Inštrukcie - L-systém: Rozdiel medzi revíziami
Bez shrnutí editace |
Bez shrnutí editace |
||
Riadok 17: | Riadok 17: | ||
* vysvetlite kľúčové pojmy l-systémov: axióma, pravidlá, iterácia | * vysvetlite kľúčové pojmy l-systémov: axióma, pravidlá, iterácia | ||
* ukážte im jednoduchú rekurziu (napríklad opakovanie kociek vedľa seba, alebo môžete použiť jeden z rekurzívnych modelov zo zbierky) a zdôraznite pri tom podmienku pre zastavenie | * ukážte im jednoduchú rekurziu (napríklad opakovanie kociek vedľa seba, alebo môžete použiť jeden z rekurzívnych modelov zo zbierky) a zdôraznite pri tom podmienku pre zastavenie | ||
* ukážte | * ukážte základný objekt použitý pre opakovanie v rekurzii | ||
* spýtajte sa či je všetko pre študentov zrozumiteľné a prípadne poskytnite podporu - zdroje, vysvetlenie, alebo ich nepriamo uveďte (napríklad otázkami) na správnu cestu | * spýtajte sa či je všetko pre študentov zrozumiteľné a prípadne poskytnite podporu - zdroje, vysvetlenie, alebo ich nepriamo uveďte (napríklad otázkami) na správnu cestu | ||
Verzia z 13:47, 4. máj 2024
Stručné definície a linky ku konceptom nájdete na odkaze Teória - L-systémy.
Zapojenie (Engage):
- na začiatok porozprávajte o výskyte l-systémov a čo to vlastne je a kde sa s nimi v prírode stretávame
- povedzte ako súvisia s fraktálmi
- uveďte 2D a 3D vizuálne príklady l-systémov
- povedzte študentom nech si prezrú poskytnutý 3D model, prípadne naštudujú informácie o l-systémoch
- požiadajte študentov aby porozmýšľali nad konceptami využitými pri tvorbe takéhoto modelu aby vedeli vytvorit svoj vlastný
- uveďte medzi študentami diskusiu o rekurzii v l-systémoch, o pravidlách a postupoch, ktoré sa využívajú pri ich tvorbe
Skúmanie (Explore):
- poukážte na materiály k tvorbe v daných nástrojoch, ktoré sú uvedené aj v samotnom hárku
- navrhnite študentom čo si môžu v návrhu vypočítať alebo načrtnúť (opakovanie rekurzie v stromoch), alebo čo by mohli zvážiť pred tvorbou l-systémov (podmienku na zastaveni rekurzie či pravidlá, ktoré treba používať pri vetvení l-systému)
- spomeňte, ktoré z funkcií alebo blokov vedia použiť pri implementácii (cykly, rotácie, valec,...)
Vysvetlenie (Explain):
- vysvetlite kľúčové pojmy l-systémov: axióma, pravidlá, iterácia
- ukážte im jednoduchú rekurziu (napríklad opakovanie kociek vedľa seba, alebo môžete použiť jeden z rekurzívnych modelov zo zbierky) a zdôraznite pri tom podmienku pre zastavenie
- ukážte základný objekt použitý pre opakovanie v rekurzii
- spýtajte sa či je všetko pre študentov zrozumiteľné a prípadne poskytnite podporu - zdroje, vysvetlenie, alebo ich nepriamo uveďte (napríklad otázkami) na správnu cestu
Rozpracovanie (Elaborate):
- ak si študenti vytvorili nejaký zákaldný model, navrhnite im rozšíriť ho o ďalšie prvky - napríklad o implementáciu listov či kvetov na vrcholových vetvách stromu
- navrhnite im aj zmeny parametrov - nech si skúsia pri každej iterácii viac parametrizovať zmeny danej vetvy
- poukážte na náhodnosť a ako dokážeme pomocou náhodného generovania parametrov vytvárať dôveryhodnejšie reprezentácie stromov a povedzte študentom nech si to vyskúšajú implementovať tak, aby ich stromy boli čo najrealistickejšie
- uveďte diskusiu medzi študentami a ponúknite im témy pri l-systémoch, pri ktorých môžu vysvetľovať a diskutovať o tom ako k nim dospeli alebo ako ich implementovali (vetvenie, rotácie, hrúbky/dĺžky vetiev,...)
Hodnotenie (Evaluate):
- navrhnite študentom, nech si sami alebo navzájom medzi sebou porovnali vytvárané modely l-systémov, poskytli si pripomienky a vedeli ich prijať
- kritériami pre hodnotenie vytváraných l-systémov sú: správne použitie axiómy, pravidliel, rekurzie, dôveryhodnosť l-systému a rozšírenie základnej verzie o svoju (napríklad spomínané listy), na základe týchto kritérií ohodnoďte prácu študentov (objektívne a ideálne aj pozitívne pre zachovanie motivácie)
- poskytnite konštruktívnu spätnú väzbu, ktorá zahrnie do akej miery pochopili študenti koncepty v l-systémoch a motivajte ich do ďalšieho skúmania a implementácie