Zbierka - Rekurzívne kocky: Rozdiel medzi revíziami

Zo stránky Parametrické a Generatívne 3D modelovanie
Bez shrnutí editace
Bez shrnutí editace
Riadok 1: Riadok 1:
<h1>'''Valec z polygónov'''</h1>
V tejto aktivite sa naučíte ako funguje rekurzia a pomocou nej si vytvoriť špecifický objekt, ktorým si vizualizujete rekurziu. Uvedený model je založený ne rekurzii, ktorá vždy potrebuje zastaviť, takže treba prísť na to ako.
<h2>'''Potrebné materiály:'''</h2>
*počítač s prístupom na internet
*softvér Blockscad alebo OpenSCAD
*sčebné materiály (návody, videá, atď.)
<h2>'''Inštrukcie:'''</h2>
Skúmanie:
Pred začatím tvorby 3D modelu pomocou rekurzie si preštudujeme čo je rekurzia a ako sa používa v matematike a programovaní. Tiež preskúmame koncept tvorby daného modelu pomocou postupného rekurzívneho pridávania menších kociek.
Brainstorming:
Spoločne diskutujeme o rôznych spôsoboch, ako rekurzívne zložiť kocky na seba. Sústreďujeme sa na identifikáciu optimálnych parametrov, ako aj na možné vylepšenia procesu.
Návrh:
Navrhujeme algoritmus rekurzívnej funkcie na tvorbu akoby pyramídy z kociek. Plánujeme, ako rozdeliť tento proces do jednotlivých krokov a identifikujeme, aké kocky budeme potrebovať na začatie.
Doladenie:
Testujeme rekurzívnu funkciu s rôznymi parametrami a počiatočnými podmienkami. Snažíme sa optimalizovať algoritmus na zlepšenie efektivity a presnosti.
Zdieľanie:
Zdieľame náš postup a algoritmus s ostatnými študentmi a diskutujeme o ich skúsenostiach a úspechoch. Spoločne hľadáme riešenia problémov a vylepšení.
Prezentovanie:
Predstavujeme hotový 3D model vytvorený z kociek pomocou rekurzívneho procesu. Vysvetlíme náš algoritmus a jeho fungovanie prostredníctvom prezentácie alebo demonštrácie. Poskytneme priestor na otázky a diskusiu.
<h3>Zdroje modelov:</h3>  
<h3>Zdroje modelov:</h3>  
*[https://github.com/Achinys-out/ParametricAndGenerativeDesign/blob/main/OpenSCAD/recursive_cubes.scad OpenSCAD]
*[https://github.com/Achinys-out/ParametricAndGenerativeDesign/blob/main/OpenSCAD/recursive_cubes.scad OpenSCAD]
*[https://www.blockscad3d.com/community/projects/1756459 BlocksCAD]
*[https://www.blockscad3d.com/community/projects/1756459 BlocksCAD]

Verzia z 22:02, 7. apríl 2024

Valec z polygónov

V tejto aktivite sa naučíte ako funguje rekurzia a pomocou nej si vytvoriť špecifický objekt, ktorým si vizualizujete rekurziu. Uvedený model je založený ne rekurzii, ktorá vždy potrebuje zastaviť, takže treba prísť na to ako.

Potrebné materiály:

  • počítač s prístupom na internet
  • softvér Blockscad alebo OpenSCAD
  • sčebné materiály (návody, videá, atď.)

Inštrukcie:

Skúmanie: Pred začatím tvorby 3D modelu pomocou rekurzie si preštudujeme čo je rekurzia a ako sa používa v matematike a programovaní. Tiež preskúmame koncept tvorby daného modelu pomocou postupného rekurzívneho pridávania menších kociek.

Brainstorming: Spoločne diskutujeme o rôznych spôsoboch, ako rekurzívne zložiť kocky na seba. Sústreďujeme sa na identifikáciu optimálnych parametrov, ako aj na možné vylepšenia procesu.

Návrh: Navrhujeme algoritmus rekurzívnej funkcie na tvorbu akoby pyramídy z kociek. Plánujeme, ako rozdeliť tento proces do jednotlivých krokov a identifikujeme, aké kocky budeme potrebovať na začatie.

Doladenie: Testujeme rekurzívnu funkciu s rôznymi parametrami a počiatočnými podmienkami. Snažíme sa optimalizovať algoritmus na zlepšenie efektivity a presnosti.

Zdieľanie: Zdieľame náš postup a algoritmus s ostatnými študentmi a diskutujeme o ich skúsenostiach a úspechoch. Spoločne hľadáme riešenia problémov a vylepšení.

Prezentovanie: Predstavujeme hotový 3D model vytvorený z kociek pomocou rekurzívneho procesu. Vysvetlíme náš algoritmus a jeho fungovanie prostredníctvom prezentácie alebo demonštrácie. Poskytneme priestor na otázky a diskusiu.


Zdroje modelov: