Zbierka - Mandala: Rozdiel medzi revíziami
d (Admin premiestnil stránku Zbierka/mandala na Zbierka - Mandala, ale neponechal presmerovanie) |
Bez shrnutí editace |
||
Riadok 1: | Riadok 1: | ||
[[File:mandala_OpenSCAD.png|alt=Mandala|top|left|256px]] | [[File:mandala_OpenSCAD.png|alt=Mandala|top|left|256px]] | ||
V tejto aktivite sa naučíte navrhovať a vytvárať 3D modely mandál pomocou digitálneho dizajnového softvéru ako je Tinkercad, BlocksCAD alebo OpenSCAD. Budete skúmať matematické a geometrické koncepty prítomné v mandalách a aplikovať ich pomocou programovania vytváraním komplexných a symetrických vzorov. | V tejto aktivite sa naučíte navrhovať a vytvárať 3D modely mandál pomocou digitálneho dizajnového softvéru ako je Tinkercad, BlocksCAD alebo OpenSCAD. Budete skúmať matematické a geometrické koncepty prítomné v mandalách a aplikovať ich pomocou programovania vytváraním komplexných a symetrických vzorov. |
Verzia z 18:25, 14. apríl 2024
V tejto aktivite sa naučíte navrhovať a vytvárať 3D modely mandál pomocou digitálneho dizajnového softvéru ako je Tinkercad, BlocksCAD alebo OpenSCAD. Budete skúmať matematické a geometrické koncepty prítomné v mandalách a aplikovať ich pomocou programovania vytváraním komplexných a symetrických vzorov.
Potrebné materiály
- počítač s prístupom na internet
- softvér Tinkercad, BlocksCAD alebo OpenSCAD
- učebné materiály (návody, videá, atď.)
Inštrukcie
Skúmanie:
Otvorte digitálny dizajnový softvér (Tinkercad, Blockscad alebo OpenSCAD) na vašom počítači. Skúmajte matematické a geometrické koncepty, ako sú symetria, kruhové vzory, cykly a ďalšie, ktoré sú prítomné v mandalách. Premýšľajte o spôsoboch, akými by ste mohli použiť tieto koncepty pri navrhovaní a programovaní svojej vlastnej 3D mandaly.
Brainstorming:
Premýšľajte o matematických vzťahoch a geometrických tvaroch, ktoré môžete použiť vo vašej 3D mandale, ako sú kruhy, trojuholníky, štvorce a ich kombinácie - model nemusí pozostávať len z kruhov. Skicujte niektoré nápady na svoju 3D mandalu, pričom zvážte, ako môžete použiť matematické a geometrické princípy na vytvorenie zaujímavých a symetrických vzorov.
Návrh a Programovanie:
Začnite vytvárať vašu 3D mandalu v digitálnom dizajnovom softvéri. Použite programovanie na vytvorenie komplexných a symetrických vzorov, napríklad pomocou cyklov a podmienok. Experimentujte s použitím matematických vzorcov a algoritmov na generovanie vzorov a textúr vo vašej mandale.
Doladenie:
Neustále prehodnocujte a doladzujte váš dizajn počas procesu, robte úpravy na zlepšenie symetrie a celkového vzhľadu. Experimentujte s farebnými schémami a textúrami, ktoré môžu dodatočne zdôrazniť geometrické vzory vo vašej 3D mandale.
Zdieľanie:
Keď ste spokojní s vaším 3D modelom mandaly, uložte svoju prácu a zdieľajte ju s vašimi spolužiakmi alebo učiteľom pre spätnú väzbu. Vysvetlite matematické a geometrické koncepty, ktoré ste aplikovali vo vašej mandale, a diskutujte o ich význame a využití. Otvorene prijímajte komentáre a návrhy od ostatných študentov na zlepšenie vášho dizajnu.
Prezentovanie:
Prezentujte váš dokončený 3D model mandál pred triedou, vysvetlite vaše rozhodnutia a techniky, ktoré ste použili na dosiahnutie vašej konečnej podoby mandaly. Zdôraznite matematické a geometrické prvky vo vašom dizajne a diskutujte o ich vplyve na celkový vzhľad a symetriu vašej mandaly. Prezentujte svoj proces návrhu a zdôraznite význam matematických a geometrických konceptov v umeleckom tvorivom procese.
Záver:
Gratulujeme k dokončeniu vášho 3D modelu mandál! Použitím matematických a geometrických princípov, ako aj programovacích techník, ste vytvorili unikátne a esteticky príťažlivé umelecké dielo. Pokračujte v preskúmaní a experimentovaní s matematickými konceptmi vo vašich návrhoch a buďte otvorení pre ďalšie tvorivé výzvy.