Inštrukcie - Valec z polygónov: Rozdiel medzi revíziami

Zo stránky Parametrické a Generatívne 3D modelovanie
(Vytvorená stránka „Stručné definície a linky ku konceptom obsahujúce teóriu nájdete na odkaze [https://kempelen.dai.fmph.uniba.sk/design/index.php/Te%C3%B3ria Teória].<br> Odkaz na stiahnutie všeobecného hodnotiaceho hárku, ktorý môžete využiť na ohodnotenie študentov: hodnotiaci hárok<br> <h3>'''Odkaz na hárok'''</h3> {{ Odkaz_harok |difficulty_class=easy |image_name=Twist_cylinder |alt=obrázok modelu rotovaného valca z…“)
 
Bez shrnutí editace
 
Riadok 16: Riadok 16:


<h3>'''Ciele'''</h3>
<h3>'''Ciele'''</h3>
*Študenti sa oboznámia s konceptmi modelovania, ako sú transformácie a cykly.
*Zopakovať si CSG operácie, cykly.
*Študenti sa naučia vytvárať kreatívny model mandaly.
*Naučiť sa vytvárať komplexnejšie objekty pomocou funkcií.
*Ukázať si preposielanie parametrov do funkcií.


<h3>'''Metodika'''</h3>
<h3>'''Metodika'''</h3>
'''Zapojenie (Engage):'''<br>
'''Zapojenie (Engage):'''<br>
Začnite hodinu rozprávaní o pekných a symetrických objektoch, spýtajte sa študentov či poznajú mandalu. Predstavte model, na ktorom budú študenti pracovať.
Hodinu začnite rozprávaní o tom, že programovanie si môžeme zjednodušovať, ak napríklad robíme niečo opakovane - nemusíme, stačí si na to vytvoriť funkciu. Týmto predstavte toto cvičenie a poukážte na 3D model v hárku.<br><br>
<br><br>'''Skúmanie (Explore):'''<br>
'''Skúmanie (Explore):'''<br>
Ak je to potrebné, predstavte základné pojmy modelovania, ktoré budeme využívať v tejto úlohe: transformácie, cykly.
Povedzte študentom nech si dôkladne prezrú poskytnutý model. Veďťe ich k tomu aby si všimli opakovania v danom modeli a skúste ich smerovať nech si ho rozvrhnú do jednolivých častí.
Nechajte študentom priestor nech sa oboznámia s používaním vybraného digitálneho dizajnového nástroja a s novými pojmami.
<br><br>'''Vysvetlenie (Explain):'''<br>
<br><br>'''Vysvetlenie (Explain):'''<br>
Poskytnite študentom priestor na debatu o tom ako vytvárajú mandaly, smerujte konverzáciu na cykly, prepočítanie rotácie, posun jednotlivých kruhov.
Poskytnite študentom priestor na debatu k funkciám a tvorbe valca, smerujte konverzáciu na funkcie, parametre a CSG operácie, všetko toto totiž treba pri tvorbe modelu.
Poukážte časť s rotáciami v materiáloch.
<br><br>'''Rozšírenie (Elaborate):'''<br>
<br><br>'''Rozšírenie (Elaborate):'''<br>
Zorganizujte skupinovú prácu, kde študenti budú ďalej vytvárať vlastné objekty mandaly.
Zorganizujte skupinovú prácu, kde študenti budú ďalej vytvárať vlastné objekty valca.
Poskytnite študentom možnosť experimentovať s rôznymi transformáciami, inými základnými modelmi a vytvárať tak rôznorodé 3D modely mandál. Navrhnite im napríklad viac úrovní mandaly (viac mandál na sebe).
Navrhnite študentom nech použijú rôzne úrovne polygónov, rôzne transformácie a tak pomocou implementácie ďalších zmien môžu trénovať svoje zručnosti.
<br><br>'''Hodnotenie (Evaluate):'''<br>
<br><br>'''Hodnotenie (Evaluate):'''<br>
Umožnite študentom prezentovať svoje novozískané poznatky o symetrii, o kráse tvorby takýchto modelov, o využitých cykloch a rotáciach.
Umožnite študentom prezentovať svoje novozískané poznatky o funkciách a parametroch ostatným študentom. Veďte ich nech si navzájom vysvetlia ako funguje predávanie parametrov do funkcií.
<br><br>
<br><br>
Stručne zhrňte dôležité koncepcie, ktoré študenti nadobudli počas hodiny:
Stručne zhrňte dôležité koncepcie, ktoré študenti nadobudli počas hodiny:
*Schopnosť vytvárať 3D modely pomocou digitálnych dizajnových nástrojov.
*Schopnosť rozložiť model do viacerých menších častí pomocou funkcií.
*Porozumenie základným konceptom modelovania, ako sú transformácie a cykly.
*Parametrizovanie objektov a následné zmeny celkového dizajnu.
*Schopnosť vytvárať vytvárať symetrické a zaujímavé objekty.
*Schopnosť vytvárať vytvárať komplexné objekty z jednoduchých.
*Aplikácia CSG operácií aj na modely vrátené funkciami.

Aktuálna revízia z 04:11, 9. máj 2024

Stručné definície a linky ku konceptom obsahujúce teóriu nájdete na odkaze Teória.
Odkaz na stiahnutie všeobecného hodnotiaceho hárku, ktorý môžete využiť na ohodnotenie študentov: hodnotiaci hárok

Odkaz na hárok

obrázok modelu rotovaného valca z polygónov
Trvanie:
1 hod
Náročnosť:
ľahký
Zručnosti:
transformácie, cykly, CSG operácie, funkcie

Ciele

  • Zopakovať si CSG operácie, cykly.
  • Naučiť sa vytvárať komplexnejšie objekty pomocou funkcií.
  • Ukázať si preposielanie parametrov do funkcií.

Metodika

Zapojenie (Engage):
Hodinu začnite rozprávaní o tom, že programovanie si môžeme zjednodušovať, ak napríklad robíme niečo opakovane - nemusíme, stačí si na to vytvoriť funkciu. Týmto predstavte toto cvičenie a poukážte na 3D model v hárku.

Skúmanie (Explore):
Povedzte študentom nech si dôkladne prezrú poskytnutý model. Veďťe ich k tomu aby si všimli opakovania v danom modeli a skúste ich smerovať nech si ho rozvrhnú do jednolivých častí.

Vysvetlenie (Explain):
Poskytnite študentom priestor na debatu k funkciám a tvorbe valca, smerujte konverzáciu na funkcie, parametre a CSG operácie, všetko toto totiž treba pri tvorbe modelu.

Rozšírenie (Elaborate):
Zorganizujte skupinovú prácu, kde študenti budú ďalej vytvárať vlastné objekty valca. Navrhnite študentom nech použijú rôzne úrovne polygónov, rôzne transformácie a tak pomocou implementácie ďalších zmien môžu trénovať svoje zručnosti.

Hodnotenie (Evaluate):
Umožnite študentom prezentovať svoje novozískané poznatky o funkciách a parametroch ostatným študentom. Veďte ich nech si navzájom vysvetlia ako funguje predávanie parametrov do funkcií.

Stručne zhrňte dôležité koncepcie, ktoré študenti nadobudli počas hodiny:

  • Schopnosť rozložiť model do viacerých menších častí pomocou funkcií.
  • Parametrizovanie objektov a následné zmeny celkového dizajnu.
  • Schopnosť vytvárať vytvárať komplexné objekty z jednoduchých.
  • Aplikácia CSG operácií aj na modely vrátené funkciami.