Inštrukcie - Parametrická skrutka: Rozdiel medzi revíziami

Zo stránky Parametrické a Generatívne 3D modelovanie
Bez shrnutí editace
Bez shrnutí editace
 
Riadok 18: Riadok 18:
*Naučiť sa vytvárať technickejšie modely pomocou doposiaľ získaných poznatkov.
*Naučiť sa vytvárať technickejšie modely pomocou doposiaľ získaných poznatkov.
*Precvičiť si prácu s funkciami a parametrizáciu objektov.
*Precvičiť si prácu s funkciami a parametrizáciu objektov.
*Precvičiť si CSG operácia na technickejčom modeli.
*Precvičiť si CSG operácia na technickejšom modeli.
*Ukážka viacerých možných implementácií jedného modelu.
*Ukážka viacerých možných implementácií jedného modelu.



Aktuálna revízia z 21:41, 3. jún 2024

Stručné definície a linky ku konceptom obsahujúce teóriu nájdete na odkaze Teória.
Odkaz na stiahnutie všeobecného hodnotiaceho hárku, ktorý môžete využiť na ohodnotenie študentov: hodnotiaci hárok

Odkaz na hárok

obrázok modelu skrutky
Trvanie:
1.5 hod
Náročnosť:
pokročilý
Zručnosti:
transformácie, cykly, CSG operácie, funkcie
Nástroje:
BlocksCAD alebo OpenSCAD

Ciele

  • Naučiť sa vytvárať technickejšie modely pomocou doposiaľ získaných poznatkov.
  • Precvičiť si prácu s funkciami a parametrizáciu objektov.
  • Precvičiť si CSG operácia na technickejšom modeli.
  • Ukážka viacerých možných implementácií jedného modelu.

Metodika

Zapojenie (Engage):
Hodinu môžete začať s rozpravou o tom ako sa všade využívajú skrutky, matky, klince a podobne. Porozprávajte o tom ako si vieme aj takéto užitočné veci namodelovať a využiť v reálnom živote - napríklad keď sa vám pokazí nejaký držiak, alebo si chcete vytvoriť nový kvetináč či zarážku do dverí. Rovnako využiteľné môžu byť tieto skrutky.

Skúmanie (Explore):
Dajte študentom do pozornosti 3D model skrutky v pracovno hárku a nechajte ich pouvažovať o tom z ktorých častí sa skladá. Predstavte úlohu a povedzzte že by ste chceli aby sa dal z ich implementácie vyvoriť skrutku alebo aj klinec, že by ste chceli aby bol dlhší či tenší, aby mal širokú hlavičku alebo tenkú hlavičku, aby mal krížový alebo hviedicový zárez v hlavičke.

Vysvetlenie (Explain):
Nechajte študentov nech diskutujú o tom ako sa to dá dosiahnuť a ako si rozložiť model do menšch problémov. Môžete ich smerovať na minulú úlohu, kde si implementovali funkcie pre každú časť modelu a prepoužívali ich.

Rozšírenie (Elaborate):
Keď študenti vytvorili nejaký základný model, navrhnite im ďalšie rozšírenie, napríklad nový zárez na hlavičke, alebo vrúbkovaný povrch hlavičky. uveďte Ďalšie parametre, ktoré by mohli implementovať, ako napríklad tvar hrotu - môže byť špicatý, tupý, alebo môže úplne chýbať.

Hodnotenie (Evaluate):
Zhodnoďte ako študenti pracovali a ako pochopili koncepty. Porozprávajte ako je táto parametrizácia a súvislosti medzi jednotlivými parametrami základ parametrického dizajnu.

Zhrňte dôležité zručnosti, ktoré študenti nadobudli počas hodiny:

  • Schopnosť parametrizovať si viaceré časti modelu.
  • Skladanie komplexného modelu z manších modelov.
  • Aplikácia vzťahov a závislostí medzi parametrami.
  • Potreba kontroly hraníc v ktorých sa môžu parametre pohybovať.