Inštrukcie - Točené schody: Rozdiel medzi revíziami
(Vytvorená stránka „Stručné definície a linky ku konceptom obsahujúce teóriu nájdete na odkaze [https://kempelen.dai.fmph.uniba.sk/design/index.php/Te%C3%B3ria Teória].<br> Odkaz na stiahnutie všeobecného hodnotiaceho hárku, ktorý môžete využiť na ohodnotenie študentov: hodnotiaci hárok<br> <h3>'''Odkaz na hárok'''</h3> {{ Odkaz_harok |difficulty_class=easy |image_name=Twisted_stairs |alt=obrázok modelu točených schodov |…“) |
Bez shrnutí editace |
||
Riadok 16: | Riadok 16: | ||
<h3>'''Ciele'''</h3> | <h3>'''Ciele'''</h3> | ||
*Oboznámenie s konceptami CSG modelovania, ako sú | *Oboznámenie s konceptami CSG modelovania, ako sú rozdiel alebo zjednotenie. | ||
*Naučenie vyvárať komplexnejšie objekty. | *Naučenie vyvárať komplexnejšie objekty. | ||
Verzia z 03:30, 9. máj 2024
Stručné definície a linky ku konceptom obsahujúce teóriu nájdete na odkaze Teória.
Odkaz na stiahnutie všeobecného hodnotiaceho hárku, ktorý môžete využiť na ohodnotenie študentov: hodnotiaci hárok
Odkaz na hárok
Ciele
- Oboznámenie s konceptami CSG modelovania, ako sú rozdiel alebo zjednotenie.
- Naučenie vyvárať komplexnejšie objekty.
Metodika
Zapojenie (Engage):
Začnite hodinu s ukážkami špirálových objektov ako je napríklad DNA, alebo aj očené schody, porozprávajte, že aj takto zložité objekty si vieme dokonca aj technicky presnejšie namodelovať s CAD softvérom.
Skúmanie (Explore):
Predstavte základné pojmy, ktoré bude potrebné využiť: transformácie, cykly, CSG operácie (union, difference, intersection).
Nechajte študentov nech sa oboznámia s týmito CSG operáciami pomocou kombinácie viacerých objektov s nimi. Navrhnite študentom nech si model načrtnú alebo rozložia na základné časti, z ktorých bude pozostávať.
Vysvetlenie (Explain):
Poskytnite študentom ucelené vysvetlenie o tom ako funguje CSG modelovanie a že je bežným - základným princípom modelovania v CAD systémoch.
Ukážte študentom, ako spojiť objekty pomocou zjednotenia, alebo ako napírklad odčítať jeden objekt od druhého pomocou rodielu.
Rozšírenie (Elaborate):
Zorganizujte samostatnú alebo skupinovú prácu, kde študenti budú vytvárať vlastné špirálovité objekty - môžu schody, môžu niečo iné, podstatné je aby pri tom využívali cykly a najmä CSG operácie.
Poskytnite študentom možnosť experimentovať s rôznymi transformáciami či CSG operáciami.
Hodnotenie (Evaluate):
Zhrňte dôležité koncepty, ktoré študenti nadobudli počas hodiny:
- Schopnosť vytvárať modely pomocou skladania viacerých cyklov a CSG operácií.
- Porozumenie tomu ako súvisia CSG operácie s množinovými operáciami a ako fungujú.
- Poroumenie potreby správneho navrhnutia objektu pred tvorbou.