Inštrukcie - Kochova kocka iteratívne: Rozdiel medzi revíziami
Bez shrnutí editace |
Bez shrnutí editace |
||
Riadok 33: | Riadok 33: | ||
Zhodnoďte ako študenti pracovali a ako pochopili koncepty. Porozprávajte ako je dôležité optimalizovať si v programovaní funkcie, inak v našom prípade môže tvorba takýchto ložitých modelov trvať veľmi dlho. | Zhodnoďte ako študenti pracovali a ako pochopili koncepty. Porozprávajte ako je dôležité optimalizovať si v programovaní funkcie, inak v našom prípade môže tvorba takýchto ložitých modelov trvať veľmi dlho. | ||
<br><br> | <br><br> | ||
Zhrňte dôležité zručnosti, ktoré študenti nadobudli počas hodiny: | Zhrňte dôležité informácie a zručnosti, ktoré študenti nadobudli počas hodiny: | ||
*Kombinovanie cyklov. | *Kombinovanie cyklov. | ||
*Skladanie komplexného modelu bežne implementovaného rekurziou iba pomocou cyklov. | *Skladanie komplexného modelu bežne implementovaného rekurziou iba pomocou cyklov. | ||
*Potreba optimalizácie programu. | *Potreba optimalizácie programu. |
Aktuálna revízia z 04:34, 9. máj 2024
Stručné definície a linky ku konceptom obsahujúce teóriu nájdete na odkaze Teória.
Odkaz na stiahnutie všeobecného hodnotiaceho hárku, ktorý môžete využiť na ohodnotenie študentov: hodnotiaci hárok
Odkaz na hárok
Ciele
- Naučiť sa vytvárať zložité iterácie.
- Predstaviť si úvod do rekurzie - zjednodušenie takto zložitých procesov.
- Predstaviť si koncept fraktálov a ako v nich funguje iterovanie.
- Poukázať na dôležitosť optimalizácie riešenia.
Metodika
Zapojenie (Engage):
Hodinu začnite rozpravou o fraktáloch - zložitých objektoch vyskytujúcich sa všade v prírode, ktoré vieme popísať matematickými funkciami, no sú veľmi zložité. Povedzte ako si takýto objekt budeme vytvárať v tejto úlohe, no namiesto bežne používanej rekurie si ho vytvoríme pomocou cyklov. Zdôraznite, že bude potrebné riešenie navrhnúť odladené, inak môže byť veľmi nepraktické - program môže dlho trvať alebo aj spadnúť.
Skúmanie (Explore):
Dajte študentom do pozornosti 3D model kochovej kocky a pvedte im nech prozmýšľajú ako sa vytvára. Môžete ich naviesť na CSG operácie.
Vysvetlenie (Explain):
Nechajte študentov nech diskutujú o tom ako sa dá takto zložitý objekt vytvoriť, hodnoďte ich úvahy, prípadne ich nasmerujte a nechajte ich pracovať.
Rozšírenie (Elaborate):
Keď študenti vytvorili nejaký základný model, navrhnite im ďalšie rozšírenie. Príkladom môže byť úprava počtu iterácií, zmena posunov či použitie iných základných objektov.
Hodnotenie (Evaluate):
Zhodnoďte ako študenti pracovali a ako pochopili koncepty. Porozprávajte ako je dôležité optimalizovať si v programovaní funkcie, inak v našom prípade môže tvorba takýchto ložitých modelov trvať veľmi dlho.
Zhrňte dôležité informácie a zručnosti, ktoré študenti nadobudli počas hodiny:
- Kombinovanie cyklov.
- Skladanie komplexného modelu bežne implementovaného rekurziou iba pomocou cyklov.
- Potreba optimalizácie programu.