Inštrukcie - Točené schody: Rozdiel medzi revíziami
Bez shrnutí editace |
Bez shrnutí editace |
||
Riadok 21: | Riadok 21: | ||
<h3>'''Metodika'''</h3> | <h3>'''Metodika'''</h3> | ||
'''Zapojenie (Engage):'''<br> | '''Zapojenie (Engage):'''<br> | ||
Začnite hodinu s ukážkami špirálových objektov ako je napríklad DNA, alebo | Začnite hodinu s ukážkami špirálových objektov ako je napríklad DNA, alebo točené schody, porozprávajte o tom, že aj takto zložité objekty si vieme namodelovať s CAD softvérom. Predstavte úlohu na tvorbu 3D modelu točených schodov. | ||
<br><br>'''Skúmanie (Explore):'''<br> | <br><br>'''Skúmanie (Explore):'''<br> | ||
Predstavte základné pojmy, ktoré bude potrebné využiť: transformácie, cykly, CSG operácie (union, difference, intersection) a nechajte študentov, nech zistia ako fungujú, prípadne ich nasmerujte. Navrhnite študentom nech si model načrtnú alebo rozložia na základné časti, z ktorých bude pozostávať. | Predstavte základné pojmy, ktoré bude potrebné využiť: transformácie, cykly, CSG operácie (union, difference, intersection) a nechajte študentov, nech zistia ako fungujú, prípadne ich nasmerujte. Navrhnite študentom nech si model načrtnú alebo rozložia na základné časti, z ktorých bude pozostávať. | ||
Riadok 27: | Riadok 27: | ||
Poskytnite študentom priestor na diskusiu o tom ako funguje CSG modelovanie v CAD systémoch, prípadne ich nasmerujte otázkami typu: "viete že/ako to súvisí s množinovými operáciami". Ak bude treba, poukážte na materiály v hárkoch. | Poskytnite študentom priestor na diskusiu o tom ako funguje CSG modelovanie v CAD systémoch, prípadne ich nasmerujte otázkami typu: "viete že/ako to súvisí s množinovými operáciami". Ak bude treba, poukážte na materiály v hárkoch. | ||
<br><br>'''Rozšírenie (Elaborate):'''<br> | <br><br>'''Rozšírenie (Elaborate):'''<br> | ||
Ak v predošlej fáze študentom niečo nebolo jasné, nasmerujte ich, navrhnite viac skúmania CSG operácií a rozšírenia modelu, ktorý vytvorili - napríklad vyššie schody či | Ak v predošlej fáze študentom niečo nebolo jasné, nasmerujte ich, navrhnite viac skúmania CSG operácií a rozšírenia modelu, ktorý vytvorili - napríklad vyššie schody či ozdobné zábradlie. | ||
<br><br>'''Hodnotenie (Evaluate):'''<br> | <br><br>'''Hodnotenie (Evaluate):'''<br> | ||
Umožnite študentom prezentovať svoje novozískané poznatky, nech si medzi sebou porozprávajú o použitých konceptoch CSG operácií, cyklov a transformácií. Zhodnoďte vytvorené modely študentov. | Umožnite študentom prezentovať svoje novozískané poznatky, nech si medzi sebou porozprávajú o použitých konceptoch CSG operácií, cyklov a transformácií. Zhodnoďte vytvorené modely študentov. |
Aktuálna revízia z 03:50, 9. máj 2024
Stručné definície a linky ku konceptom obsahujúce teóriu nájdete na odkaze Teória.
Odkaz na stiahnutie všeobecného hodnotiaceho hárku, ktorý môžete využiť na ohodnotenie študentov: hodnotiaci hárok
Odkaz na hárok
Ciele
- Oboznámenie s konceptami CSG modelovania, ako sú rozdiel alebo zjednotenie.
- Naučenie vyvárať komplexnejšie objekty.
Metodika
Zapojenie (Engage):
Začnite hodinu s ukážkami špirálových objektov ako je napríklad DNA, alebo točené schody, porozprávajte o tom, že aj takto zložité objekty si vieme namodelovať s CAD softvérom. Predstavte úlohu na tvorbu 3D modelu točených schodov.
Skúmanie (Explore):
Predstavte základné pojmy, ktoré bude potrebné využiť: transformácie, cykly, CSG operácie (union, difference, intersection) a nechajte študentov, nech zistia ako fungujú, prípadne ich nasmerujte. Navrhnite študentom nech si model načrtnú alebo rozložia na základné časti, z ktorých bude pozostávať.
Vysvetlenie (Explain):
Poskytnite študentom priestor na diskusiu o tom ako funguje CSG modelovanie v CAD systémoch, prípadne ich nasmerujte otázkami typu: "viete že/ako to súvisí s množinovými operáciami". Ak bude treba, poukážte na materiály v hárkoch.
Rozšírenie (Elaborate):
Ak v predošlej fáze študentom niečo nebolo jasné, nasmerujte ich, navrhnite viac skúmania CSG operácií a rozšírenia modelu, ktorý vytvorili - napríklad vyššie schody či ozdobné zábradlie.
Hodnotenie (Evaluate):
Umožnite študentom prezentovať svoje novozískané poznatky, nech si medzi sebou porozprávajú o použitých konceptoch CSG operácií, cyklov a transformácií. Zhodnoďte vytvorené modely študentov.
Zhrňte dôležité koncepty, ktoré študenti nadobudli počas hodiny:
- Schopnosť vytvárať modely pomocou skladania viacerých cyklov a CSG operácií.
- Porozumenie tomu ako súvisia CSG operácie s množinovými operáciami a ako fungujú.
- Poroumenie potreby správneho navrhnutia objektu pred tvorbou.