Inštrukcie - Rotovaný objekt: Rozdiel medzi revíziami
Bez shrnutí editace |
Bez shrnutí editace |
||
(7 medziľahlých úprav od rovnakého používateľa nie je zobrazených.) | |||
Riadok 1: | Riadok 1: | ||
Stručné definície a linky ku konceptom obsahujúce teóriu nájdete na odkaze [https://kempelen.dai.fmph.uniba.sk/design/index.php/Te%C3%B3ria Teória]. | Stručné definície a linky ku konceptom obsahujúce teóriu nájdete na odkaze [https://kempelen.dai.fmph.uniba.sk/design/index.php/Te%C3%B3ria Teória].<br> | ||
Odkaz na stiahnutie všeobecného hodnotiaceho hárku, ktorý môžete využiť na ohodnotenie študentov: [[Media:Vseobecny hodnotiaci harok.pdf|hodnotiaci hárok]]<br> | |||
< | <h3>'''Odkaz na hárok'''</h3> | ||
{{ | |||
Odkaz_harok | |||
|difficulty_class=easy | |||
|image_name=Hyperboloid_spinner | |||
|alt=obrázok modelu rotovaného objektu | |||
|link=[https://kempelen.dai.fmph.uniba.sk/design/index.php/Zbierka_-_Rotovan%C3%BD_objekt Rotovaný objekt] | |||
|duration=30 min | |||
|difficulty=ľahký | |||
|skills=transformácie, cykly | |||
|software=[https://www.tinkercad.com/codeblocks Tinkercad Codeblocks], [https://www.blockscad3d.com/ BlocksCAD] alebo [https://openscad.org/ OpenSCAD] | |||
}} | |||
< | <h3>'''Ciele'''</h3> | ||
* | *Naučiť sa vytvárať jednoduch 3D modely pomocou digitálnych dizajnových nástrojov. | ||
* | *Obonámiť sa s konceptami modelovania, ako sú transformácie a cykly. | ||
* | *Naučiť sa vytvárať rotované objekty na daných osiach. | ||
< | <h3>'''Metodika'''</h3> | ||
'''Zapojenie (Engage):'''<br> | |||
Začnite hodinu debatou o tom čo sa dá na 3D tlačiarniami vytlačiť, prípadne ukážte nejaké vytlačené modely. Diskutujte s triedou o vzhľade týchto modelov a o možných základných tvaroch, ktoré na to boli použité. Predstavte 3D model zobrazený v hárku. | |||
<br><br>'''Skúmanie (Explore):'''<br> | |||
Predstavte základné pojmy digitálneho modelovania: transformácie, cykly. | |||
Ukážte študentom nástroje CAD a nechajte ich nech sa s nimi oboznámia. Ukážte im kde nájdu tieto transformácie a cykly a nechajte ich nech skúmajú ich použitie. | |||
<br>''' | <br><br>'''Vysvetlenie (Explain):'''<br> | ||
Uveďte medi študentami diskusiu o tom ako sa dajú na tvorbu použiť tieto rotácie a cykly, prípadne im poskytnite podporu. | |||
<br><br>'''Rozšírenie (Elaborate):'''<br> | |||
Zorganizujte skupinovú prácu, kde študenti budú vytvárať vlastné rotované objekty na základe zadaných kritérií. | |||
<br>''' | Poskytnite študentom možnosť experimentovať s rôznymi transformáciami, základnými modelmi a vytvárať tak rôznorodé 3D modely. | ||
<br><br>'''Hodnotenie (Evaluate):'''<br> | |||
Zhodnoďte ako študenti pracovali a pochopili koncepty transformácií a cyklov. | |||
<br><br> | |||
* | Zhrňte dôležité zručnosti, ktoré študenti nadobudli počas hodiny: | ||
*Schopnosť vytvárať 3D modely pomocou digitálnych dizajnových nástrojov. | |||
*Porozumenie základným konceptom modelovania, ako sú transformácie a cykly. | |||
*Schopnosť vytvárať rotované objekty na daných osiach. |
Aktuálna revízia z 18:04, 9. máj 2024
Stručné definície a linky ku konceptom obsahujúce teóriu nájdete na odkaze Teória.
Odkaz na stiahnutie všeobecného hodnotiaceho hárku, ktorý môžete využiť na ohodnotenie študentov: hodnotiaci hárok
Odkaz na hárok
Ciele
- Naučiť sa vytvárať jednoduch 3D modely pomocou digitálnych dizajnových nástrojov.
- Obonámiť sa s konceptami modelovania, ako sú transformácie a cykly.
- Naučiť sa vytvárať rotované objekty na daných osiach.
Metodika
Zapojenie (Engage):
Začnite hodinu debatou o tom čo sa dá na 3D tlačiarniami vytlačiť, prípadne ukážte nejaké vytlačené modely. Diskutujte s triedou o vzhľade týchto modelov a o možných základných tvaroch, ktoré na to boli použité. Predstavte 3D model zobrazený v hárku.
Skúmanie (Explore):
Predstavte základné pojmy digitálneho modelovania: transformácie, cykly.
Ukážte študentom nástroje CAD a nechajte ich nech sa s nimi oboznámia. Ukážte im kde nájdu tieto transformácie a cykly a nechajte ich nech skúmajú ich použitie.
Vysvetlenie (Explain):
Uveďte medi študentami diskusiu o tom ako sa dajú na tvorbu použiť tieto rotácie a cykly, prípadne im poskytnite podporu.
Rozšírenie (Elaborate):
Zorganizujte skupinovú prácu, kde študenti budú vytvárať vlastné rotované objekty na základe zadaných kritérií.
Poskytnite študentom možnosť experimentovať s rôznymi transformáciami, základnými modelmi a vytvárať tak rôznorodé 3D modely.
Hodnotenie (Evaluate):
Zhodnoďte ako študenti pracovali a pochopili koncepty transformácií a cyklov.
Zhrňte dôležité zručnosti, ktoré študenti nadobudli počas hodiny:
- Schopnosť vytvárať 3D modely pomocou digitálnych dizajnových nástrojov.
- Porozumenie základným konceptom modelovania, ako sú transformácie a cykly.
- Schopnosť vytvárať rotované objekty na daných osiach.