Zbierka - Valec z polygónov: Rozdiel medzi revíziami
(Vytvorená stránka „<h1>'''Valec z polygónov'''</h1> V tejto aktivite sa naučíte, ako navrhnúť a vytvoriť 3D vázu s polygónmi pomocou digitálneho dizajnového softvéru ako je Tinkercad, BlocksCAD alebo OpenSCAD. Preskúmate matematické a geometrické koncepty na konštrukciu vázy s viacerými vrstvami otočených polygónov, čím vytvoríte vizuálne atraktívny dizajn. <h2>'''Potrebné materiály:'''</h2> *počítač s prístupom na internet *softvér Tinkercad, Blocksc…“) |
Bez shrnutí editace |
||
Riadok 1: | Riadok 1: | ||
<h1>'''Valec z polygónov'''</h1> | <h1>'''Valec z polygónov'''</h1> | ||
V tejto aktivite sa naučíte, ako navrhnúť a vytvoriť 3D | V tejto aktivite sa naučíte, ako navrhnúť a vytvoriť 3D valec s polygónmi pomocou digitálneho dizajnového softvéru ako je Tinkercad, BlocksCAD alebo OpenSCAD. Preskúmate matematické a geometrické koncepty na konštrukciu vázy s viacerými vrstvami otočených polygónov, čím vytvoríte vizuálne atraktívny dizajn. | ||
<h2>'''Potrebné materiály:'''</h2> | <h2>'''Potrebné materiály:'''</h2> | ||
Riadok 12: | Riadok 12: | ||
Otvorte digitálny dizajnový softvér (Tinkercad, BlocksCAD alebo OpenSCAD) na vašom počítači. | Otvorte digitálny dizajnový softvér (Tinkercad, BlocksCAD alebo OpenSCAD) na vašom počítači. | ||
Zoznámte sa s nástrojmi a funkciami softvéru nasledovaním poskytnutých návodov alebo sprievodcov. | Zoznámte sa s nástrojmi a funkciami softvéru nasledovaním poskytnutých návodov alebo sprievodcov. | ||
Experimentujte s tvorbou základných polygónov a manipuláciou s nimi, aby ste pochopili, ako vytvoriť váš 3D model | Experimentujte s tvorbou základných polygónov a manipuláciou s nimi, aby ste pochopili, ako vytvoriť váš 3D model. | ||
<h3>Brainstorming:</h3> | <h3>Brainstorming:</h3> | ||
Zamyslite sa nad štruktúrou | Zamyslite sa nad štruktúrou polygónového valca a ako viaceré vrstvy otočených polygónov môžu vytvoriť zaujímavý dizajn. | ||
Nakreslite si niekoľko nápadov pre váš 3D model | Nakreslite si niekoľko nápadov pre váš 3D model, zvážte rôzne tvary polygónov - počet ich vrcholov, veľkosti a usporiadania. | ||
Zvážte, ako môžete použiť nástroje v softvéri na vytvorenie a otáčanie polygónov pre vytvorenie tvaru | Zvážte, ako môžete použiť nástroje v softvéri na vytvorenie a otáčanie polygónov pre vytvorenie tvaru valca. | ||
<h3>Návrh:</h3> | <h3>Návrh:</h3> | ||
Začnite vytvárať váš | Začnite vytvárať váš model v digitálnom dizajnovom softvéri. | ||
Začnite konštruovať jednu vrstvu polygónov usporiadaných v kruhovej forme okolo vertikálnej osi. | Začnite konštruovať jednu vrstvu polygónov usporiadaných v kruhovej forme okolo vertikálnej osi. | ||
Experimentujte s duplikáciou a otáčaním vrstvy pre vytvorenie ďalších úrovní | Experimentujte s duplikáciou a otáčaním vrstvy pre vytvorenie ďalších úrovní, pričom každá vrstva bude trochu otočená okolo vertikálnej osi, aby ste pridali hĺbku a rozmer. | ||
<h3>Doladenie:</h3> | <h3>Doladenie:</h3> | ||
Neustále prehodnocujte a doladzujte váš dizajn počas procesu, robte úpravy na zlepšenie symetrie a celkového vzhľadu. | Neustále prehodnocujte a doladzujte váš dizajn počas procesu, robte úpravy na zlepšenie symetrie a celkového vzhľadu. | ||
Dbajte na hrúbku stien | Dbajte na hrúbku stien objektu a medzery medzi vrstvami, aby ste dosiahli vyvážený a vizuálne atraktívny dizajn. | ||
Experimentujte s rôznymi tvarmi polygónov a ich otáčaním, aby ste vytvorili zaujímavé vzory a textúry na povrchu | Experimentujte s rôznymi tvarmi polygónov a ich otáčaním, aby ste vytvorili zaujímavé vzory a textúry na povrchu. | ||
<h3>Zdieľanie:</h3> | <h3>Zdieľanie:</h3> | ||
Keď ste spokojní s vaším 3D modelom | Keď ste spokojní s vaším 3D modelom, uložte svoju prácu a zdieľajte ju s vašimi spolužiakmi alebo učiteľom pre spätnú väzbu. | ||
Premýšľajte o vašom dizajnovom procese a zvážte, ako ste aplikovali matematické a geometrické koncepty pri tvorbe | Premýšľajte o vašom dizajnovom procese a zvážte, ako ste aplikovali matematické a geometrické koncepty pri tvorbe. | ||
Diskutujte o vašej inšpirácii a umeleckých voľbách s ostatnými a buďte otvorení pre prijatie návrhov na zlepšenie. | Diskutujte o vašej inšpirácii a umeleckých voľbách s ostatnými a buďte otvorení pre prijatie návrhov na zlepšenie. | ||
<h3>Prezentovanie:</h3> | <h3>Prezentovanie:</h3> | ||
Prezentujte váš dokončený 3D model | Prezentujte váš dokončený 3D model pred triedou, vysvetlite váš dizajnový koncept a techniky, ktoré ste použili na jeho vytvorenie. | ||
Predstavte | Predstavte symetriu, vzory a textúry vášho modelu, zdôraznite jeho vizuálnu príťažlivosť a umeleckú hodnotu. | ||
Buďte hrdí na svoje dielo a oslavujte rozmanitosť dizajnov v triede. | Buďte hrdí na svoje dielo a oslavujte rozmanitosť dizajnov v triede. | ||
<h3>Zdroje modelov:</h3> | <h3>Zdroje modelov:</h3> | ||
[https://www.tinkercad.com/codeblocks/6pbgHDfcL53?sharecode=ZDktAtHZHNf2nlN-u9mLfCg8SbFR-ra6MDNSEScVYM8 Tinkercad]<br> | |||
[https://www.blockscad3d.com/community/projects/1747212 BlocksCAD]<br> | |||
[https://github.com/Achinys-out/ParametricAndGenerativeDesign/blob/main/OpenSCAD/twist_cylinder.scad OpenSCAD]<br> |
Verzia z 22:15, 7. apríl 2024
Valec z polygónov
V tejto aktivite sa naučíte, ako navrhnúť a vytvoriť 3D valec s polygónmi pomocou digitálneho dizajnového softvéru ako je Tinkercad, BlocksCAD alebo OpenSCAD. Preskúmate matematické a geometrické koncepty na konštrukciu vázy s viacerými vrstvami otočených polygónov, čím vytvoríte vizuálne atraktívny dizajn.
Potrebné materiály:
- počítač s prístupom na internet
- softvér Tinkercad, Blockscad alebo OpenSCAD
- sčebné materiály (návody, videá, atď.)
Inštrukcie:
Skúmanie:
Otvorte digitálny dizajnový softvér (Tinkercad, BlocksCAD alebo OpenSCAD) na vašom počítači. Zoznámte sa s nástrojmi a funkciami softvéru nasledovaním poskytnutých návodov alebo sprievodcov. Experimentujte s tvorbou základných polygónov a manipuláciou s nimi, aby ste pochopili, ako vytvoriť váš 3D model.
Brainstorming:
Zamyslite sa nad štruktúrou polygónového valca a ako viaceré vrstvy otočených polygónov môžu vytvoriť zaujímavý dizajn. Nakreslite si niekoľko nápadov pre váš 3D model, zvážte rôzne tvary polygónov - počet ich vrcholov, veľkosti a usporiadania. Zvážte, ako môžete použiť nástroje v softvéri na vytvorenie a otáčanie polygónov pre vytvorenie tvaru valca.
Návrh:
Začnite vytvárať váš model v digitálnom dizajnovom softvéri. Začnite konštruovať jednu vrstvu polygónov usporiadaných v kruhovej forme okolo vertikálnej osi. Experimentujte s duplikáciou a otáčaním vrstvy pre vytvorenie ďalších úrovní, pričom každá vrstva bude trochu otočená okolo vertikálnej osi, aby ste pridali hĺbku a rozmer.
Doladenie:
Neustále prehodnocujte a doladzujte váš dizajn počas procesu, robte úpravy na zlepšenie symetrie a celkového vzhľadu. Dbajte na hrúbku stien objektu a medzery medzi vrstvami, aby ste dosiahli vyvážený a vizuálne atraktívny dizajn. Experimentujte s rôznymi tvarmi polygónov a ich otáčaním, aby ste vytvorili zaujímavé vzory a textúry na povrchu.
Zdieľanie:
Keď ste spokojní s vaším 3D modelom, uložte svoju prácu a zdieľajte ju s vašimi spolužiakmi alebo učiteľom pre spätnú väzbu. Premýšľajte o vašom dizajnovom procese a zvážte, ako ste aplikovali matematické a geometrické koncepty pri tvorbe. Diskutujte o vašej inšpirácii a umeleckých voľbách s ostatnými a buďte otvorení pre prijatie návrhov na zlepšenie.
Prezentovanie:
Prezentujte váš dokončený 3D model pred triedou, vysvetlite váš dizajnový koncept a techniky, ktoré ste použili na jeho vytvorenie. Predstavte symetriu, vzory a textúry vášho modelu, zdôraznite jeho vizuálnu príťažlivosť a umeleckú hodnotu. Buďte hrdí na svoje dielo a oslavujte rozmanitosť dizajnov v triede.