Inštrukcie - Točené schody: Rozdiel medzi revíziami

Zo stránky Parametrické a Generatívne 3D modelovanie
Bez shrnutí editace
Bez shrnutí editace
 
(Jedna medziľahlá úprava od rovnakého používateľa nie je zobrazená.)
Riadok 21: Riadok 21:
<h3>'''Metodika'''</h3>
<h3>'''Metodika'''</h3>
'''Zapojenie (Engage):'''<br>
'''Zapojenie (Engage):'''<br>
Začnite hodinu s ukážkami špirálových objektov ako je napríklad DNA, alebo aj očené schody, porozprávajte, že aj takto zložité objekty si vieme dokonca aj technicky presnejšie namodelovať s CAD softvérom.
Začnite hodinu s ukážkami špirálových objektov ako je napríklad DNA, alebo točené schody, porozprávajte o tom, že aj takto zložité objekty si vieme namodelovať s CAD softvérom. Predstavte úlohu na tvorbu 3D modelu točených schodov.
<br><br>'''Skúmanie (Explore):'''<br>
<br><br>'''Skúmanie (Explore):'''<br>
Predstavte základné pojmy, ktoré bude potrebné využiť: transformácie, cykly, CSG operácie (union, difference, intersection).
Predstavte základné pojmy, ktoré bude potrebné využiť: transformácie, cykly, CSG operácie (union, difference, intersection) a nechajte študentov, nech zistia ako fungujú, prípadne ich nasmerujte. Navrhnite študentom nech si model načrtnú alebo rozložia na základné časti, z ktorých bude pozostávať.
Nechajte študentov nech sa oboznámia s týmito CSG operáciami pomocou kombinácie viacerých objektov s nimi. Navrhnite študentom nech si model načrtnú alebo rozložia na základné časti, z ktorých bude pozostávať.
<br><br>'''Vysvetlenie (Explain):'''<br>
<br><br>'''Vysvetlenie (Explain):'''<br>
Poskytnite študentom ucelené vysvetlenie o tom ako funguje CSG modelovanie a že je bežným - základným princípom modelovania v CAD systémoch.
Poskytnite študentom priestor na diskusiu o tom ako funguje CSG modelovanie v CAD systémoch, prípadne ich nasmerujte  otázkami typu: "viete že/ako to súvisí s množinovými operáciami". Ak bude treba, poukážte na materiály v hárkoch.
Ukážte študentom, ako spojiť objekty pomocou zjednotenia, alebo ako napírklad odčítať jeden objekt od druhého pomocou rodielu.
<br><br>'''Rozšírenie (Elaborate):'''<br>
<br><br>'''Rozšírenie (Elaborate):'''<br>
Zorganizujte samostatnú alebo skupinovú prácu, kde študenti budú vytvárať vlastné špirálovité objekty - môžu schody, môžu niečo iné, podstatné je aby pri tom využívali cykly a najmä CSG operácie.
Ak v predošlej fáze študentom niečo nebolo jasné, nasmerujte ich, navrhnite viac skúmania CSG operácií a rozšírenia modelu, ktorý vytvorili - napríklad vyššie schody či ozdobné zábradlie.
Poskytnite študentom možnosť experimentovať s rôznymi transformáciami či CSG operáciami.
<br><br>'''Hodnotenie (Evaluate):'''<br>
<br><br>'''Hodnotenie (Evaluate):'''<br>
Umožnite študentom prezentovať svoje novozískané poznatky, nech si medzi sebou porozprávajú o použitých konceptoch CSG operácií, cyklov a transformácií. Zhodnoďte vytvorené modely študentov.
<br><br>
Zhrňte dôležité koncepty, ktoré študenti nadobudli počas hodiny:
Zhrňte dôležité koncepty, ktoré študenti nadobudli počas hodiny:
*Schopnosť vytvárať modely pomocou skladania viacerých cyklov a CSG operácií.
*Schopnosť vytvárať modely pomocou skladania viacerých cyklov a CSG operácií.
*Porozumenie tomu ako súvisia CSG operácie s množinovými operáciami a ako fungujú.
*Porozumenie tomu ako súvisia CSG operácie s množinovými operáciami a ako fungujú.
*Poroumenie potreby správneho navrhnutia objektu pred tvorbou.
*Poroumenie potreby správneho navrhnutia objektu pred tvorbou.

Aktuálna revízia z 03:50, 9. máj 2024

Stručné definície a linky ku konceptom obsahujúce teóriu nájdete na odkaze Teória.
Odkaz na stiahnutie všeobecného hodnotiaceho hárku, ktorý môžete využiť na ohodnotenie študentov: hodnotiaci hárok

Odkaz na hárok

obrázok modelu točených schodov
Trvanie:
1 hod
Náročnosť:
ľahký
Zručnosti:
transformácie, cykly, CSG operácie
Nástroje:
BlocksCAD alebo OpenSCAD

Ciele

  • Oboznámenie s konceptami CSG modelovania, ako sú rozdiel alebo zjednotenie.
  • Naučenie vyvárať komplexnejšie objekty.

Metodika

Zapojenie (Engage):
Začnite hodinu s ukážkami špirálových objektov ako je napríklad DNA, alebo točené schody, porozprávajte o tom, že aj takto zložité objekty si vieme namodelovať s CAD softvérom. Predstavte úlohu na tvorbu 3D modelu točených schodov.

Skúmanie (Explore):
Predstavte základné pojmy, ktoré bude potrebné využiť: transformácie, cykly, CSG operácie (union, difference, intersection) a nechajte študentov, nech zistia ako fungujú, prípadne ich nasmerujte. Navrhnite študentom nech si model načrtnú alebo rozložia na základné časti, z ktorých bude pozostávať.

Vysvetlenie (Explain):
Poskytnite študentom priestor na diskusiu o tom ako funguje CSG modelovanie v CAD systémoch, prípadne ich nasmerujte otázkami typu: "viete že/ako to súvisí s množinovými operáciami". Ak bude treba, poukážte na materiály v hárkoch.

Rozšírenie (Elaborate):
Ak v predošlej fáze študentom niečo nebolo jasné, nasmerujte ich, navrhnite viac skúmania CSG operácií a rozšírenia modelu, ktorý vytvorili - napríklad vyššie schody či ozdobné zábradlie.

Hodnotenie (Evaluate):
Umožnite študentom prezentovať svoje novozískané poznatky, nech si medzi sebou porozprávajú o použitých konceptoch CSG operácií, cyklov a transformácií. Zhodnoďte vytvorené modely študentov.

Zhrňte dôležité koncepty, ktoré študenti nadobudli počas hodiny:

  • Schopnosť vytvárať modely pomocou skladania viacerých cyklov a CSG operácií.
  • Porozumenie tomu ako súvisia CSG operácie s množinovými operáciami a ako fungujú.
  • Poroumenie potreby správneho navrhnutia objektu pred tvorbou.