Blender Python API: Rozdiel medzi revíziami

Zo stránky Parametrické a Generatívne 3D modelovanie
Bez shrnutí editace
Bez shrnutí editace
 
(2 medziľahlé úpravy od rovnakého používateľa nie sú zobrazené.)
Riadok 18: Riadok 18:
**vytváranie vlastných nástrojov a rozšírení pre Blender
**vytváranie vlastných nástrojov a rozšírení pre Blender
<br>
<br>
Python s Blenderom je silný nástroj pre tvorcov 3D obsahu, ktorý umožňuje automatizáciu a prispôsobenie Blenderu podľa potrieb.
Python s Blenderom je silný nástroj pre tvorcov 3D obsahu, ktorý umožňuje automatizáciu a prispôsobenie 3D modelovania podľa potrieb.
 
<br><br>
 
'''Zdroje:'''<br>
[https://docs.blender.org/api/current/info_advanced_blender_as_bpy.html Dokumentácia - Blender as Python Module]<br>
[https://docs.blender.org/api/current/index.html Dokumentácia - Blender Python API]<br>
[https://docs.blender.org/api/current/index.html Dokumentácia - Blender Python API]<br>

Aktuálna revízia z 15:20, 3. máj 2024

Použitie Pythonu s Blenderom je silná kombinácia, ktorá umožňuje automatizáciu a rozšírenie funkcionality Blendera pomocou skriptovania. Tu je stručný prehľad o použití Pythonu s Blenderom:

Python API v Blenderi: Blender poskytuje rozsiahle API (Application Programming Interface), ktoré umožňuje interakciu so všetkými aspektmi Blendera, ako sú scény, objekty, materiály, svetlá, kamery a animácie. Toto API je založené na jazyku Python a umožňuje programátorom vytvárať vlastné skripty a rozšírenia pre Blender.

  • Príklady použitia: Python API v Blenderi môže byť využité na rôzne účely, ako napríklad: automatizácia opakujúcich sa úloh, vytváranie a manipulácia s objektami či ich generovanie alebo modifikácia. Vieme tak vytvárať aj veľmi komplexné objekty či napríklad implementovať parametrický a generatívny dizajn s určitou mierou automatizácie.
  • Príklad kódu: Ukážme si jednoduchý príklad kódu v Pythoni, ktorý vytvorí nový kockový objekt v scéne Blendera:
import bpy

# Vytvorenie nového objektu typu kocka na pozícii [0,0,0]
bpy.ops.mesh.primitive_cube_add(location=(0, 0, 0))

Tento kód importuje modul bpy (Blender Python) a potom používa metódu primitive_cube_add() na vytvorenie nového kockového objektu v scéne.

  • Iné použitia: Okrem tvorby a manipulácie s objektami môže Python API v Blenderi byť použité aj na:
    • nastavenie materiálov a textúr
    • riadenie renderovania a exportovania scény
    • vytváranie vlastných nástrojov a rozšírení pre Blender


Python s Blenderom je silný nástroj pre tvorcov 3D obsahu, ktorý umožňuje automatizáciu a prispôsobenie 3D modelovania podľa potrieb.

Zdroje:
Dokumentácia - Blender as Python Module
Dokumentácia - Blender Python API