Inštrukcie - Rotovaný objekt: Rozdiel medzi revíziami

Zo stránky Parametrické a Generatívne 3D modelovanie
Bez shrnutí editace
Bez shrnutí editace
Riadok 22: Riadok 22:
<h3>'''Metodika'''</h3>
<h3>'''Metodika'''</h3>
'''Zapojenie (Engage):'''<br>
'''Zapojenie (Engage):'''<br>
Začnite hodinu o všetkom čo sa dá 3D tlačiarniami vytlačiť, prípadne ukážte nejaké vytlačené modely. Diskutujte s triedou o ich vzhľade a možných základných tvaroch. Predstavte 3D model obrazený v hárku.
Začnite hodinu o všetkom čo sa dá na 3D tlačiarniami vytlačiť, prípadne ukážte nejaké vytlačené modely. Diskutujte s triedou o vzhľade týchto modelov a o možných základných tvaroch, ktoré na to boli použité. Predstavte 3D model zobrazený v hárku.
<br><br>'''Skúmanie (Explore):'''<br>
<br><br>'''Skúmanie (Explore):'''<br>
Predstavte základné pojmy digitálneho modelovania: transformácie, cykly.
Predstavte základné pojmy digitálneho modelovania: transformácie, cykly.
Študenti sa oboznámia s používaním vybraného digitálneho dizajnového nástroja (Tinkercad, BlocksCAD, OpenSCAD) a jeho prostredím.
Ukážte študentom nástroje CAD a nechajte ich nech sa s nimi oboznámia. Ukážte im kde nájdu tieto transformácie a cykly a nechajte ich nech skúmajú ich použitie.
<br><br>'''Vysvetlenie (Explain):'''<br>
<br><br>'''Vysvetlenie (Explain):'''<br>
Poskytnite študentom ucelené vysvetlenie o procese tvorby 3D modelov a ich vlastnostiach.
Uveďte medi študentami diskusiu o tom ako sa dajú na tvorbu použiť tieto rotácie a cykly, prípadne im poskytnite podporu.
Ukážte študentom, ako vytvoriť rotovaný objekt na daných osiach pomocou vybraného nástroja a vysvetlite základné princípy rotácie.
<br><br>'''Rozšírenie (Elaborate):'''<br>
<br><br>'''Rozšírenie (Elaborate):'''<br>
Zorganizujte skupinovú prácu, kde študenti budú vytvárať vlastné rotované objekty na základe zadaných kritérií.
Zorganizujte skupinovú prácu, kde študenti budú vytvárať vlastné rotované objekty na základe zadaných kritérií.
Poskytnite študentom možnosť experimentovať s rôznymi transformáciami, základnými modelmi a vytvárať tak rôznorodé 3D modely.
Poskytnite študentom možnosť experimentovať s rôznymi transformáciami, základnými modelmi a vytvárať tak rôznorodé 3D modely.
<br><br>'''Hodnotenie (Evaluate):'''<br>
<br><br>'''Hodnotenie (Evaluate):'''<br>
Zhodnoďte ako študenti pracovali a pochopili koncepty transformácií a cyklov.
<br><br>
Zhrňte dôležité zručnosti, ktoré študenti nadobudli počas hodiny:
Zhrňte dôležité zručnosti, ktoré študenti nadobudli počas hodiny:
*Schopnosť vytvárať 3D modely pomocou digitálnych dizajnových nástrojov.
*Schopnosť vytvárať 3D modely pomocou digitálnych dizajnových nástrojov.
*Porozumenie základným konceptom modelovania, ako sú transformácie a cykly.
*Porozumenie základným konceptom modelovania, ako sú transformácie a cykly.
*Schopnosť vytvárať rotované objekty na daných osiach.
*Schopnosť vytvárať rotované objekty na daných osiach.

Verzia z 04:00, 9. máj 2024

Stručné definície a linky ku konceptom obsahujúce teóriu nájdete na odkaze Teória.
Odkaz na stiahnutie všeobecného hodnotiaceho hárku, ktorý môžete využiť na ohodnotenie študentov: hodnotiaci hárok

Odkaz na hárok

obrázok modelu rotovaného objektu
Trvanie:
30 min
Náročnosť:
ľahký
Zručnosti:
transformácie, cykly

Ciele

  • Naučiť sa vytvárať jednoduch 3D modely pomocou digitálnych dizajnových nástrojov.
  • Obonámiť sa s konceptami modelovania, ako sú transformácie a cykly.
  • Naučiť sa vytvárať rotované objekty na daných osiach.

Metodika

Zapojenie (Engage):
Začnite hodinu o všetkom čo sa dá na 3D tlačiarniami vytlačiť, prípadne ukážte nejaké vytlačené modely. Diskutujte s triedou o vzhľade týchto modelov a o možných základných tvaroch, ktoré na to boli použité. Predstavte 3D model zobrazený v hárku.

Skúmanie (Explore):
Predstavte základné pojmy digitálneho modelovania: transformácie, cykly. Ukážte študentom nástroje CAD a nechajte ich nech sa s nimi oboznámia. Ukážte im kde nájdu tieto transformácie a cykly a nechajte ich nech skúmajú ich použitie.

Vysvetlenie (Explain):
Uveďte medi študentami diskusiu o tom ako sa dajú na tvorbu použiť tieto rotácie a cykly, prípadne im poskytnite podporu.

Rozšírenie (Elaborate):
Zorganizujte skupinovú prácu, kde študenti budú vytvárať vlastné rotované objekty na základe zadaných kritérií. Poskytnite študentom možnosť experimentovať s rôznymi transformáciami, základnými modelmi a vytvárať tak rôznorodé 3D modely.

Hodnotenie (Evaluate):
Zhodnoďte ako študenti pracovali a pochopili koncepty transformácií a cyklov.

Zhrňte dôležité zručnosti, ktoré študenti nadobudli počas hodiny:

  • Schopnosť vytvárať 3D modely pomocou digitálnych dizajnových nástrojov.
  • Porozumenie základným konceptom modelovania, ako sú transformácie a cykly.
  • Schopnosť vytvárať rotované objekty na daných osiach.