Zbierka - Mandala: Rozdiel medzi revíziami

Zo stránky Parametrické a Generatívne 3D modelovanie
Bez shrnutí editace
Bez shrnutí editace
Riadok 44: Riadok 44:
*[https://www.tinkercad.com/codeblocks/bOJtAez45hy-mandala?sharecode=z7wq8q9FR301pDFNs6V6VAx4qqgOpgU23CiGCpliEuA Tinkercad]
*[https://www.tinkercad.com/codeblocks/bOJtAez45hy-mandala?sharecode=z7wq8q9FR301pDFNs6V6VAx4qqgOpgU23CiGCpliEuA Tinkercad]
*[https://github.com/Achinys-out/ParametricAndGenerativeDesign/blob/main/OpenSCAD/mandala.scad OpenSCAD]
*[https://github.com/Achinys-out/ParametricAndGenerativeDesign/blob/main/OpenSCAD/mandala.scad OpenSCAD]
*[https://github.com/Achinys-out/ParametricAndGenerativeDesign/blob/main/OpenJSCAD OpenJSCAD(missing)]
*[https://www.blockscad3d.com/community/projects/1747276 BlocksCAD]
*[https://www.blockscad3d.com/community/projects/1747276 BlocksCAD]

Verzia z 23:05, 17. marec 2024

Mandala


V tejto aktivite sa naučíte navrhovať a vytvárať 3D modely mandál pomocou digitálneho dizajnového softvéru ako je Tinkercad, BlocksCAD alebo OpenSCAD. Budete skúmať matematické a geometrické koncepty prítomné v mandalách a aplikovať ich pomocou programovania vytváraním komplexných a symetrických vzorov.

Potrebné materiály


  • počítač s prístupom na internet
  • softvér Tinkercad, BlocksCAD alebo OpenSCAD
  • učebné materiály (návody, videá, atď.)

Inštrukcie


Skúmanie:

Otvorte digitálny dizajnový softvér (Tinkercad, Blockscad alebo OpenSCAD) na vašom počítači. Skúmajte matematické a geometrické koncepty, ako sú symetria, fraktály, kruhové vzory a ďalšie, ktoré sú prítomné v mandalách. Premýšľajte o spôsoboch, akými by ste mohli použiť tieto koncepty pri navrhovaní a programovaní svojej vlastnej 3D mandaly.

Brainstorming:

Premýšľajte o matematických vzťahoch a geometrických tvaroch, ktoré môžete použiť vo vašej 3D mandale, ako sú kruhy, trojuholníky, štvorce a ich kombinácie. Skicujte niektoré nápady na svoju 3D mandalu, pričom zvážte, ako môžete použiť matematické a geometrické princípy na vytvorenie zaujímavých a symetrických vzorov.

Návrh a Programovanie:

Začnite vytvárať vašu 3D mandalu v digitálnom dizajnovom softvéri. Použite programovanie (ak je to možné v zvolenom softvéri) na vytvorenie komplexných a symetrických vzorov, napríklad pomocou cyklov a podmienok. Experimentujte s použitím matematických vzorcov a algoritmov na generovanie vzorov a textúr vo vašej mandale.

Doladenie:

Neustále prehodnocujte a doladzujte váš dizajn počas procesu, robte úpravy na zlepšenie symetrie a celkového vzhľadu. Skúste použiť matematické princípy, akými sú proporcie a vzťahy, na upravenie veľkostí a pozícií jednotlivých prvkov v mandale. Experimentujte s farebnými schémami a textúrami, ktoré môžu dodatočne zdôrazniť geometrické vzory vo vašej 3D mandale.

Zdieľanie:

Keď ste spokojní s vaším 3D modelom mandál, uložte svoju prácu a zdieľajte ju s vašimi spolužiakmi alebo učiteľom pre spätnú väzbu. Vysvetlite matematické a geometrické koncepty, ktoré ste aplikovali vo vašej mandale, a diskutujte o ich význame a využití. Otvorene prijímajte komentáre a návrhy od ostatných študentov na zlepšenie vášho dizajnu.

Prezentovanie:

Prezentujte váš dokončený 3D model mandál pred triedou, vysvetlite vaše rozhodnutia a techniky, ktoré ste použili na dosiahnutie vašej konečnej podoby mandaly. Zdôraznite matematické a geometrické prvky vo vašom dizajne a diskutujte o ich vplyve na celkový vzhľad a symetriu vašej mandaly. Prezentujte svoj proces návrhu a zdôraznite význam matematických a geometrických konceptov v umeleckom tvorivom procese.

Záver:

Gratulujeme k dokončeniu vášho 3D modelu mandál! Použitím matematických a geometrických princípov, ako aj programovacích techník, ste vytvorili unikátne a esteticky príťažlivé umelecké dielo. Pokračujte v preskúmaní a experimentovaní s matematickými konceptmi vo vašich návrhoch a buďte otvorení pre ďalšie tvorivé výzvy.

Zdroje modelov: