Zbierka - Rotovaný objekt: Rozdiel medzi revíziami
Bez shrnutí editace |
Bez shrnutí editace |
||
Riadok 21: | Riadok 21: | ||
<li>Otvorte si daný nástroj, ktorý ste si na implementáciu vybrali.</li> | <li>Otvorte si daný nástroj, ktorý ste si na implementáciu vybrali.</li> | ||
<li>Preštudujte a vyskúšajte si prostredie, s ktorým budete pracovať.</li> | <li>Preštudujte a vyskúšajte si prostredie, s ktorým budete pracovať.</li> | ||
<li>Ak je to potrebné, preštudujte si dokumentáciu či syntax daného nástroja v časti "Odkazy a materiály."</li> | <li>Ak je to potrebné, preštudujte si dokumentáciu či syntax daného nástroja pomocou odkazov v časti "Odkazy a materiály."</li> | ||
<li>Preskúmajte obrázok a premyslite si ako daný model implementovať.</li> | <li>Preskúmajte obrázok a premyslite si ako daný model implementovať.</li> | ||
<li>Vaše premyslené riešenie si môžete skúsiť načrtnúť a následne ho implementujte.</li> | <li>Vaše premyslené riešenie si môžete skúsiť načrtnúť a následne ho implementujte.</li> | ||
Riadok 28: | Riadok 28: | ||
</ol> | </ol> | ||
</div> | </div> | ||
<div class="section"> | |||
<h3>Testovanie a úpravy</h3> | |||
<p>Prezrite a skontrolujte si objekt a odpovedzte si na to či daný 3D model zodpovedá zadaniu a či ste s ním spokojní. Ak chcete skúsiť model upraviť, navrhujeme: | |||
<ul> | |||
<li>zmeny farby</li> | |||
<li>vyskúšať rôzne rotácie po jednotlivých osiach</li> | |||
<li>zmeniť základný objekt, ktorý rotujeme</li> | |||
</ul> | |||
</p> | |||
</div> | |||
<div class="section"> | |||
<h3>Spätná väzba</h3> | |||
<p>Ak ste spokojní so svojím výsledným modelom, prezentujte ho ostatným, zhodnoťte koncepty, ktoré ste použili a ako ste k tomu dospeli, buďte otvorení k hodnoteniu od ostatných a k prípadným návrhom na zlepšenie, ak ste takéto hodnotenie získali, okúste sa zapracovať aj také zmeny do modelu.</p> | |||
</div> | |||
<div class="section"> | |||
<h3>Záver</h3> | |||
<p>V tejto úlohe sme si zľahka predstavili základné nástroje, vyskúšali si ako sa s nimi pracuje a vytvorili pomocou nich model využívajúci niektoré zo bázových konceptov tvorby 3D modelov. Neprestávajte skúmať a buďte hrdí na vlastný výtvor.</p> | |||
</div> | |||
<div class="section"> | <div class="section"> | ||
<h3>Odkazy na materiály</h3> | <h3>Odkazy na materiály</h3> | ||
Riadok 45: | Riadok 67: | ||
<li>[https://github.com/Achinys-out/ParametricAndGenerativeDesign/blob/main/OpenSCAD/hyperboloid_spinner.scad OpenSCAD]</li> | <li>[https://github.com/Achinys-out/ParametricAndGenerativeDesign/blob/main/OpenSCAD/hyperboloid_spinner.scad OpenSCAD]</li> | ||
</ul> | </ul> | ||
</div> | </div> | ||
</div> | </div> |
Verzia z 13:57, 25. apríl 2024
Rotovaný objekt
Trvanie: 30 minút
Náročnosť: ľahký
Zručnosti: transformácie, cykly
Nástroj: Tinkercad, BlocksCAD alebo OpenSCAD
Pre tvorbu 3D modelov je veľmi dôležité oboznámiť sa s nástrojmi, v ktorých budeme tieto modely vytvárať a so zákaldnými konceptami modelovania, akými môžu byť rotácie, posuny a podobne. Všetky tieto koncepty, ako ovládať dané nástroje a prípadné porovnanie s ostatnými si tu predstavíme.
Zadanie úlohy
V tejto úlohe ide najmä o predstavenie nástrojov a o naučenie práce s nimi, čo za možnosti nám ponúkajú a ako sa dajú využiť na 3D modelovanie. Naučíte, ako vytvoriť rotovaný objekt na daných osiach pomocou digitálneho dizajnového softvéru Tinkercad, BlocksCAD alebo OpenSCAD. V rámci toho si vytvoríme model, ktorý využíva opakovanie a rotácie pre tvorbu nejakého základného "rotujúceho" 3D objektu. Tento model nám môže poslúžiť na preskúšanie si funkcionalít nami zvoleného nástroja.
Inštrukcie
- Otvorte si daný nástroj, ktorý ste si na implementáciu vybrali.
- Preštudujte a vyskúšajte si prostredie, s ktorým budete pracovať.
- Ak je to potrebné, preštudujte si dokumentáciu či syntax daného nástroja pomocou odkazov v časti "Odkazy a materiály."
- Preskúmajte obrázok a premyslite si ako daný model implementovať.
- Vaše premyslené riešenie si môžete skúsiť načrtnúť a následne ho implementujte.
- Skúšajte rôzne bloky/príkazy/funkcie/zmeny parametrov a aplikujte ich tak aby ste boli spokojní s vlastným modelom.
- Pokúste sa daný model implementovať aj v ostatných nástrojoch.
Testovanie a úpravy
Prezrite a skontrolujte si objekt a odpovedzte si na to či daný 3D model zodpovedá zadaniu a či ste s ním spokojní. Ak chcete skúsiť model upraviť, navrhujeme:
- zmeny farby
- vyskúšať rôzne rotácie po jednotlivých osiach
- zmeniť základný objekt, ktorý rotujeme
Spätná väzba
Ak ste spokojní so svojím výsledným modelom, prezentujte ho ostatným, zhodnoťte koncepty, ktoré ste použili a ako ste k tomu dospeli, buďte otvorení k hodnoteniu od ostatných a k prípadným návrhom na zlepšenie, ak ste takéto hodnotenie získali, okúste sa zapracovať aj také zmeny do modelu.
Záver
V tejto úlohe sme si zľahka predstavili základné nástroje, vyskúšali si ako sa s nimi pracuje a vytvorili pomocou nich model využívajúci niektoré zo bázových konceptov tvorby 3D modelov. Neprestávajte skúmať a buďte hrdí na vlastný výtvor.
Odkazy na materiály
V tejto sekcii nájdete odkazy na materiály, ktoré vám môžu pomôcť pri riešení daných problémov a naučia vás ako používať požívané nástroje:
- Tinkercad learn - vzdelávacie centrum Tinkercad codeblocks modelov - na príkladoch ilustrované základné koncepty a používanie Tinkercad Codeblocks
- BlocksCAD lessons - lekcie pre tvorbu modelov - tu si môžete vyskúšat modelovanie v BlocksCADe na úlohách s rôznymi modelmi, kde si viete triediť výber úloh podľa toho čo potrebujete, alebo vás zaujíma
- OpenSCAD manuál - miesto kde nájdete všetky potrebné informácie k OpenSCADu vrátane všetkých príkazov, dokumentácie či syntaxe