Zbierka - Rekurzívne kocky: Rozdiel medzi revíziami
Bez shrnutí editace |
Bez shrnutí editace |
||
Riadok 33: | Riadok 33: | ||
[https://www.blockscad3d.com/community/projects/1756459 BlocksCAD]<br> | [https://www.blockscad3d.com/community/projects/1756459 BlocksCAD]<br> | ||
[https://github.com/Achinys-out/ParametricAndGenerativeDesign/blob/main/OpenSCAD/recursive_cubes.scad OpenSCAD]<br> | [https://github.com/Achinys-out/ParametricAndGenerativeDesign/blob/main/OpenSCAD/recursive_cubes.scad OpenSCAD]<br> | ||
<h3>Záver:</h3> | |||
Rekurzia je akýsi trik, ktorý používame najmä v programovaní - aj pri modelovaní 3D objektov keď chceme vytvoriť zložitejší objekt. Väčšinou začíname s jednoduchším modelom a potom aplikujeme rovnaké pravidlo na každú jeho časť, čím vytvoríme čoraz komplexnejší výsledok. Rekurzia nám umožňuje vytvárať niečo veľké a zložité pomocou opakovania jednoduchých krokov. Hlavným konceptom rekurzie je volanie samej seba (bez tho aby sme vedeli koľko iterácií je potrebných) s tým, že treba nastaviť podmienku, kedy má program zastaviť. |
Verzia z 18:06, 14. apríl 2024
Rekurzívne kocky
V tejto aktivite sa naučíte ako funguje rekurzia a pomocou nej si vytvoriť špecifický objekt, ktorým si vizualizujete rekurziu. Uvedený model je založený ne rekurzii, ktorá vždy potrebuje zastaviť, takže treba prísť na to ako.
Potrebné materiály:
- počítač s prístupom na internet
- softvér Blockscad alebo OpenSCAD
- učebné materiály (návody, videá, atď.)
Inštrukcie:
Skúmanie:
Pred začatím tvorby 3D modelu pomocou rekurzie si preštudujeme čo je rekurzia a ako sa používa v matematike a programovaní. Tiež preskúmame koncept tvorby daného modelu pomocou postupného rekurzívneho pridávania menších kociek.
Brainstorming:
Spoločne diskutujeme o rôznych spôsoboch, ako rekurzívne zložiť kocky na seba. Sústreďujeme sa na identifikáciu optimálnych parametrov, ako aj na možné vylepšenia procesu.
Návrh:
Navrhujeme algoritmus rekurzívnej funkcie na tvorbu akoby pyramídy z kociek. Plánujeme, ako rozdeliť tento proces do jednotlivých krokov a identifikujeme, aké kocky budeme potrebovať na začatie.
Doladenie:
Testujeme rekurzívnu funkciu s rôznymi parametrami a počiatočnými podmienkami. Snažíme sa optimalizovať algoritmus na zlepšenie efektivity a presnosti.
Zdieľanie:
Zdieľame náš postup a algoritmus s ostatnými študentmi a diskutujeme o ich skúsenostiach a úspechoch. Spoločne hľadáme riešenia problémov a vylepšení.
Prezentovanie:
Predstavujeme hotový 3D model vytvorený z kociek pomocou rekurzívneho procesu. Vysvetlíme náš algoritmus a jeho fungovanie prostredníctvom prezentácie alebo demonštrácie. Poskytneme priestor na otázky a diskusiu.
Zdroje modelov:
Záver:
Rekurzia je akýsi trik, ktorý používame najmä v programovaní - aj pri modelovaní 3D objektov keď chceme vytvoriť zložitejší objekt. Väčšinou začíname s jednoduchším modelom a potom aplikujeme rovnaké pravidlo na každú jeho časť, čím vytvoríme čoraz komplexnejší výsledok. Rekurzia nám umožňuje vytvárať niečo veľké a zložité pomocou opakovania jednoduchých krokov. Hlavným konceptom rekurzie je volanie samej seba (bez tho aby sme vedeli koľko iterácií je potrebných) s tým, že treba nastaviť podmienku, kedy má program zastaviť.