využíva opakovanie a rotácie pre tvorbu nejakého základného "rotujúceho" 3D objektu. Tento model nám môže poslúžiť na preskúšanie si funkcionalít nami zvoleného nástroja.
Inštrukcie
- Otvorte si daný nástroj, ktorý ste si na implementáciu vybrali.
- Preštudujte a vyskúšajte si prostredie, s ktorým budete pracovať.
- Ak je to potrebné, preštudujte si dokumentáciu či syntax daného nástroja pomocou odkazov v časti "Odkazy a materiály."
- Preskúmajte obrázok a premyslite si ako daný model implementovať.
- Vaše premyslené riešenie si môžete skúsiť načrtnúť a následne ho implementujte.
- Skúšajte rôzne bloky/príkazy/funkcie/zmeny parametrov a aplikujte ich tak aby ste boli spokojní s vlastným modelom.
- Pokúste sa daný model implementovať aj v ostatných nástrojoch.
Testovanie a úpravy
Prezrite a skontrolujte si objekt a odpovedzte si na to či daný 3D model zodpovedá zadaniu a či ste s ním spokojní. Ak chcete skúsiť model upraviť, navrhujeme:
- zmeny farby
- vyskúšať rôzne rotácie po jednotlivých osiach
- zmeniť základný objekt, ktorý rotujeme
Spätná väzba
Ak ste spokojní so svojím výsledným modelom, prezentujte ho ostatným, zhodnoťte koncepty, ktoré ste použili a ako ste k tomu dospeli, buďte otvorení k hodnoteniam od ostatných a k prípadným návrhom na zlepšenie, ak ste takéto hodnotenie získali, okúste sa zapracovať aj také zmeny do modelu.
Odkazy na materiály
V tejto sekcii nájdete odkazy na materiály, ktoré vám môžu pomôcť pri riešení daných problémov a naučia vás ako používať požívané nástroje:
- Tinkercad learn - vzdelávacie centrum Tinkercad codeblocks modelov - na príkladoch ilustrované základné koncepty a používanie Tinkercad Codeblocks
- BlocksCAD lessons - lekcie pre tvorbu modelov - tu si môžete vyskúšat modelovanie v BlocksCADe na úlohách s rôznymi modelmi, kde si viete triediť výber úloh podľa toho čo potrebujete, alebo vás zaujíma
- OpenSCAD manuál - miesto kde nájdete všetky potrebné informácie k OpenSCADu vrátane všetkých príkazov, dokumentácie či syntaxe
Vzorové riešenie
Ak budete potrebovať motiváciu alebo si skontrolovať váš výsledný model, v nasledujúcich odkazoch nájdete implementáciu daného modelu v nástrojoch, ktoré ste na implementáciu mohli použiť:
Záver
V tejto úlohe sme si zľahka predstavili základné nástroje, vyskúšali si ako sa s nimi pracuje a vytvorili pomocou nich model využívajúci niektoré z bázových konceptov tvorby 3D modelov. Ak ste pokročili rýchlejšie a skúsili ste si implementovať daný model aj v iných nástrojoch, začínate získavať predstavu o rozdieloch medzi rôznymi prostrediami využívajúce blokové programovanie a textovým programovaním. Neprestávajte skúmať a buďte hrdí na vlastnú tvorbu.